Annons:
Etikettkänslor
Läst 1468 ggr
[niklaeri02]
2015-12-16 23:18

Självmordsförsök med mera

Hej Jag mötte en person på internet för cirka sex månader sen. Vi började skriva och blev mer än nära vänner. Jag tyckte om henne och vi delade känsliga saker med varandra. Efter en tid fick jag veta att hon försökt tagit livet av sig, och vi hade skrivit kvällen innan "som vanligt". Jag mådde inte bra av detta, och har varit med om liknande med en annan tjej för snart tio år sen. Ibland tänker jag på henne, och får känslan av att vilja ta kontakt med henne igen (det blev för mycket och jag behövde en paus, och hon vård för psykiska problem), men jag vet att detta är en dum idé då det inte är bra för mig i min situation. Jag har gått genom mycket med egna självmordsförsök, och fått min egen psykiska diagnos. (Jag mår bättre idag). Jag tänker att kanske om något år att jag kan ta upp kontakten igen om hon mår bättre, eller så är det bara en hopplös dröm och jag får hitta en mer passande vän/partner… (Saknar anonymt-funktionen)

Annons:
Krus_grus
2015-12-18 10:14
#1

Av vad du beskriver hela situationen så tycker jag du tog rätt beslut. Kanske kan du förklara för din vän att hon betyder jättemkt och att du förstår henne eftersom du själv försökt ta ditt liv och att du pga detta känner att du behöver en paus för att själv inte falla tillbaka, men att du fortfarande är hennes vän osv.

Låt sedan tiden gå, fokusera på att släppa det utan förhoppningar för det kan göra att man inte går vidare lika lätt och kanske återupptar ni kontakten om några år, kanske inte..

Boson
2015-12-21 06:35
#2

Oj vad jag känner igen mig! Snackade med en kille under nåt år, båda mådde dåligt och hade diverse psykiska åkommor. Vi delade allt med varandra och hade en speciell relation. Han blev helt besatt av mig. Ville ta livet av sig om jag/eftersom jag inte ville bo med honom osv.  Han sa det hela tiden och började bete sig skumt (säga att jag var psykopat osv).

Han lämnade sin lägenhet med alla grejer kvar och kom hem till mig (åkte 30 mil). Han ville att jag skulle hjälpa honom köpa heroin och bensodiazepiner så han kunde ta överdos… Mitt hjärta gick i tusen bitar. Han åkte iväg, vägrade köpa heroin till honom. 

Vi snackade en gång efter det vi sågs och jag sa att jag inte ville prata med honom mer. 

Sen dess har jag mått såå mycket bättre.Han tog en överdos i livechatt med cam men överlevde då. Nu är han död, hjärtattack pga droger ensam i Kambodja…

Önskar ofta att jag aldrig började snacka med honom. Kanske han hade levt.. Och jag hade mått bättre under de åren, vi lixom eldade på varandras dåliga mående.. Älskade honom som en bror och ville göra allt för att han skulle må bra och va glad.

Mitt tips till dig är att ta kontakt näär du mår bra och känner dig säker i dig själv.

[niklaeri02]
2015-12-27 00:41
#3

#1 Tack för kommentaren. Jag har ingen kontakt med henne nu, men råkar bara minnas hennes nick på internet. Tog bort alla kontaktvägar, så om det inte vore för minnet hade jag inte kunna kontakta henne igen. Jag ville kunna släppa henne, därför tog jag bort hennes nummer med mera. #2 Det måste ha varit en jobbig tid för dig/er. Det var nog bra att du sade upp kontakten, men sorgligt att han inte lever längre ändå… Om jag tar kontakt med den här tjejen igen så blir det nog tidigast då jag fått ordning i mitt liv, och kanske om flertalet år, förutsatt att jag fortfarande minns vad hon heter på internet då.

Upp till toppen
Annons: