Annons:
Etikettförhållande
Läst 4035 ggr
[stefanmurhagen81]
12/7/15, 11:25 PM

har aldrig varit ihop med nån

Jag är en kille på 34 år som aldrig har varit tillsammans med någon tjej. Jag har heller aldrig ansträngt mig för att hitta någon utan bara väntat på att nån ska dyka upp istället som vill bli tillsammans. Märker jag att nån är intresserad av mig då kommer jag att visa intresse tillbaka. Jag är heller inte nå kräsen. Sen så spelar det inte nån roll för mig heller om hon som jag blir tillsammans med är i 20 30 eller i 40 års åldern. Så ska bli intressant att se vad som händer i framtiden 😛

Annons:
[stefanmurhagen81]
12/7/15, 11:47 PM
#1

Nån mer som är 18 år och äldre som aldrig har varit tillsammans med nån?

[Devya]
12/8/15, 5:17 AM
#2

Jag blir alltid på min vakt då någon verkar ha inställningen att vemsomhelst duger bara man får en partner. Jag har träffat på ett par sådana då jag var singel och jag sprang långt bort från de typerna.

Just den här meningen finner jag oroväckande:  "Märker jag att nån är intresserad av mig då kommer jag att visa intresse tillbaka. Jag är heller inte nå kräsen. "

Jag kanske tolkade dig fel men om inte så kan ju det vara problemet. Vemsomhelst ska inte duga utan det ska ju vara den rätta personen.

[Hayabusa]
12/8/15, 7:15 AM
#3

Om du som man, väntar på att Kvinnor ska ta kontakt med dig - då får du vänta länge. Det är inte enkelt, men vill du träffa någon kvinna så får du visa upp lite mer "anfallslust" och framåtanda. Sedan tycker jag inte det är fel att inte vara kräsen. Är man kräsen och lägger ribban högt - då kan det bli jäkligt svårt att komma över. Dessutom vet man aldrig vem man "missar", skenet bedrar många gånger.

Enligt min mening.

pyromanen
12/8/15, 7:20 AM
#4

Håller med Devya. För att förälskelse ska uppstå behlvs det att man, ömsesidigt, ser varandra som nån alldeles speciell och den man helst av alla vill vara med. Det lockar knappast att "jag kan visa intresse för dig för jag är inte så kräsen". Tips till ny approach: soana in några du tycker är vackra, intressanta, vettiga, schyssta, attraktiva och försök lära känna och så småningom flirta/dejta/uppvackta/ flrsiktigt visa ditt intresse för den du allra helst vill bli ihop med. Det kan vara läskigt, absolut.

[stefanmurhagen81]
12/8/15, 7:24 AM
#5

2 ja iof men har tänkt att det då är lättare att hitta någon. Det är sant det du säger faktiskt utan det ska vara rätt person men dock kanske ännu svårare att hitta nån då. Men får se vad som händer längre fram eller om jag jämt kommer att va singel det visar sig

[stefanmurhagen81]
12/8/15, 7:28 AM
#6

3 Jo det har jag märkt. Det har du helt rätt i det får jag göra då. Japp sant det då kan man missa många

Annons:
[stefanmurhagen81]
12/8/15, 7:33 AM
#7

4 Det har du rätt i. Det är bra tips det jag får göra det. Det kan det vara men jag får försöka så får jag se vad som händer sen

Åsa S
12/8/15, 8:17 AM
#8

Håller med om att man inte ska vara kräsen när det gäller ytan + inte ha bråttom. Jag kom ingen vart då jag mera gick på utseendet för innehållet var aldrig det jag ville ha så när jag började dejta var jag öppen och gick på dejt med såna jag kanske inte alltid tyckte var attraktiva på bild och det funkade jag träffade en så trevlig man som jag matchade perfekt med vi började med att bara vara vänner och sedan blev vi ihop för känslor väcktes med tiden och nu är vi gifta sedan ett par år tillbaka.

pyromanen
12/8/15, 10:40 AM
#9

Om du bara passivt "väntar och ser vad som hånder", då hånder nog inte så mycket. Vill du egentligen?

Scorpio97
12/8/15, 12:10 PM
#10

Jag är arton och har inte heller haft ett förhållande. Jag är blyg och ganska osocial, så det har helt enkelt blivit så. Jag har aldrig varit typen som gillar att festa heller, vilket verkar vara det sätt som dom flesta i min ålder träffar folk. I nuläget vet jag inte heller om jag egentligen är intresserad av ett "seriöst" förhållande, jag vill inte riktigt låsa mig på det sättet i nuläget. Jag har liksom ingen aning om vart jag tar vägen efter studenten eller vart jag är om ett år eller två. Däremot skulle jag vara öppen för att träffa någon mer sporadiskt, utan att lova något. Men än så länge har jag inte träffat någon jag är intresserad av och som är intresserad av mig på samma vis. 

Sen tycker jag också att man inte ska vara kräsen gällande utseende, gillar man någon kommer man även kunna gilla eller acceptera deras utseende. Däremot kanske man ska ha några "krav" gällande personlighet och inte bli tillsammans med vem som helst bara för att dom visar intresse. 

Jag upplever att det är svårt att hitta någon om man bara väntar. Någon måste ta första steget och visa intresse, om alla bara sitter och väntar på att något ska hända kommer det aldrig hända något alls. Och det gäller kanske framförallt för killar, jag upplever när jag pratar med jämnåriga tjejer att dom förväntar sig att killen ska ta första steget. Även om det är tråkigt att det ska vara så, enligt mig borde båda ha "ansvar" att visa intresse.


//Jessie

Effie
12/8/15, 12:49 PM
#11

Jag råkade läsa den här tråden, och den fick mig att fundera lite, på mina erfarenheter, och hur jag hittat någon, och sådär..

Det första jag kom att tänka på var min elaka fråga jag ställt till några "skulle du kunna tänka dig att vara gift med mig?". Svaret "lika gärna med dig som med någon annan" har ju inte gjort att jag känt mig särskilt eftertraktad.. Man vill ju vara speciell för någon.

Sedan funderade jag på ytterligheterna "sitta hemma och vänta på att någon ringer på dörren", och dejta. Man ska ha en enorm tur om en partner råkar göra det förra.  Dejta later så målmedvetet. Min metod…jag brukar ha ögonen öppna för möjligheter. Har kul. Gör saker jag tycker om; helst där det finns folk som kommer tillbaka så man har möjlighet att bli bekanta (föreningar, danskurser…)

Första steget behöver inte vara så stort. Ett hej, en blick, ett leende…får man en reaction, kan man gå vidare. Eller bli bekanta/kompisar först och se vad som hander. Prata, fråga, saga något snällt, visa omtanke…

Jag tycker det är svårt att veta att en kille är intresserad av ett förhållande om han inte visar något alls. Och plocka upp någon som inte är intresserad…?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Gaara
12/8/15, 3:36 PM
#12

Jag var 19 när jag fick mitt första förhållande. Jag tycker det är bra att du inte jagar kärleken utan att du låter den komma när den kommer. Det du behöver göra är att hålla ögonen öppna, men ärligt talat så kan kärleken dyka upp när du minst anar det. Det du behöver göra för att detta ska hända är att hitta på saker där det finns potentiella Kvinnor för det hela. Min bror t.ex var 30+ när han fann sin första tjej. Vilket var en kollega till honom. Tyvärr så höll det inte så länge pga att hon hade personliga problem.

Min första kille fann jag på ett konvent för japansk populärkultur. Vi såg varandra där och senare la en annan kille till mig på msn och gav mig en lista med andra som varit på det konventet. Jag la till alla på listan och en av dem var då den killen jag blev tillsammans med. Vi skrev på msn i ett par veckor och sedan kom han till min stad och hälsade på och då blev vi tillsammans. Insåg dock efter 3 år tillsammans att han inte var rätt för mig, blev tillsammans med en annan kille som jag egentligen passade ännu sämre med. Där har vi två exempel på att bli tillsammans pga någons yttre. De var jättesnälla killar båda två men vi hade inte riktigt samma intressen och framtidsdrömmar. Den sista av de två var jag tillsammans i 5 år med. De tre första åren var väl ok men de två sista var jag rätt olycklig och tappade bort allt som var jag och bara accepterade att mitt liv var kasst och att det var så livet skulle vara. (Kille nummer två var en vän till en vän)

Men så kom en dag då jag hade haft en jävligt tung vecka på jobbet jag verkligen hatade… Och på ena rasten sa två kollegor att det skulle vara after work nära tågstationen. Jag sa att jag inte visste om jag skulle komma då jag slutade senare än alla andra, men de sa att de säkert skulle vara kvar där då. Kan säga att hela gångvägen från jobbet till tågstationen (ca 15 min promenad) så funderade jag över om jag skulle gå dit eller åka hem. Kom fram till att jag ändå inte skulle göra något vettigt hemma och var så trött på mitt trista liv så jag valde att kolla om de var kvar, och det var de. 

Jag är inte den mest sociala människan med folk jag inte lärt känna. Det är liksom de som får komma till mig, jag håller mig på min kant och vill inte vara ivägen, och därför kan jag bli rätt ensam. Men då valde jag i alla fall att gå dit. Och det är det bästa beslut jag tagit. Jag hade en kollega som jag alltid hade tyckt var så charmig och trevlig. Men vi hade liksom inte mer än hälsat förr direkt. Eller ja, han skjutsade faktiskt hem mig från jobbet en kväll då vi bor i samma by, men det var en till i bilen då så. I alla fall så fann vi verkligen varandra den kvällen. Vi klickade på det personliga planet och efter den kvällen var vi oskiljaktiga. MEN, vi började som bästa vänner. Vi slängde oss inte in i ett förhållande direkt för vi båda hade redan förhållanden. Men vår relation växte liksom då vi passade så sjukt bra på det personliga planet. Jag tyckte ju redan innan att han var söt och såg charmig ut liksom. Men det var inte utseendet jag föll för denna gång. Men nu tycker jag dock att han är snyggast och sötast i världen. :) Fick dock veta att han hade känt till min existens i ca 5 år innan jag ens hade börjat jobba på hans arbetsplats. X) Att han hade sett mig när han skulle åka till gymnasiet. Då hade jag mitt första jobb. :) Jag är ett par år äldre än honom så. :)

Men ärligt så kan jag samtidigt förstå din attityd om att inte vara kräsen. Du har aldrig haft ett förhållande och vet inte riktigt hur ett förhållande känns, hur det ska vara och hur man hanterar det. Jag hade som sagt två såna förhållanden där jag trodde att det var så det skulle vara. Men nu när jag träffat mitt livs kärlek så vet jag bättre. :) Men man måste ju börja någonstans. :)

Aleya
12/8/15, 6:04 PM
#13

Om du bara går och väntar lär inget hända. Det skulle vara som att sitta hemma och vänta på att ett jobb som man vill ha ska dyka upp = chansen är otrooligt liten att detta kommer ske.

Så antingen ändrar du din attityd och faktiskt börjar leta aktivt.
Då lär det faktiskt hända saker. 👍

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[stefanmurhagen81]
12/8/15, 7:03 PM
#14

8 Perfekt det ju då har det gått bra för dig med andra ord :)

[stefanmurhagen81]
12/8/15, 7:10 PM
#15

9 du har alldeles rätt. Förut var det inte så noga men nu sista året ungefär har jag känt att jag vill, men har funderat hur jag ska göra på för sätt. Men jag får försöka på nåt vis börja prata med okända Kvinnor jag har ju inget att förlora så får jag se sen om jag lyckas bli tillsammans med nån och blir jag inte det så kanske vi blir kompisar iaf

[stefanmurhagen81]
12/8/15, 7:32 PM
#16

10 Då är du lika som mig jag är också blyg och osocial. Jag känner även att jag helst inte vill besvära folk med att börja prata med okända. Ok jo många verkar träffas på det sättet. För mig blir det fest ibland men mest på krogen eller att jag ibland dricker själv hemma, men hör sällan om hemmafester. Även på krogen så börjar jag själv aldrig att prata med okända har hänt ibland att okända har börjat prata med mig. Ok när jag var 18 så var jag heller inte nå intresserad inte ett dugg faktiskt. Jag blev det lite smått när jag var 23 minns jag men blev det betydligt mer när jag var 32 för 2 år sen. Ja det är sant mycket kan hända för dig. Håller med dig där utseende är inte det första man ska gå efter. Jo med personlighet så är det bra att ha nåt några krav. Håller fullständigt med dig det är det verkligen. Jo nån lär göra det för att det ska kunna bli nåt. Och det är det som jag nu ska försöka bli bättre på så ökar chansen att hitta nån. Det har jag också hört. Jo både tjejen och killen borde ha lika mycket ansvar för det. Vet att det har hänt att tjejer har tagit första steget men oftast är det tydligen killen som gör det ska göra det tyvärr

[stefanmurhagen81]
12/8/15, 7:40 PM
#17

11 Ja då ska man ha hemsk tur isåfall. Det är bra sätt det att bli bekant med folk på det finns ju en del möjligheter. Det är sant de är bra saker att göra för att bli bekant med nya folk så får man se sen vad som händer. Det har du rätt i det är det verkligen. Men jag får börja visa intresse så ökar chansen att träffa någon partner istället för att inte göra nånting

[stefanmurhagen81]
12/8/15, 7:47 PM
#18

13 Du har helt rätt så är det. Jo jag får börja med det och även försöka ta kontakt börja prata med folk även fast jag inte känner dom. Absolut det kommer det att göra då 😎

fruktgumman
12/8/15, 8:02 PM
#19

Nätdejta kanske kan funka. Det gjorde det för mig och jag träffade inte kärleken förrän jag var 22.

Magnuzk
12/8/15, 9:54 PM
#20

Framtiden kommer att bli mycket intressant, ha ögonen och andra sinnen öppna så kommer du att uppleva mycket. Jag själv ser fram emot allt som döljer sig i framtiden.

Mitt första förhållande hade jag när jag var 34 tror jag. Vi var tillsammans i ca 3 år och jag har inte haft något förhållande sen dess, så jag är nog nybörjare igen.

Annons:
[stefanmurhagen81]
12/8/15, 10:21 PM
#21

12 Det är sant man behöver inte ha nån brådska. Jo det kan den faktiskt göra. Japp jag får göra det så ökar mina chanser att jag träffar någon. Ok jo synd att det blev slut för dom. Ok på så vis finns en del olika sätt man kan bli tillsammans på. Ja så kan det vara då kan det bli slut. Är det så att man är olycklig då är det ju bättre att göra slut.  Då är du precis som mig jag är heller inte nå social med folk som jag inte känner och vill inte vara ivägen och att folk får komma till mig först. Det är så det har blivit ibland för mig på krogen att okända folk där först har börjat prata med mig. Ja att börja som vänner är ju en bra start och var bra sen att ni fann varandra. Det låter bra det att du tycker det :) Ok på så vis och kul att ni sen några år senare blev tillsammans :) Det är sant det jag har inte nån koll på förhållanden eftersom jag aldrig har upplevt ett än. Det gör du :) Jo så är det ju nånstans lär man ju börja :)

[stefanmurhagen81]
12/8/15, 10:31 PM
#22

19 Ok bra det att du träffade kärleken på det sättet. Då var du tidigare än mig iaf. Men jag får prova det och även när jag är på krogen försöka att snacka bli bekant med okända Kvinnor och lika på andra ställen med. Då kommer mina chanser att öka att träffa någon

[stefanmurhagen81]
12/8/15, 10:34 PM
#23

20 Det får jag ha. Ja mycket intressant kan ju hända i framtiden. Ok på så vis hoppas du med kommer att träffa någon sen igen

Magnuzk
12/8/15, 10:35 PM
#24

😎😉

[stefanmurhagen81]
12/9/15, 5:31 PM
#25

Det är bra förslag som jag har fått och det som jag kommer att göra nu är att jag när jag är på krogen och lika på andra ställen kommer att försöka börja prata få kontakt på nåt vis med okända Kvinnor även fast jag inte känner dom så får jag se vad som händer sen. Ska även bli medlem på nån dejtingsida så får jag se hur det kommer att gå där 😎

Gaara
12/9/15, 9:46 PM
#26

#25 Lycka till! :) Och uppdatera gärna ibland här om hur det går för dig. :)

[stefanmurhagen81]
12/9/15, 9:53 PM
#27

26 Tackar :) Det ska jag göra :)

Annons:
powerofthebass
12/9/15, 10:33 PM
#28

The one and only thats me . Ther is a feealing of something missing. Every breath i take is full whit darkness. Wher did all light and true happiness go. Im been searching for my way to walk. But what ever i do il just seens to digg myself deeper and deeper in the ground . all i just want to do is too find the true soulmate i can walk the roods whit some one else. But that just come to bee a dream, hoppfully that dreeam become true and i have some one beside. ( in progness)

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Upp till toppen
Annons: