Annons:
Etikettkänslor
Läst 1689 ggr
MissClue
12/28/15, 12:30 AM

Känner mig ensam trots folk omkring mig

Som rubriken lyder känner jag mig så ensam trots att jag är nära min familj och har en del nära vänner, flera sen barndomen. En speciell vän tog plötsligt avstånd från mig för ett halvår sedan. Vi var väldigt nära och kunde prata om allt, trodde jag. Vi hade planerat en massa saker vi skulle göra ihop när jag får ett meddelande om att han har träffat någon och måste lägga tid på henne. Det är ok men direkt efter det meddelandet svarade han inte på något jag skrev förens månader efter. Samtidigt la han upp bilder på vad han och hans vänner hittade på för roliga aktiviteter. Bara ngn vecka eller två före han försvann talade han om för mig hur jag var den viktigaste personen i hans liv som han aldrig skulle tappa kontakten med.

För ca två månader fick jag plötsligt ett meddelande av honom att han vägrade stänga ute mig ur hans liv. Jag trodde att han var tillbaka då men så fort vi skulle ses hörde jag inget från honom den dagen vi hade planerat. Och sen blev det dött.(Jag har föresten skrivit om den händelsen här tidigare) 

Nu i dagarna hörde han av sig igen, han ville att jag skulle komma hem till honom mitt i natten, natten till julafton. Jag gjorde inte det men vi satt uppe och skrev ett tag och allt kändes som förr.Vi bestämde att vi skulle ses igår men jag hörde inget från honom förens kvart i två på natten. Och nu är han borta igen. 

Varje gång han gör såhär brister något i mig. Så fort vi har kontakt och vi ska ses känner jag mig hel, livet känns så lätt då. Jag älskade honom enormt som vän, han betydde så mycket. Jag har ingen aning om vad jag ska göra, eller vad han vill då han växlar från att bete sig som min bästa vän till att totalt ignorera mig. 

Jag har andra fantastiska vänner och familj men utan honom i mitt liv känner jag mig ensam ändå, han nådde mig på ett speciellt sätt då jag lätt går in i mig själv.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
VildaVittra
12/28/15, 12:36 AM
#1

Har han en svartsjuk flickvän som inte klarar av att han har kvinnliga vänner (utgår ifrån att du är kvinna)? 

Nästa gång han hör av sig, så säg rakt ut hur det känns för dig och att detta är hans sista chans, så om han börjat att bete sig likadant den gången så vill du inte att han hör av sig igen överhuvudtaget.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MissClue
12/28/15, 1:04 AM
#2

#1 Jag tror inte det blev något mellan dom. Misstänker fast jag vet inte till hundra, att det var därför han plötsligt skrev till mig att han vägrar släppa mig. Såg att de inte var vänner på Facebook och då hade vi kontakt som vanligt. En dag la de till varandra och då försvann han igen. Jag vill gärna säga hur jag känner men face to face, annars är risken väldigt stor att han inte svarar mig alls. Vi har ändå varit vänner i ca 14 år, bott ihop i kollektiv och ja, stöttat varandra genom de mesta som hänt under åren i våra liv. Känns så hemskt att bara bli bortföst utan en vettig förklaring.

Ursäkta att jag klagar men det gör så ont i mig just nu, bläää..Är nära till gråt och har ångest så jag skakar. Jag tror det är sundare om jag lever vidare och känner mig halv på obestämd tid än att utsätta mig för honom mer. Önskar bara jag kunde få ett ordentligt och värdigt avslut på vår vänskap. Jag har dessutom nycklar till hans lägenhet som jag hellre hade gett i handen än att lägga dom i brevlådan. Men jag kan ju inte tvinga någon att träffa mig.

I love not man the less, but Nature more…

VildaVittra
12/28/15, 1:08 AM
#3

#2 "Jag tror inte det blev något mellan dom. Misstänker fast jag vet inte till hundra, att det var därför han plötsligt skrev till mig att han vägrar släppa mig. Såg att de inte var vänner på Facebook och då hade vi kontakt som vanligt. En dag la de till varandra och då försvann han igen."

Det där stödjer faktiskt min teori, de blev förmodligen ihop igen i samband med att de addade varandra igen. Så ta inte åt dig, problemet ligger hos dom och inte dig. Hon har förmodligen problem med tillit och han med att stå upp för sig själv. 

Nästa gång han plockar bort henne på facebook, skulle jag kunna sätta pengar på att han hör av sig till dig igen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MissClue
12/28/15, 1:32 AM
#4

#3 Det kan ju stämma absolut, det var så han försvann en annan gång då han blev ihop med sitt ex som var svartsjuk. 

Det kan bero på en annan sak med. Han har tidigare sagt att han har haft känslor för mig men detta var något vi pratat mycket om och det var lugnt nu från hans sida. Vet inte om han var ärlig där och att det möjligtvis är därför han inte kan umgås med mig när han dejtar andra. Vi har pratat om mer känsliga saker så jag tycker det ändå det är märkligt att han inte kan berätta en sådan sak. 

Jag sätter också pengar på att han hör av sig igen om de bryter..Får se om jag är stark nog att sätta ner foten då.

I love not man the less, but Nature more…

pyromanen
12/28/15, 9:14 AM
#5

Utifrån det du skriver tånker jag att för dig ör det en vänskap ni har/haft men för honom nåt annat än vänskap. kanske mer att han hoppats på att ni skulle bli ihop, han har haft känslor för dig som ev partner. Då blir det logiskt att han inte är med dig när han är ihop med en annan tjej, det skulle ju för honom vara otrohet. Tror det bästa är att ingen låta bli ha med han att göra helt eller ta ett ordentlugt prat om det.

Upp till toppen
Annons: