Annons:
Etikettallmänt
Läst 1621 ggr
gurligirl
11/20/15, 1:53 PM

Älska nån efter 2 v?

Jag undrar hur tidigt man kan älska nån och även säga de orden jag älskar dig. Till nån man nyss träffat liksom? Jag har dejtat en kille i 2 veckor. Vi  träffades alltså för färsta gången nånsin fredag för exakt 2 veckor sen dvs vi kan inte känna varann speciellt bra ännu. Vi har inte ens träffats varje dag utan 5 gånger totalt sedan förrförra fredagen har vi träffats. Visserligen haft sex 2 senaste gångerna och igår sa han att han älskar mig. Jag är ju kär i honom det är jag, men att börja älska nån tar väl längre tid att känna eller? Det kändes inte rätt att säga jag älskar dig också. Det är ju för tidigt att säga nåt om? Är han konstig som sa de orden tycker ni? Eller är jag konstig som inte självklart kan säga att jag älskar honom när vi träffats 5 gånger och haft sex 2 gånger?

Annons:
Vanja
11/20/15, 1:56 PM
#1

Nej du är inte konstig, och inte han heller skulle jag vilja påstå. 
Han kanske känner att han älskar dig redan nu fastän det är tidigt för att han har väldigt lätta att älska människor. 
Medans du kanske behöver lite mer tid på dig, inget konstigt med det :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Zadeira
11/20/15, 1:59 PM
#2

Förälskelse och att vara kär kan gå fort, men jag personligen kan inte tänka mig att man hinner börja älska någon ordentligt på så kort tid. För mig är att älska någon djupare och kräver att man känner varandra riktigt.

Däremot så är man ju olika som personer. Ni kanske inte menar samma sak med att älska någon. Älska kan man göra på många sätt. För honom kanske det bara betyder att han är kär i dig, och för dig kanske det betyder mer.

Du ska inte känna press att säga det tillbaka fören du faktiskt tycker att orden betyder något för dig. Min kille sa "jag älskar dig" till mig i flera veckor innan jag en dag faktiskt kom fram till att jag också älskade honom och började säga det.

[Synnerlig]
11/20/15, 2:06 PM
#3

Jag tror att det handlar mer om stark attraktion som gör att man känner att man älskar någon så tidigt + att man oftast bara har hunnit se en persons bästa sidor efter såpass kort tid och då verkar ju någon oftast helt underbar 😃 Så jag tror att det egentligen tar längre tid innan man älskar någon. Men det är vad jag tror 😛

Portie
11/21/15, 1:14 AM
#4

Visst kan man väl älska någon efter så kort tid men jag tror det är mer förälskelse. Jag skulle inte kunna älska någon efter så kort tid, däremot bli kär.  Men det krävs mer för att kunna älska någon enligt mig. Jag måste lära känna personen riktigt ordentligt först och det gör man enligt mig när man sett alla sidor av en person.

Maria
11/21/15, 8:52 AM
#5

Jag är helt övertygad om att jag älskade min man från allra första träffen. Det fanns liksom inget annat än han. Vi kände varandra givetvis inte utan det kom gradvis. 

Så det är ju lite olika känslor det handlar om men det beror ju alldeles på vad man ger ordet "älska" för betydelse.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jojaton
11/21/15, 9:36 AM
#6

Jag hade aldrig kunnat säga att jag älskade någon efter två veckor; för mig är det ett väldigt stort och betydelsefullt ord - i alla fall när det kommer till relationer.

Johanna - Instagram

Annons:
gurligirl
11/21/15, 10:22 AM
#7

Tack för alla svar. Det är det jag menar - han känner inte till alla mina sidor. Han har bara sett mig glad sprallig rolig och omtänksam. Han har aldrig sett mig i vardagen, aldrig när jag är stressad, irriterad över något eller arg.Och samm åt andra hållet. Jag har bara sett hans glada kärleksfulla sida. För mig är älska så mycket mer än att vara jätteförälskad och kär i en person. Älska någon gör jag när jag sett alla personens sidor och haft en vardag med personen. När man inte längre är nyförälskad utan det gått över till något mycket mer djupare -kärlek. Det tänker jag på när det gäller att älska någon.

[Forest]
11/22/15, 9:11 AM
#8

Klart det är olika men för mig var det så, jag sa jag älskar dig efter 1 månad.

Afturelding
11/23/15, 8:08 AM
#9

Jag kan ärligt säga att det varit fallet i båda mina nuvarande relationer. Men jag har i båda fallen haft väldigt intensiv kontakt med dem. Min partner älskade jag efter 6 dagar, och min man efter ungefär tre veckor. Så för mig är det åtminstone möjligt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Gaara
11/23/15, 1:11 PM
#10

Jag älskade min sambo efter första gången vi umgicks på riktigt. Fast inte på det sättet du menar, utan jag älskade honom som den underbara människa och vän han var för mig. :) Däremot så blev jag KÄR ett par månader efter, men då hade jag även hunnit bli förälskad också. Att vara kär är att vilja dela sitt liv med någon trots att man känner till alla dess sidor. Förälskelse är passionen man kan känna direkt när det pirrar och man bara är upp över öronen lycklig. Och älska någon kan man göra på många sätt. Man älskar ju sina husdjur, barn och föräldrar, vänner och släkt osv. :) Så det finns ju många många sätt att älska någon på. :)

Upp till toppen
Annons: