Annons:
Etikettsex
Läst 1487 ggr
Visa98
12/2/15, 9:46 PM

Lära sig säga nej till sex?

Under några få veckor i januari träffade jag en kille seriöst och vi låg med varandra.
Han var dock väldigt tjatig och även om jag inte ville någon gång fortsatte han alltid tjata fast jag sa nej och visade att jag inte ville upprepade gånger, han fortsatte jämt tjata tills jag slutade säga emot och gav upp liksom.

Han kunde väcka mig mitt i natten och ta på mig och tjata om att jag skulle suga av honom och även om jag tog bort hans händer från mig och sa nej och att jag var trött och inte vill så fortsatte han tjata om det och ta på mig tills jag bara gav upp och gjorde det, för att jag bara ville somna om igen någon gång.

Det är ju inte våldtäkt men nåt i mitt huvud har han sabbat.

Innan detta har jag aldrig haft problem med att säga ifrån, men efter jag träffade honom är det så svårt för mig att säga ifrån att jag inte vill.
Känner alltid en sån skyldighet mot en kille att jag måste göra nåt, även om han säkerligen skulle acceptera att jag inte vill så skäms jag nästan för det känns typ oförskämt av mig att bara tex. hångla och sen inte vilja nåt mer.

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha ut av denna tråden, men tänkte om de finns nån med samma problem.

Annons:
Ebolaa
12/2/15, 10:11 PM
#1

Oj oj, beklagar att ditt ex höll på såhär och precis som du känner så är tjatsex inte alls okej! Det räknas som sexuellt utnyttjande, och sånt här drabbar/sabbar din självkänsla och ditt egenvärde.

Hur skulle det vara att berätta till din nästa att du inte vill och varför? Att du berättar att du har blivit utnyttjad av en kille som tjatade och tjatade och att det har gjort att du fått en dålig relation till sex. Att om du säger nej, så är det ett nej och att han bara måste respektera det.

På det sättet är du sann mot dig själv, och då får den killen en förklaring och insikt om att han måste vara extra öm och visa lite extra respekt gentemot dig. För om den killen skulle reagera med att säga något i stil med att "Det är väl inte så farligt", så vet du ju att det är en kille som lika väl skulle kunna göra samma sak igen, och då är det bara att säga "bye bye".

De flesta vet att ett nej är ett nej, och i alla förhållanden så händer det väl att någon tjatar liiite nångång, men inte på det sättet som du beskriver om ditt ex, det är som sagt sexuellt utnyttjande.

Som sagt, det bästa är att inte ha sex om du inte vill, eller är osäker på om du vill eller inte. Och att vara ärlig med dig själv är viktigt när man har en dålig självkänsla eller inte riktigt ser sitt eget värde. Det kan förstås också ta lite tid att bygga upp självkänslan igen och att skaffa ett förtroende för ens nästa kille, men det går så länge den killen vill ditt bästa och att ni kan vara öppna mot varandra..

Kram ciao!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Sarah
12/2/15, 10:16 PM
#2

Det är allt för vanligt :( ha aldrig aldrig sex om du inte känner för det, du skadar sig själv så mycket, som du märkt. Man kan ju undra varför så många killar vill ha sex med tjejer som inte vill :(

m0chicakez
12/2/15, 11:50 PM
#3

Känner igen mig i detta. Eller ja, liknande situationer där killen velat ha sex och så fort han varit klar har han klätt på sig och gjort något annat, vilket åtminstone jag klassar som sexuellt utnyttjande. För jag kände mig bara som en leksak och mådde skit av det.

Om man inte vill ha sex så vill man inte, man ska aldrig bli tvingad till det då det kan förstöra en helt och om ens partner inte accepterar det så är ju det bästa att avsluta relationen, men det är ju lättare sagt än gjort… Men så länge du mår dåligt av en relation är den inte värd det.

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Upp till toppen
Annons: