Annons:
Etikettallmänt
Läst 3089 ggr
[Aalmss]
12/11/15, 7:45 PM

Kollar porr än

Har sagt flera gånger åt min pojkvän att jag verkligen inte gillar porr och söker specifikt på bilder osv, han visste det redan när vi blev tillsammans. Ok om han hade varit singel, men inte när han är tillsammans med mig. Har berättat för honom att jag känner mig sårad av det och för mig känns de lite som otrohet. Han sa att han skulle sluta. Sa till o med att han kunde söka hjälp för de (han kollar typ varje dag), men de ville han inte. Jag sa att jag ger honom en chans till, men nu har jag märkt att han fortsätter kolla, trots att han lovat att han skulle sluta. Och ja, det går lite ut över vårat sexliv. Ibland är han ju inte sugen eller så kommer han inte. Känns inte speciellt kul, då vet jag alltid att han kollat på porr o hade kunnat vara sugen på mig istället. Vad tycker ni jag ska göra i detta läge? Konfrontera honom? Vad ska jag göra? Detta stör mig verkligen, och att han sedan inte respekterar mig, att jag inte gillar de.

Annons:
Hoseok
12/11/15, 7:50 PM
#1

Jag tycker personligen att det är lite väl hårt att säga att någon ska "söka hjälp" bara för att hen kollar på porr varje dag. Det är inte onormalt att kolla på porr. 

Därför kan jag förstå att din kille blir lite trotsig (hur barnsligt det än låter) om du har slängt ut dig något sådant.

Men samtidigt förstår och respekterar jag att du inte är bekväm med att han kollar på porr. Ni behöver hitta en kompromiss. Är du emot att han onanerar eller är det bara själva porren? Jag, personligen, tycker det är varje persons egna rätt att onanera. Jag tycker inte någon ska stoppa en från det. Men i ett förhållande måste man ju se saker från varandras perspektiv och finnas där för varandra. Ni måste hitta en lösning där både han och du är bekväm.

Det är kanske något han saknar i erat sexliv? Om ni vill få ut olika saker av sex så är det ju svårt, men om du är bekväm med det, fråga honom vad han tycker om som ni inte testat och pröva det?

Fridaaaa
12/11/15, 7:52 PM
#2

Är bra att du berättat för honom men anser inte att en person behöver "söka hjälp" bara för att den tittar på porr ofta/dagligen.

Anser att du inte kan kräva att han ska sluta titta, men han ska inte låta det gå ut över sexlivet anser jag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Aalmss]
12/11/15, 8:04 PM
#3

Klart han får onanera. Gillar inte själva porret/bilderna. Han har fått ta nakenbilder, hur många som helst(!) på mig. Och då tycker jag att han kan kolla på dessa istället för porr/bilder.

Scorpio97
12/11/15, 8:06 PM
#4

Man kan inte tvinga sin partner att sluta kolla porr (eller något annat). Det verkar inte som att han vill sluta, så då måste du välja om du kan acceptera att han kollar porr eller om du hellre gör slut. Man kan inte tvinga någon att ändra på sig om personen inte vill. Du har redan bett honom slutat, och vad jag vet har du gett honom flera chanser (för visst har du skrivit fler inlägg om det här?)? Det verkar alltså inte som att han vill eller kommer ändra sig.


//Jessie

ewelines
12/11/15, 8:12 PM
#5

Om man har lovat dig att sluta och sedan inte gör de tycker jag du med all rätt kan vara arg på honom. Jag hade inte accepterat att min pojkvän sa en sak och sedan gick bakom ryggen på mig. 

Hade jag varit du och du känner att du aldrig kommer kunna acceptera de så tycker jag absolut att du ska konfrontera honom, speciellt när ni redan haft en konversation med honom sen tidigare. Sen är de ju upp till honom. Ställ ett ultimatum eller sitt ner och prata så ni kommer fram till en lösning. Du ska inte behöva gå och känna dig illa till mods för att han inte kan respektera vad du känner! 

Jag vet att min kille kollar på porr någon gång ibland när jag vi inte haft sex på länge, och de gör mig inget, men hade han kollat på porr varje dag och dessutom lovat mig att sluta och sedan struntat i de så hade jag blivit fly förbannad, och då hade han fått välja vilket han tycker är viktigast :)

[Forest]
12/11/15, 9:34 PM
#6

 Jag skulle väl inte heller uppskatta att porr smusslas med verkligen inte, men han måste väl eftersom du sagt till han att du anser det "fult"att kolla/se på porr . Det är många som tittar på porr av båda könen vissa gillar se själva andra med sin partner/vänner. Jag har tidigare läst inlägg om detta från dig, och det kanske är dags att du tar dig en funderare är han rätt för dig? Om ja, fundera på hur du ska hantera detta och sluta snoka dig fram vad han har kollat på. Och prata med honom jag tycker inte att det verkar sjukligt och att han behöver söka hjälp, kanske behöver du någon att prata med för att hantera det hela. Lycka till

Annons:
Aleya
12/12/15, 7:33 AM
#7

Jag förstår inte varför du nödgas göra tre trådar om detta. Du har fått FLERA råd gällande detta. Ta till dig dom råderna och gör något IRL istället för att beklaga dig med liknande text i varje tråd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hoseok
12/12/15, 8:19 AM
#8

Jag tror att du måste inse att onani med porr vs sex inte är samma sak. Det ligger inte ens inom samma kategori för alla människor, även om det gör det för dig. Han behöver inte kolla på porr för att du skulle vara "otillräcklig". Erat sexliv behöver inte ens ha något med det att göra.

Jag kollar på porr dagligen också. Det har inget med min och min partners sexliv att göra. 

Att din kille inte kommer under sex behöver ju faktiskt inte ens bero på porren? Det kan ha flera faktorer som du kanske inte tänkt på.

pyromanen
12/12/15, 8:27 AM
#9

Att säga man ska sluta och sen fortsätta är inte bra. Men förmidligen vill han eg inte sluta men vågade inte stå för det inför dig och istället smyger han med der. Eftersom det då blir nåt skamligt och förbjudet kanske det blir mer laddat (och pirrigt) att firtsätta. Tycker du ska antingen acceptera verkligheten: din partner vill kolla porr ibland, han har en annan inställning till porr än dig, take it or leave it. Du kan inte ändra på honom och han inte på dig. Vill ni vara ihop ändå så var det. om inte så sluta.

[Hadraniel]
12/12/15, 10:41 AM
#10

Har du utan att anklaga honom pratat med din pojkvän på djupet om vad det är med porren som han vill komma åt för känsla eller tanke? I och för sig är ju vissa saker som om man vill fantisera om andra kanske inte något de flesta är ärliga gällande gentemot sin partner. Likväl är det väl rätt många som faktiskt tänder på flera personer än enbart sin partner och därför vill tänka på dom åtminstone i fantasin, även om det såklart också finns sådana som har svårt att tända på eller saknar intresse för andra personer på ett sexuellt plan.

Hur som helst tror jag att du måste försöka ta reda på anledningen bakom beteendet istället för att bli arg, hota, ställa ultimatum eller dylikt om du nu vill kunna få till en förändring. Sedan gäller det ju att se om det går att fylla det behovet som porren fyller i hans liv på ett sätt som är mer acceptabelt för er båda. Uppenbarligen har han ju svårt att sluta med porren av någon anledning så det är ju inte säkert att han kan sluta även om han kanske skulle önska det.

[Aalmss]
12/12/15, 2:27 PM
#11

Han själv har ju ingen bra anledning till varför han kollar porr. Han säger själv att de är ett beroende. Därför tycker inte jag att det är normalt. Det går faktiskt ut över vårat sexliv för dom senaste gångerna har han inte kommit, varit sugen eller varit rätt slak när vi haft sex, pga att han har kollat porr o runkat innan. Sa åt honom att vi har skit dåligt sex när han väljer att kolla porr istället för att ligga med mig. Ska de verkligen vara okej om det går ut över vårat sexliv? Det tycker verkligen inte jag! Känner mig ju knappast sugen att ha sex när jag vet att han kollat porr och ändå kommer vara slak.

Aleya
12/12/15, 2:36 PM
#12

#11 som sagt, är du miserabel och tycker det är så jäkla jobbigt så gör så slut och gå vidare i ditt liv. Jag ser som ingen vits i något annat då du bara gnäller på han och på nätet och du får samma svar men gör inte ett skit.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Hadraniel]
12/12/15, 3:07 PM
#13

#11 Kan du inte fokusera på att du vill ha ett bättre sexliv i era diskussioner istället för att anklaga honom för att han kollar på porr?

Det är ju inte ens säkert att hans problem med att komma eller att hans låga intresse för sex beror just på porrtittandet, även om det troligen är en bidragande faktor. Kan ju vara så att han helt enkelt tycker att erat sexliv är för tråkigt och att han saknar saker där som han tänder på men inte vågar berätta om eller som han vet att du inte är intresserad av.

Jag skulle nog ha väldigt svårt att behålla en erektion, att komma eller att motivera mig till att ha sex överhuvudtaget om jag hade en partner som enbart ville köra missionären med släckt lampa till exempel.

Hur som helst tror jag att du har större chans att hitta en lösning om ni har en diskussion om hur ni kan förbättra ert sexliv och lämnar anklagelser gällande hans porrtittande utanför det hela.

Annons:
[Aalmss]
12/12/15, 5:49 PM
#14

Vårat sexliv är bra när vi har sex. Vi prövar nya saker osv, så det är inget fel på det!

[Hadraniel]
12/12/15, 6:04 PM
#15

#14 Frågan är ju om din pojkvän tycker att sexet är tillräckligt intressant och inte om du upplever att ni har bra sex.

Det finns ju ofta många olika saker som man dels är rädd att föreslå eller berätta om av rädsla för att ens partner ska ta avstånd eller bli äcklad av det man önskar för egen del. Sedan handlar det ju väldigt mycket om "hur" saker görs också. Vissa saker går ju inte att få bra ens om man är beredd att testa det om ens partner märker att man inte tänder på det själv.

Om jag utgår ifrån min egen situation så måste jag i princip ha en partner som är lagd åt det dominanta hållet i sängen och som själv tar mycket initiativ till sex för att det ska bli bra. Då skulle det ju bli ganska ointressant för mig om jag hade en partner som jag märkte tydligt på att hon inte går igång på den aspekten oavsett hur öppensinnad och beredd att prova saker hon än är.

Det där med ett bra sexliv är inte alltid så lätt som att det räcker att man är hyfsat öppensinnad och att ena parten i ett förhållandet anser att man har bra sex.

Pytteliten
12/12/15, 8:35 PM
#16

#11 Personligen skulle jag ha enormt svårt att bli upphetsad eller ens att förmå mig att ha sex med någon som skäller på mig, anklagar mig och säger att vi har skitdåligt sex…

Sen är du lite otydlig på en punkt. Har ni jättebra eller skitdåligt sex egentligen?

Fridaaaa
12/12/15, 9:06 PM
#17

#11 Bra för dig men är den bra för honom?
Och du säger emot dig själv, vilket är det: bra eller dålig?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
12/12/15, 9:32 PM
#18

#11. Om han sällan blir tillräckligt hård och den slaknar emellanåt så låter det ju no som om det saknas något i ert sexliv. Det kan ju inte vara ett särskilt bra sexliv om hans penis oftast slaknar och han blir sällan tillräckligt hård. Åtminstone betyder ett bra sexliv för mig att allt fungerar.

Det kan ju förstås hända att hans lust har blivit mindre eftersom du är så pass anklagande mot honom eller så är det något annat som spökar.

Det lönar sig att ta en ordentligt diskussion och fråga honom om det finns något som han skulle vilja ändra angående ert sexliv.

pyromanen
12/13/15, 6:24 AM
#19

Det behöver inte alls bero på missnöje med deras sexliv. Kanske onsnerar han alldeles för ofta för att lugna ångest t.ex. Och skäms gentemot ts lver detta för att han vet hon ogillsr porr. Men allt blir ju bara soekulationer. Nåt är inte bra, frpgan är vad. Om han ska vpga kommunicers öppet om ett känsligt ämne är det viktigt att kunna prata utan att bli hårt dömd dlremot.

[Aalmss]
12/14/15, 8:51 PM
#20

Han slaktnar för att han kollar porr varje dag o runkar till de. Klart de är svårare att komma 2 timmar senare.

Annons:
Hoseok
12/14/15, 10:02 PM
#21

Frågan är väl om han faktiskt vill ha lika mycket sex som du vill? Har ni diskuterat det? Om det skulle vara så, så är det nog svårt för honom att erkänna, förvisso. Men det beror på hur öppna och ärliga man är med varandra i ett förhållande. Det kan ju hända att han inte gillar sex särskilt mycket? Jag är precis likadan, jag tycker sex är urtrist men onanerar 1-2 gånger om dagen. 

Ni måste båda förstå vad ni vill få ut av förhållandet. För av allt du skrivit så låter det som att ni vill helt olika saker, hur lite ni än pratar om det.

FjantYoda
12/15/15, 1:11 AM
#22

Du har alltså gjort TRE trådar om samma sak, där du får samma svar.

Uppenbart har ni helt olika syn på det hela och är på så sätt inte kompatibla och då kanske det är bättre att göra slut och hitta en kille som har samma syn som dig på porr och onani. 

Att se på porr och/eller onanera är inte nödvändigtvis inte istället för sex, utan det kan finnas många olika anledning, t.ex. ett sätt att slappna av. 

Tycker att #19 har ett bra svar, det är lättare att diskutera saker på en lugn nivå utan att någon trycker på att "du får inte göra så!"

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Upp till toppen
Annons: