Annons:
Etikettsingel
Läst 1642 ggr
LitenElsa
12/31/15, 11:36 AM

Skypa med nätdejt

Jag har fått kontakt med en trevlig kille på en datingsite. Förutom chatt har vi skypat många timmar med varandra. Det har känts jättebra. Jag gillar både hans utseende och röst. Han verkar känna likadant med mig. Nästa steg är en date. Jag undrar hur det varit för er att träffa någon ni skypat med för första gången? Har den känslan ni fått för den andre stämt eller har ni blivit besvikna? Vilka är era erfarenheter?

Annons:
Silver83
1/1/16, 10:43 PM
#1

Jag har dock inte skypat med nån kille, men däremot chattat/pratat i telefon innan vi träffats. 

Känslan har dock stämt i de flesta fall, till en början. Men å andra sidan har jag inte gått in för att det ska bli nåt innan jag träffat personen. Visst kan jag tycka att han varit trevlig osv, att vi haft en del gemensamt med mera, men man vet aldrig innan man träffats personligen. 

Vissa jag träffat har varit för på när man väl setts och vissa har varit helt "normala". Sen har jag träffat flera personer som blivit goda vänner, men som jag aldrig skulle inleda ett förhållande med.

[134643]
1/7/16, 1:40 AM
#2

Jag och min nuvarande pojkvän träffades på nätet för 3 och ett halvt år sedan, då var vi ihop ett år utan att träffa varandra, gjorde slut efter ett år, var isär i 2 år, träffades för första gången på riktigt i somras och blev ihop andra gången vi träffades. Han bor i England, därav att det tog så himla lång tid innan vi träffades för första gången 😃  För mig så stämde verkligen känslan. Över text och skype verkade han alltid så otroligt omtänksam, rolig och söt.  Allt liksom klaffade när vi väl träffades, jag kände mig trygg med hnom. Vi har nu varit tillsammans i 5 månader. 

Så det kan absolut funka, var beredd på att han kan vara något annorlunda i verkligheten bara. Inte för att han lurat dig, eller inte är samma person, utan bara för att det händer andra saker, situationer som ni inte upplevt tillsammans kommer att hända och du kommer att lära dig nya saker om honom, vilket är fantastiskt. Så stort lycka till, det kan verkligen gå super! 👍

LitenElsa
1/9/16, 11:22 PM
#3

#2 Tack! Nu har vi träffats och det blev verkligen super. Det kändes väldigt nervöst först. Han var annorlunda i verkligheten, men ändå den samme. Om det inte blir något med den här killen ska jag definitivt skypa innan första dejten nästa gång också. Det var verkligen super!

Zacinca
2/16/16, 10:47 AM
#4

Träffade en kille på nätet och vi pratade över skype väldigt mycket innan vi träffades första gången. När vi träffades första gången var det på ett köpcentrum, det var jättenervöst och pirrigt men allting gick jättebra och vi träffades ofta efter det, och nu har vi varit tillsammans i över ett år och han är det bästa som hänt mig. Lycka till!


[Devya]
2/16/16, 12:10 PM
#5

Jag hade en gång skypat med en kille innan vi skulle på en riktig dejt. Tyvärr var Skype dejten och den riktiga dejten totalt olika. På Skype hade han varit väldigt karismatisk, humoristisk och talför men sen då vi träffades var han tystlåten och surmulen samt hade ingen humor alls. Jag kunde knappt tro hur skenet kunde ha bedragit mig så pass mycket. Jag gav det en andra chans men han var tyvärr lika hemsk på andra dejten också. Han ville träffa mig igen men jag valde att säga nej. Om man inte kan umgås i verkligheten så är det inget för mig och jag orkade inte ge det flera chanser då jag kände att det inte klickade på något plan.

Upp till toppen
Annons: