Annons:
Etikettallmänt
Läst 1217 ggr
[Aalmss]
11/19/15, 1:59 PM

Kär eller inte kär

Behöver bara skriva av mig lite… Jag hade först en såkallad KK, när jag var ungefär 18 år. Nu är jag 21 och vi är sambos. Blev tillsammans ca 1/2 år efter vi började ses. Jag minns att jag tänkte "jag har ju aldrig prövat att ha pojkvän, så jag antar jag kan göra de nu, de är ju bara att jag gör slut annars" när han typ "frågade" om vi skulle bli tillsammans. Han fick känslor först. Ibland vet jag inte riktigt om jag verkligen var kär i honom. Jag kanske bara var nyfiken på att ha pojkvän osv. Ja, jag älskar honom, men det känns ibland lite som att det var framtvingat. Som att jag inte riktigt blev kär i han från första början, utan bara kände mig så, för att han var kär i mig.

Annons:
oddahviing
11/19/15, 2:10 PM
#1

Vill du ha en framtid med honom?

'-Headlights on the highway-'

Rita-S
11/19/15, 2:21 PM
#2

Inte alla förhållanden startar med att vara kär faktisk. Du kan utmärkt utveckla kärlek för en människa utan den där "kära" känslan inledningsvis. Du älskar honom. Vill du leva livet med honom? Känns det bra att se för dig er två tillsammans om 5 år? 10 år? Villa, Volvo, vovve? Det är det som räknas så som jag ser det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LinaLj
11/19/15, 2:31 PM
#3

Jag håller med de övriga. Det viktiga är inte hur det började, det viktiga är hur det är nu och hur du vill fortsätta.

Gaara
11/19/15, 4:49 PM
#4

Jag förstår inte vad problemet är? Om du älskar honom och vill dela ditt liv med honom så är det väl skitsamma hur det gick till när ni blev tillsammans? Jag och mitt livs kärlek var från början kollegor, efter en after work 2 år senare klickade vi, som vänner. :) Vi blev bästa vänner och senare blev vi tillsammans. :) Jag kan inte tänka mig ett liv och en framtid utan denna kille som en gång i tiden bara var min kollega och vän. :)

Upp till toppen
Annons: