Annons:
Etikettdjur
Läst 1343 ggr
niinasjogrense
2016-01-14 11:52

Någonting är fel med min hund!

Hejsan! Jag har två Golden retriver honor. Den yngsta på 7 år har på sensate tiden haft otroligt ont i förmodligen magen. Hon har lagt och skakat som ett asplöv, pipit, ylat och kan knappt gå. Hon bara slänger sig på golvet och skakar. 2 dagar efter nyår åkte vi in akut till veterinären för hon hade otroligt ont. De tog ett ultraljud för att kolla så hon inte var förstoppad eller om hon hade något fel med livmodern då hon pep till rejält när veterinären tryckte och klämde där vid bakbenen. men de sa att hon bara var lite hård i magen och att vi skulle ge henne bra kost så som kyckling och ris vilket vi gjort. Några dagar var hon lite bättre och kom på bättringsvägen men nu har hon fallit tillbaks igen. Vår andra golden har mått fin fint och har inte ont någonstans eller bettet sig konstigt förutom varit lite ledsen för hennes bästa kompis inte mår bra. Jag känner att det är något mer men vet inte vad. vi går ut och går varje dag, busar och leker men hon har inte varit sig själv. Hon har aldrig haft några problem förrän nu.. Och har ingen aning om vad det kan vara :( Vet ni? Önskar min lilla loppa kunde berätta :(

Annons:
thea_thea
2016-01-14 11:53
#1

Testa på hundar.iFokus!

Em_
2016-01-14 12:07
#2

Kom veterinären fram till vad förstoppning berodde på? Låter som att hunden behöver utredas lite noggrannare i och med att det kommer tillbaka.


Honestyisdead
2016-01-14 12:41
#3

Ni måste in igen. Detta måste utredas ordentligt!

Sarah
2016-01-14 14:27
[Ulvarsdotter]
2016-01-14 14:43
#5

Epilepsi? Då slänger de sig på golvet, skakar i kroppen ett tag och blir sedan desorienterad/svårt att gå. En hund jag känner kan bli helt "loj" efteråt och vet knappt vilka hennes ägare är en stund efteråt..

VildaVittra
2016-01-14 14:45
#6

Viftar hon på svansen?

Vad jag tänker på är att det blivit riktigt kallt nu och var även riktigt kallt för ett par veckor sedan. Kan det vara så att hon får ont i ryggen av kylan? Exempelvis vattensvans måste inte innefatta vatten för att inträffa och ett tecken på vattensvans är att de inte viftar på svansen ens när de blir glada. Men de kan även få ont i ryggen av kyla.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Ulvarsdotter]
2016-01-14 14:56
#7

Min hund har fått vattensvans några gånger (efter att ha badat när det varit kallt ute och inte kommit in i värmen tillräckligt snabbt efteråt), och hans symtom har varit en "böjd" svans där enbart yttersta delen har gått att vifta på, och ont i svans/nedre delen av rygg, men han har aldrig slängt sig på marken, skakat osv. Som mest har han gnytt till någon gång.. Tror det är något allvarligare.. Eller såklart kan ju hundar visa smärta på olika sätt, så det är ju möjligt att det är tex vattensvans.

IceTee
2016-01-14 15:23
#8

Åk in igen säger jag också!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: