Annons:
Etikettkänslor
Läst 1357 ggr
[MoaJohansson]
2016-01-22 23:28

Förvirrad tjej...

Hejsan allihopa! Denna texten kanske blir lång och knasig, men men sånt är livet ibland. Det är såhär, hösten 2015 började jag på gymnasiet. Jag kom till en ny skola helt själv, men jag hittade vänner och tillslut så blev vi ett gäng på 6 stycken personer. Dessa är vänner som har kommit att betyda otroligt mycket för mig och vi har kommit jätte nära varandra under denna korta tid som vi har känt varandra. För ungefär en vecka sedan så satt jag och en av mina bästa tjejkompisar och pratade om allt och inget, vi kom in på allt mellan himmel och jord. Men tillslut så säger hon jätte nervöst att: -jag vet inte om jag har sagt det här, eller om du har anat något men jag är gay. Och jag blir lite ställd men återhämtar mig snabbt och jag säger då som det är, att jag har haft mina anigar och att det verkligen inte gör någon skillnad om hon är homo, bi eller hetero. Hon är endå samma person oavsett sin sexuella läggning. Men nu till varför jag är så förvirrad. Jag har egentligen inte satt någon stämpel på min egna läggning, men jag har varit ihop med killar. Men samtidigt varit lite nyfiken på tjejer, men jag har aldrig provat. Nu ända sedan min bästa kompis berättade att hon var gay, har jag inte kunnat sluta tänka på henne! Asså inte som kompis utan att jag vill vara med henne och jag vet bara inte om hon alls känner likadant för mig? Hur vet man om en tjej gillar en tillbaka? Jag tycker vi har blivit ganska nära efter vårat prat, men samtidigt så är allt som förut. Förutom i mitt huvud, där jag inte kan sluta tänka på henne och jag vill alltid vara nära henne osv. Ugh, förlåt för en så rörig text, men hoppad ni förstår. Nå hur vet man om hon gillar en tillbaka? Hur ska jag göra för att kanske visa att jag är intresserad i att vara lite mer än vänner, utan att förstöra våran vänskap? Svåra frågor men hoppas på några svar iaf, tack i förhand :)

Annons:
Hoseok
2016-01-22 23:39
#1

Jag tycker du ska prata med henne! Säg precis som det är, att du funderat på din egna läggning. Säg att du är osäker och att du har funderingar. 

Vågar du så säger du att det var efter att hon kom ut som du själv började få dessa funderingar. Det kan ju ge en svag hint om att du har ett intresse för henne. :)

Vanja
2016-01-23 08:25
#2

Jag skulle råda dig att ta det lite försiktigt. Eftersom det är en nära vän så vore det inget kul alls om det sätter en kil mellan er. 
Men att du kan ju berätta som du berättade här, att du inte vill ha stämpeln hetero, utan att du kanske är bi.  Då , om hon är intresserad, så kanske hon tar första steget. 

Jag vet faktiskt inte, denna fråga är svår. Att inleda kärleksrelationer med dina bästa vänner kan bara sluta på två sätt. Antingen blir det superbra, eller så blir det precis skitdåligt.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Ulvarsdotter]
2016-01-26 11:38
#3

Som någon ovanför skrivit kan du ju berätta att du själv är osäker på din läggning efter att hon berättat om sin. Fråga lite hur hon upptäckte att hon var det och annat som kan vara helt oskyldiga frågor, men kanske får henne att bli intresserad :) Hon kanske var det innan också och ville kolla av hur du tyckte om det. Alltid bra att hon får veta att du är osäker på din läggning i alla fall :)

Upp till toppen
Annons: