Annons:
Etikettförhållande
Läst 3229 ggr
AmaliaWahl
11/5/15, 9:41 PM

Förstår inte vad han vill, hjälp snälla

Jag är vän med en kille och vi är även i samma kompisgrupp som alla är rätt så tajta. På senare tid har vi klickat extra mycket och pratat väldigt mycket till exempel. Han är supergullig mot mig och när vi skriver så skriver han som han inte brukar göra till andra. Vi kan i princip prata om allt känns det som och vi kan dela både bra och sämre saker med varann. Även personliga saker som kan vara jobbigt annars att dela med de andra. Det är alltid hur lätt som helst att prata med honom och vi har alltid kul när vi pratar. Känns också som att vi har lite ovanligt mycket ögonkontakt hela tiden också men när vi har det så känns det inte konstigt, i alla fall inte för mig men tror att jag hade sett på honom om han tyckt det blivit jobbigt. 

De andra i vår kompisgrupp hintar lite då och då mot mig och den här killen och vi skrattar oftast lite åt det eller så märker vi det knappt för att vi är så inne i våra samtal att vi kopplar bort de andra trots att de är i rummet. 

En av de andra kompisarna frågade honom (när jag inte var med) vad han tyckte pågick mellan oss och han hade då svarat att han inte var ute efter något. 

Mitt problem i detta är då att jag tycker om honom extremt mycket och har aldrig kunnat lita så mycket på en kille förut som jag gör med honom men jag blev såklart ganska krossad när jag fick höra att de frågat honom och vad han svarat. Samtidigt är han fortfarande svingullig och jag blir så glad varje gång vi pratar, oavsett om det är i verkligheten eller på sms men några sekunder senare blir jag ledsen eftersom jag tänker på vad han svarat om "oss". 

Jag vill inte sitta och överanalysera allt men jag kan inte riktigt stoppa det tyvärr. Tänkte då be om er hjälp här. Vad tror ni han tycker om mig och tips på vad jag kan göra? Förutom att fråga honom rakt ut trots att jag vet att det är det bästa egentligen. 

Har aldrig känt såhär för någon förut och det låter jättefjantigt men kan inte förklara det på något annat sätt. Är överlycklig att ha honom som vän men skulle såklart vara ännu lyckligare om det var mer. 

Tack på förhand!

Annons:
Calcifer
11/5/15, 9:53 PM
#1

Helt omöjligt att svara på. Han kan ha sagt så för att han vill hålla det privat eller för att han inte ville att det skulle nå dig eller så menar han det. Det kan bara han svara på och detsamma gäller för vad han eventuellt kan känna för dig. Sorry, men det finns inga vägar runt det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[kanskemenbarakanske]
11/5/15, 10:32 PM
#2

Att man inte är ute efter något eller inte intresserad av att gå in i ett förhållande är ju standard att säga när man inte vill säga för mycket liksom :) tycker du ska hålla dig lite cool och se vad som händer helt enkelt. Skitjobbigt när saker är oklara med du lär ju märka vad han vill

[Devya]
11/6/15, 5:42 AM
#3

Jag tycker att det vore bäst om du tar dig till det han har sagt till den där kompisen och sluta dröm om något som kanske aldrig kommer att hända.

Va glad över att du har honom som kompis men förvänta dig inget mer av honom. Det är svinjobbigt att ha kompisar som sitter och dreglar över en så var försiktig och bryt inte det förtroende som ni tycks ha för varandra. 

Han kanske ändrar åsikt senare i framtiden eller så inte men ha inga förhoppningar. Det är nog det värsta man kan ha. Det är bättre att försöka acceptera läget om bara möjligt förstås. =/ 

Jag har haft många fina kompisrelationer som har förstörts då killen har börjat förklara sin kärlek för mig… Ingen av dessa kompisrelationer har lyckats hålla i längden.

Ebolaa
11/6/15, 9:45 AM
#4

Lika mycket som du spekulerar i detta TS, så kan ju vi också bara göra det. Men av mina erfarenheter så kan det mycket väl vara så som #2 säger, eftersom folk hela tiden håller på hintar så är det inget ovanligt svar att säga "Nej, jag är inte ute efter något, eller att nej jag vill inte va i något förhållande…" just för att han inte själv vet om det kan bli något mellan er eller att han inte ritkgit vet ännu vad han känner. Det verkar ju vara precis i "förstadiet" att ni är vänner men lägger märke till varandra lite extra. Och visst, det kan också vara sant det han säger, att han inte är ute efter något förhållande men att han verkligen gillar att umgås och prata med dig.

Tycker att du inte ska bry dig så mycket om vad andra tycker och tänker, utan gå utifrån dina känslor och hur det känns när ni pratar med varandra.. Du kommer nog snart märka om det är så att han inte vill, det är förstås lite jobbigt om man får känslor för någon men att de inte är besvarade, men sånt går ju förstås alla igenom och det är en lärdom i sig..

Ha det bra ! :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

angest
11/6/15, 9:47 AM
#5

Eftersom du säger att ni har så lätt att prata om allt möjligt tycker jag du ska fråga honom om det för att få ett svar. Det behöver inte alls förstöra vänskapen att du frågar hur han känner. Men du måste ju respektera hans svar också. Vill han bara vara vänner så ska du inte försöka ändra på hur han känner.

AmaliaWahl
11/6/15, 4:45 PM
#6

Tack för alla svar! Mycket av det har jag tänkt på själv men ville ändå ha fler synvinklar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: