Annons:
Etikettsingel
Läst 3694 ggr
Frida B
2015-12-25 01:58

Lämnad, börja om?

Japp, han lämnade mig. Från att vara den jag älskade högt, till att bli någon helt annan, känslokall människa på 2 veckor. På en vecka försvann alla känslor från hans sida och han slutade bry sig öht om mig. 

Men. Nu har det gått 3, snart 4 veckor. Det gör ont varje dag, men jag gråter inte längre. Drömmer inte längre om honom, kan skratta, känner mig ibland lättad till ch med och har insett att han faktiskt inte var så bra som jag trodde. Har förstått att jag inte är ensam, upptäckt de riktiga vännerna och upptäckt vad glad jag är över min omgivning. Uppskattar saker lite mer lixom., Allt har blivit så annorlunda…

Men jag saknar verkligen förhållande grejen. Jag har aldrig trivts med att vara ensam, och verkligen inte singel. Satt idag och funderade, och såg verkligen fram emot att träffa en ny, med allt vad det innebär. Den här pirrande känslan, spänningen, första beröringen, första kyssen osv, jakten. Men även efter "jakten", att känna sig älskad och att älska. 

Men till min fråga. Borde jag ta det lugnt ett tag, brukar man känna såhär? *Borde jag "ligga lågt"? Kan jag känna såhär för att jag egentligen bara är ledsen över honom? Flummigt inlägg men är väldigt trött och smått påverkad av min redbull haha.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Aleya
2015-12-25 02:09
#1

Det har knappt gått en månad. Lugna sig nu lite. Du kanske ska testa att vara själv, för du vet aldrig när i livet du kan behöva vara det nästa gång. Kan ju vara bra att vara själv och inte bara stötta sig på andra och deras bekräftelse.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Hadraniel]
2015-12-25 11:32
#2

Tycker också att du bör ta det lite lugnt innan du ger dig in i något nytt. Inte för att det är något fel att skaffa ett nytt förhållande snart i sig utan mer så att du inte gör det huvudsakligen för att slippa vara ensam. Ett förhållande ska man ju inleda för att det ger positiva aspekter i bådas liv och inte för att fly från en jobbig känsla. Alltså bör du nog vänta till du känner dig hyfsat bekväm med att vara ensam, även om du såklart kan känna att du gärna skulle vilja ha någon annan i ditt liv.

Frida B
2015-12-25 11:48
#3

Det är just det. En månad har gått men känner ändå att jag vill gå vidare lixom… Jag har varit själv förut, och jag trivs verkligen inte med det… Jag klarar mig lixom. Men nu efter ett första förhållande (riktigt seriöst, han pratade om giftermål) känner jag redan hur mkt jag saknar det. Men kanske är dumt ändå? Inte för att jag ändå tror att så fort jag går ut hittar jag ngn, men om jag hittar ngn lixom…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Honestyisdead
2015-12-25 12:07
#4

Om du redan kommit över honom så kör på om du hittar någon som känns bra.

[Hadraniel]
2015-12-25 12:09
#5

#3 Du bör väl inte direkt undvika något som verkar bra bara för att du nyss var i en relation, men du bör nog gå sakta framåt så att du ser att du verkligen gillar just den personen och inte bara vill ha "någon" för att fylla en tomhet innan du investerar för mycket i ett nytt förhållande.

Sarah
2015-12-25 15:44
#6

Gör vad som känns bäst för dig. Vill du ge dig ut och dejta, så gör det. Det är kul.

Annons:
[Forest]
2015-12-25 20:22
#7

Skönt att du tog dig över det hela så bra, mitt tips är ändå ta det soft låt det ta lite tid med lära känna ny. Det är mitt tips jag kan ge dig.

[Devya]
2015-12-26 13:35
#8

Dejta, ha kul! Men va lite försiktig med att hoppa in I något alltför seriöst för I värsta fall kan det bli en rebound, vilket är vanligare än vad man tror.

Mitt ex blev ihop med en tjej efter bara någon månad efter att vi hade flyttat isär. 2 år efteråt kom han på att hon var en rebound och gjorde slut med henne. Ouch. =/

P3pz
2015-12-26 15:03
#9

Håller med #8
Dejta och ha kul men försök lära dig att leva med dig själv innan du fäster dig för hårt vid någon annan. 

När jag och mitt ex gjorde slut efter 4 ½ år så dejtade jag en hel del killar, både riktigt fina killar och sådana som jag faktiskt kastade ut från min lägenhet eftersom de var för på och försökte pressa mig till sex, trots att jag sagt nej. 

Men det gav mig både erfarenhet och fick mig att öppna ögonen för att lära känna mig själv. Efter att jag sedan träffat en kille i 3 månader så kände jag att han inte var något för mig, han var helt enkelt bara en rebound. Och idag lite mer än 2 år senare lever jag med världens underbaraste sambo. :)

"There is life after abuse. This is mine"

Fridaaaa
2015-12-29 22:54
#10

Tycker man får känna efter själv!
Jag blev tillsammans kort efter attjag & mitt ex gjort slut. Visserligen gemensamt beslut men ändå.

Man gör det som känns rätt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: