Annons:
Etikettskola
Läst 1779 ggr
random321
2015-11-26 22:57

Vad händer?

Hej jag går i 8an och har hemkunskap (elevens val ) med andra från andra klasser. Finns en kille som jag har krigat mot sen dag 2 från hösten och han brukar säga massa snuskiga ord och vi Håller på varje elevens val så läraren blir skit sur. idag så när vi börja så kollade han lite mke innan vi gick in i klassrummet sen när jag skulle ut o han in för jag skulle säga en sak till en lärare så fick jag o han någon ögonkontakt och sen när jag gick in o han hade satt sig så kolla han på mig o min kompis jobbar med han men de blev ändrat hon flyttade på min plats för hon ville ej sitta brevid han så jag fick (läraren bytte grupper så jag jobbar me min kompis nu) och han säger hela tiden ( Innan ni läser detta om du inte tål snuskiga ord så varnar jag er, ska göra allt för att få er att förstå va han säger och ändå inte säga orden ) han säger hela tiden: 1. Vill du suga ……. mig? 2. Jag var hemma hos din mamma igår… ( jag svarar ju tbx med hans pappa ) 3. Du ska få se min ….r 4. Du vill stoppa din hand där nere Sen säger han massa sånt till mig men näe han pratar me andra då e han helt normal och han går alltid nära mig och han typ hur ska jag säga.. Han shakar sin rumpa framför mig o kommer jätte nära mig o sånt… Vad tror ni han vill mig? Han kan väl int tycka om mig eller?

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Annons:
random321
2015-11-26 23:00
#1

han brukar små kolla på mig i matsalen

gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

MissClue
2015-11-26 23:50
#2

Jag har glömt hur det var att gå i 8:an men en sån person vill du inte ha att göra med. Han är omogen, låter dessutom väldigt osäker. Han kommer göra många misstag och såra personer under tiden som han eventuellt mognar, bespara dig från att vara en av de personerna och ta avstånd från han.

I love not man the less, but Nature more…

Vanja
2015-11-27 08:48
#3

jag tycker att det låter som att han inte riktigt vet hur han ska bete sig runt tjejer. Det kan vara så att han exempelvis inte har haft kontakt med tjejer förut, eller så har han ingen äldre att se upp till som är i ett förhållande så har vet kanske bara inte hur han ska bete sig.

när han börjar bete sig sådär och säger snuskiga saker, så istället för att säga snuskiga saker tillbaka kanske du ska prova ha en normal konversation? I början kommer han säkert bli paff och inte veta vad han ska säga. Men prova iaf =)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Sweelin
2015-11-27 10:52
#4

Jag hade gått till rektorn, oacceptabelt. Han är väl närmre 15?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Sweelin
2015-11-27 10:59
#5

Sen så skulle jag avråda dig från att uppmuntra beteendet genom att ge igen med samma mynt. Utan låtsas som att han inte existerar.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Aleya
2015-11-27 20:08
#6

Han är då inte kär. Utan det där ser jag som gränsen till mobbning. Så prata med rektorn.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
obstitant
2015-11-28 12:47
#7

Om en vuxen betedde sig sådär på en arbetsplats skulle det vara glasklara sexuella trakasserier, vilket skulle leda till rätt rejäla påföljder. Nu är väl högstadiet lite av en krigszon där inga normala regler verkar gälla, men det kan vara bra att ha det perspektivet.

Om du tycker hans beteende är obehagligt, säg ifrån på skarpen och prata med någon lärare eller skolhälsovården.

Om det är mer som en flirt som han inte kan hantera som folk, att du faktiskt är lite intresserad men tycker att han går för långt, så ge inte igen med samma mynt utan försök prata normalt med honom och ge honom bara en kall blick när han säger såna saker, eller kommentera kyligt det han gör, typ "jaha, nu gick snuskpratet igång igen" *suck* och gå därifrån om han inte slutar.

Upp till toppen
Annons: