Annons:
Etikettförhållande
Läst 1503 ggr
Lorinta
2016-01-07 08:50

Är det rätt sak att göra slut?

Jag har gjort slut med min pojkvän. Det var egentligen ett tag sedan, men vi har fortfarande bott tillsammans och inte riktigt gått ut med det förrän de senaste veckorna. Anledningen var att jag främst känner mig som ett syskon till honom, jag vill inte ha sex med honom och jag vill inte kyssas. Det har känts som rätt sak att göra då jag börjar se på andra personer på ett annat sätt och inte är säker på att jag skulle kunna hålla mig i skinnet när jag t.ex. festar… sorgligt nog. När vi är ute bland folk tillsammans vill jag inte hålla handen, inte kyssas och jag kan vara allmänt kylig mot honom.

Han är en underbar person, min bästa vän. Han har aldrig gjort mig något ont utan vi har verkligen haft det perfekta förhållandet. Vi passar så bra ihop, har samma humor och värderar saker lika. Det är snarare jag då som är elak, som kan komma med spydiga kommentarer, kan bli riktigt-jäkla-arg och jag känner att han förtjänar något bättre. 

Men det är först nu, när jag kanske har möjlighet att få en egen lägenhet tills nästa månad, som jag börjat må dåligt. Jag ligger sömnlös, drömmer mardrömmar och gråter de första tårarna. Det är hemskt och jag mår dåligt. Hur vet jag om jag gör rätt sak? Tänk om jag ångrar mig genast? Det gör ont att tänka mig honom med någon annan.  Är det endast "singellivet/gräset är grönare på andra sidan" som lockar mig? Jag vet att ni inte kan komma med facit i hand, men jag har ingen att prata med…

Annons:
fruktgumman
2016-01-07 08:54
#1

Eftersom du känner som du gör och även börjat titta efter andra så tycker jag det låter som rätt beslut att göra slut. Hur känner han om saken då?

michellemimmi
2016-01-07 08:59
#2

Ibland är det så att man finner någon av det motsatta könet som man älskar sjukt mycket och så missuppfattar man sina känslor… Kanske har ni egentligen alltid bara varit skitbra (bästa?) kompisar? Det är inte lätt det där med känslor :/

Hjärta/Mimmi

Lorinta
2016-01-07 08:59
#3

Han är jätteledsen. Och jag känner mig så elak när jag inte känner för att trösta honom (svårt att trösta när man själv känt sig lättad). Men jag saknar att han håller om mig, och tröstar mig, men vet att han inte kan göra det för då faller vi tillbaka…

Upp till toppen
Annons: