Annons:
Etikettvänskap
Läst 1169 ggr
[candy_suki]
2016-02-14 21:22

Delar med dig - Självisk kompis

Jag ångra att jag träffade henne….hon var som en ängel först jag såg henne. Hon var väldigt trevligt, öppet och verkade vara intresserad att bli vän med mig. Vi har hänt varandra rät länge….nu vet jag det riktiga hon… En självisk tjej…varför upptäckte jag inte detta från början?…. Hon visar att hon finns för mig när jag behöver och hjälper mig. Men efter ett tag när man väl lära känna henne så vet man hur elak hon egentligen är… Jag hjälper gärna henne men när jag be om lite hjälp så låtsas hon som hon inte vet…eller ignorera mig… Nu har vi fått en ny elev i klassen, klart man ska ta hand om eleven men jag ser en annan version av henne….henne som jag såg från första början, trevligt och öppet….jag vill bara säga till de "den här är inte det riktiga hon" men så går det ju inte… Jag hatar att varje gång vi umgås med nya vänner och se henne på en annan version….nu för tiden när jag prata med henne så är hon inte ett dugg intresserad… Alla andra som inte känner henne väl säger "du är den snällaste jag vet" "bullshit" säger jag. Jag vet att om en dag vi bli osams i skolan kommer all uppmärksamhet på henne för att hon är den "snällaste" ingen kommer att bry sig ett dugg om mig för att jag inte är trevligt alls. Jag är rakt på saker ibland, jag är alltid ärlig men problemet är att jag inte vet hur man ska säga "nej" på ett bra sätt…Därför kan vissa hata mig när jag säger nej till deras önskemål….. Förutom det finns det en sak som jag inte gilla med henne…. Hur hon prata skit om lärare…ja…vem prata inte skit? Jag gör det själv men gärna inte framför folk sådär, hon säger liksom "hahahah kolla den där lärare, jagar säkert älg varje dag" och så skratta hon så glad till en viss avstånd framför läraren….jag förstår inte henne bara… Förlåt för en lång text, berätta gärna om ni har upplevt så, så delar vi tillsammans

Annons:
[Devya]
2016-02-15 05:40
#1

Det att hon pratar skit om lärarna öppet medans ni andra pratar bakom ryggen på dem. Jag skulle säga att hon är mycket ärligare än ni andra isåfall, om man ser det på det viset, även om skitsnack är skitsnack, det ena är inte särskilt mycket bättre än det andra.

Om du inte tycker om att umgås med den här människan så låt det rinna ut i sanden. Man behöver inte bli osams bara för det.

[candy_suki]
2016-02-15 07:16
#2

#1 Ja, du har faktiskt rätt med den den där "prata skit" jag gjorde faktiskt det en gång framför läraren till en viss avstånd…..det gick inte så bra…. Ja, jag ska försöka rinna iväg…och försöker då välja en annan gymnasium.

[Forest]
2016-02-23 20:59
#3

Tycker du ska vara glad att du fått upp ögonen för hon verkar inte vara din kompis.  Det är bara att gå vidare tror säkert du kommer hitta många mycket bättre vän/er än vad hon är för dig.

Upp till toppen
Annons: