2016-01-17 12:29 #0 av: Vetintevadmittanvändarnamnskavara

Jag bor hos min pojkvän och vi har varit i ett förhållande i ca 7 månader nu, några månader sedan när jag var på väg att göra slut med honom och när vi sedan löste det ist så sa han att han såklart skulle välja mig över spel, men han ville helst inte behöva välja. Men han spelade inte extremt mycket då så det var lugnt han fick såklart fortsätta. Men nu spelar han typ mellan 9 på kvällen till typ 2 på dagen, och mellan 2 och 9 så sover han -.- har såklart pratat med honom om det här men han vägrar dra ned på spelandet och om jag vill dumpa honom över det så får jag väl göra det, typ så är hans inställning men tydligen så älskar han mig över allt annat och jag är det finaste han har bla bla bla.
Han går aldrig utanför dörren, han lagar nästan aldrig mat om han inte verkligen måste och han blir irriterad och arg över minsta lilla grej när han spelar så här mycket och om jag försöker säga nåt till honom medan han skypar så blir han nästan alltid arg...
Tydligen så "måste" han spela 24/7 och jag kan inte ens sova i vårat hem eftersom han sitter på Skype hela nätterna. Men enligt honom är han inte beroende, han bara "gillar att spela"...
Han jobbar ju såklart inte, han sa upp sig några månader sedan och lever på soc och mig ist.
När jag sover hos nån annan några nätter så får jag alltid efter ett tag ett "jag saknar dig att göra slut med honom för det finns en bättre lösning på det, men jag kan inte komma på en bättre lösning eftersom han vägrar möta mig halvvägs.
Jag mår så jävla dåligt av det här eftersom jag blir ignorerad heeeela tiden, ska man verkligen känna sig ensam när man är i ett förhållande? (Inte en riktig fråga btw)
Jag vet inte ens vad jag ska fråga om det här.. Jag undrar väl mest vad ni andra hade gjort i min situation? Eller ah allmänt hur ni ser på det?