Annons:
Etikettkriser
Läst 3352 ggr
[luneri]
11/15/15, 2:12 PM

Ålderskris

Jaha vad gör man nu?…

Ungefär så känns det nu. Jag fyllde 30 år nyligen och den där krisen blev tydligare ju närmare min födelsedag jag kom. På något vis har det blivit som tillbakablickar på ens liv och vart man är nu. Jag har inte lyckats nå upp till några av de förväntningar jag hade på livet vid den här åldern och det blir så himla tydligt nu när man är 30 år precis avslutat sitt liv som 20-åring. 

Jag känner bara att jag är inte alls där jag bör vara, 30 år? jag känner mig som 25 år. Jag studerar fortfarande, lever på liten inkomst och fortfarande singel. Vad hände egentligen? 

Det känns som att livet har tappat sin mening och det jag strävat efter har vart orimliga krav. 

Vad gör man vid såna här ålderskriser?

Annons:
Maria
11/15/15, 2:23 PM
#1

Jag har redan fyllt 50 och jag lovar dig att fylla 40 + 50 inte alls var lika hemskt som att fylla 30😉

Jag upplevde också mitt livs hittills enda ålderskris när jag fyllde 30. Jag var visserligen i  en annan situation än vad du är men jag tyckte det var så jobbigt att inte räknas som riktigt ung längre.

Jag kan förstå din känsla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[luneri]
11/15/15, 2:31 PM
#2

Ja, precis. så känner jag också. Sedan umgås jag mycket med studenter och de är ju runt 20-årsåldern, vilket jag inte har nåt problem med eftersom jag är ganska ung i sinnet, men faktum är ändå att jag är såpass gammal. 

Jag kanske får ge det några år så faller bitarna på plats. Min största oro är om jag skulle förbli singel.  Jag har på senare tid haft rätt dåliga relationer dessutom. Min mamma vill ha barnbarn, men jag har inte ens träffat den där som jag isåfall skulle vilja ha barn med och vid den här åldern blir det en del press tycker jag. Jag vet inte ens om jag vill ha barn om jag får säga det själv.

Maria
11/15/15, 2:48 PM
#3