Annons:
Etikettkriser
Läst 4834 ggr
Hallu86
2015-11-08 23:36

Ex vägrar låta mig hämta min saker?

Hej alla !

Jag har ett stort problem…. Jag vet inte vad jag ska göra och börjar helt enkelt bli trött på allt.

Mitt ex vägrar låta mig komma och hämta mina saker förens jag ger honom pengar. Allt detta är bara så jobbigt… för jag fattar inte vad han vinner på det hela? Det är enbart mina kläder kvar i vilket fall…

Grejjen är också att jag ogillar honom inte sådär… men jag kände enbart att vi inte passade ihop längre… men jag vill fortfarande att han ska bli lycklig med någon som kan uppskatta honom och inte bara bli irriterad.

Men desto mer och mer detta pågår så blir jag bara surare och surare och börjar liksom ha svårt att hålla mig lugnt.. 

Vad kan jag göra? Han vill inte prata som en normal människa….

Annons:
Calcifer
2015-11-08 23:40
#1

Well, den första frågan är väl varför vill han ha pengar av dig överhuvudtaget? Och för det andra är det gissningsvis så att han kanske agerar som han gör för att han helt enkelt är ledsen för att du brutit. Säger inte att du gjort fel, du ska såklart följa dina känslor, men nu låter det som om han följer sina och gör det kanske inte riktigt på ett fint sätt. Men det är väldigt lätt att man blir oresonlig när man mår dåligt eller är ledsen/arg.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

_Fisken
2015-11-08 23:43
#2

Jag kan rekommendera dessa.  http://www.juristjouren.se/

Det är gratis rådgivning. 

Som jag tycker. Dina grejer har du ju rätt till. Om ni har några skulder mellan varann så får väl han stämma dig då. Men jag är inte expert, dessa jurister kan tala om för dig.

[Udoon]
2015-11-08 23:46
#3

Är du inte skyldig honom pengar pga lån eller nåt så ska han inga pengar ha. Du har ingen kompis eller så  du kan ta med dig (gärna snubbe modell större om det finns att tillgå) och bara knalla in och hämta dina grejer? För är det inte hans grejer som han har kvitto eller liknande på tvivlar jag på att han lagligen kan hindra dig från att hämta dom.

Aleya
2015-11-09 05:44
#4

Om du har en skuld till han så kan jag förstå. Att han vill ha pengar. Men om det inte är en skuld så vad vill han ha betalt för?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Record
2015-11-09 10:26
#5

Om adressen för ditt  boende varit samma som du har enligt folkbokföringen, är ärendet polisen behjälplig.

Ebolaa
2015-11-09 10:46
#6

#0 Försöker han utpressa dig på dina saker med andra ord? Ta med en vän eller någon i din familj, eller kanske till och med någon från hans familj när du bestämmer dig för att hämta sakerna. Det gör att han inte vågar hålla på lika mycket, han kommer också skämmas mera när det är någon utomstående som ser hur han beter sig mot dig.

Han verkar ha ett kontrollbehov och när han gör såhär, säger att han ska ha pengar för dina saker, är det liksom som att säga att han vill att du också ska lida ekonomiskt när han har fått lida känslomässigt.. Mycket barnsligt beteende..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Annons:
fruktgumman
2015-11-09 10:59
#7

Vill han att du ska ge honom betalt för att få tillbaka dina kläder? Eller är du skyldig honom pengar?

[Hadraniel]
2015-11-09 19:02
#8

Funderar också på vad han gett för skäl till att han vill ha pengar av dig i samband med att du hämtar dina grejer.

Finns det ingen bakgrund till det hela låter det ju som ett väldigt sjukt beteende, men finns det någonting i historiken som att han lånat ut pengar till dig, stått för alla omkostnader för mat och dylikt när du bott hos honom eller att han nyligen gett dig massa dyra gåvor så är det ju ganska förståeligt.

Visst att man inte normalt bör kräva tillbaka pengar för gåvor, men har han nyss gett dig exempelvis smycken för 10-tusentals kronor och du sedan bryter upp förhållandet direkt därefter är det ju inte helt orimligt att killen ifråga blir sur och kräver tillbaka pengar eller grejerna som nyss köptes. Då kan han ju resonera att du redan hade betämt dig för att bryta upp när gåvan gavs och därmed kan han säkert tycka att gåvan till dig var ogiltig på något sätt.

Sedan får du ju ha i beaktande att man reagerar starkare än befogat och ofta något ologiskt när man mår dåligt och precis har blivit sårad.

Maja92
2015-11-09 20:33
#9

Är du skyldig honom tycker jag inte alls det är konstigt. Men om det är obefogat skulle jag nog kontakta polisen. Men då måste du på något sätt bevisa att det är dina saker också som kvitto ex. Annars blir det tyvärr svårt. Då får man nog som alla andra säger, ta med dig någon/några som hjälper dig och mer eller mindre kräver tillbaka. Men akta så inte han tillkallar polis om du planerar det för då blir han ett offer och ni angriparna. 

Lycka till iaf.

obstitant
2015-11-10 11:11
#10

Man kan begära handräckning från Kronofogdemyndigheten för att få tillbaka sina ägodelar.

Men sen undrar jag också varför han kräver pengar. OM det skulle vara en skuld så kan ju han svara med att också koppla in fogden förstås.

Upp till toppen
Annons: