Annons:
Etikettförhållande
Läst 3619 ggr
Sade
12/10/15, 3:11 PM

Är han värd mig

Jag är sambo sen lite mer än ett år, har varit ett par i snart två år..det var inte kärlek vid första ögonkastet men vi började träffas och tycker om att vara med varandra, har kul ihop. Min sambo sa i tidigt skede att jag måste gå ner i vikt om vi ska fortsätta ses..jag blev ledsen..har aldrig varit med om det tidigare att någon sagt..nu behöver jag gå ner i vikt men det behöver ingen tala om för mig..iallafall fall så fortsatte vi träffas och jag börja röra på mig mer..promenader bl a..hatar att gå på gym..som min sambo gör..han är i trim och det är ju inga fel..jag har inte sagt något om det men när han kontrollerar mig..vad jag gör o äter så vill jag ge tillbaka..jag tänker på det här hela tiden..jag vet inte varför jag är kvar..men jag älskar honom fast han tar upp det här..han vill knappt ta på mig när vi ligger..vi har det ok i sängen annars men ibland får han inte stånd och det har han påpekat några gånger att han tänker på smala …han har ett 27 årigt långt tidigare äktenskap bakom sig…skilde sig för 3 år sen..vi har vilda diskussioner ibland..inte så ofta om min vikt men hans ex och barn som är vuxna….jag vill inte bli själv igen eftersom jag levt själv ganska länge..jag har två vuxna barn…deras pappa dog för längesen men jag har haft kortare förhållanden efter det..

Annons:
Honestyisdead
12/10/15, 3:14 PM
#1

Nej, han är inte värd dig och jag förstår inte varför han startade ett förhållande med dig från början om han inte är attraherad av dig!

Tjeja
12/10/15, 3:21 PM
#2

Säg åt honom att han ska bli yngre så du kan tända på honom också eller nåt! Blir arg på sådana personer som din karl! Om han brydde sig om din vikt enbart i hälsosyfte för ditt välmåendes skull vore det en helt annan sak! Då kunde man även tala honom till rätta så att det blev mer balans till stöd för dig istället för kontroll! Som du beskriver det nu låter det som hans syfte med din viktnedgång är att tillfredsställa honom…. hallå? Vad är han för mansgris egentligen?  Hrumpf!!! 🤦‍♂️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Kyllan56
12/10/15, 3:27 PM
#3

Jag blir så himla arg när jag läser om din sambos krav! 

Du har all rätt att bli älskad för den du är! Det finns massor av män som vill ha dig som du är. Gör dig inte otjänsten att vara med någon som jämt och ständigt berättar att du inte är okej!

Det är inte konstruktivt att ha en partner som bryter ner ditt självförtroende.  Det  är inte ett pris du ska behöva betala för att ha en partner!

Du har min medkänsla!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

nickiee
12/10/15, 3:27 PM
#4

håller med nr 1 …

gör slut innan han trycker ner dej helt .

om inte så får du leva med det

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Katthemsmatten
12/10/15, 3:29 PM
#5

Han börjar med att knäcka ditt självförtroende genom att kommentera din vikt, vilket han märker sårar dig. Vad blir nästa steg? Ta dig ur förhållandet innan  det är för sent. Du är värd någon som älskar dig för den du är, inte för hur du ser ut.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Aleya
12/10/15, 3:41 PM
#6

Är det inte bättre att vara själv än ha en sådan man? Varför tror du inte att du klarar att vara själv?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
KitoBonito
12/10/15, 3:43 PM
#7

Jag trodde jag läste om någon i 20 års åldern. Han låter otroligt omogen och självisk. Han verkar inte alls veta vad han vill. Antingen älskar han dig som du är eller så får han hitta det han behöver hos någon annan. Klart man kan vara orolig över sin partners hälsa men så som han uttrycker sig är bara fel fel fel. Låt honom inte få bete sig som han vill - dumpa, det finns någon bättre för DIG! Om du inte anser att han går att pratas rätt men efter att ha läst texten verkar han ju inte vara den typen.

[Sabina]
12/10/15, 3:51 PM
#8

Nej, han är absolut inte värd dig.
Jag tycker det verkar mycket bättre att leva själv men lycklig, än i ett förhållande och vara olycklig.
Jag har tyvärr levt i ett dåligt förhållande och kommer aldrig att utsätta mig för det igen. Det är det aldrig värt!

LinaLj
12/10/15, 3:57 PM
#9

Jag håller med de övriga. Ingen annan människa ska få dig att må dåligt över din kropp, eller något annat med dig själv för den delen. Det är inte värt att bli förminskad. Du är värd så mycket bättre.

pyromanen
12/10/15, 5:33 PM
#10

Jag tycker du ska säga ifrån! Försvara din rätt att vara du presis som du är! Om han säger han tänkar på smala när ni har sex så tycker jag du skulle söga att om inte du tänker på mig när vi har sex vill inte jag ha sex med dig! Fråga hur han skulle gilla om du "slocknade" i söngen och sa du tänkte på män med större kukar? Tror kanske din motvilja mot att vara själv har gjort att du står ut med nåt som inte är bra.

Zadeira
12/10/15, 6:03 PM
#11

Om din partner har såna krav på dig och inte är attraherad av dig så är det ju något i ert förhållande som saknas. Dessutom får han dig att må dåligt över det och skyller det på dig och din kropp. Det är vidrigt av honom. Om han nu inte känner sig attraherad av dig pga din kropp så är det inget att bygga vidare på. Jag förstår att det är jobbigt för dig att bli ensam igen, men att vara ensam är alltid bättre än att vara i ett förhållande där man inte får lov att vara den man är, där man inte blir uppskattad och älskad för sig själv och sin kropp. En sån man är inte värd dig! Då får han väl se sig om efter en som passar alla hans kriterier. Du förtjänar mer än så.

En gång fick jag höra av en kille som jag dejtade att "Jag gillar överviktiga tjejer och om du hade varit smal hade jag inte varit tänd på dig." Då sa jag till honom att vi nog inte skulle ses något mer, för vad skulle då hända om jag gick ner i vikt? Du lever med det omvända och det är inte heller rättvist mot dig.

Mia-45
12/10/15, 8:59 PM
#12

Han är INTE värd dej. 
Jag var tillsammans med en för länge sen som tyckte jag vart för mycket överviktigt. Vilket jag inte var då. 
Han kunde säga till mej att om jag går ner i vikt så blir jag den snyggaste i hela stan. 
Och att han hatade sin syster som var gravt överviktig….!!!

Tycker du ska tala om för din sambo att gillar han dej inte som du är så kan han dra! Det finns killar som gillar överviktiga tjejer. Så kan han hålla sej till sina "perfekta" smala gymtjejer.

Gaara
12/10/15, 9:12 PM
#13

Du är värd någon som älskar dig för den du är, som stöttar dig OM du själv vill gå ner i vikt. Inte någon som säger att du MÅSTE och att han fantiserar om smala när ni har sex. Jag lovar dig att det är bättre för dig att vara singel tills du träffar någon som gör dig lycklig och respekterar dig för den du är i stället för att slösa bort resten av livet och din lycka med någon som inte verkar älska dig som han borde…

Annons:
[Otippbar]
12/10/15, 9:18 PM
#14

#0 Förstår känslan av att inte vilja vara själv. Men vet du - Du är värd att bli älskad och få känna dig attraktiv exakt så som du är och ser ut. Det skadar dig djupt i själen att du inte känner dig älskad så som du är. Även om man först tror att det är ganska ok och att man gärna ändrar på sig för någon annan ska bli nöjd och för att bli älskad, så är det bara att lura sig själv att tro att detta är kärlek. Att ha någon som kontrollerar och trycker ner dig pga utseende känns oroväckande och också ytligt. Att du skriver här är ett klart tecken på att du kanske behöver börja fundera på om du älskar dig själv så pass att du vill välja en partner som får dig att må bra istället. Lovar, du har allt att vinna. Ta hand om dig.

Upp till toppen
Annons: