Annons:
Etikettvänskap
Läst 1407 ggr
IceTee
2/16/16, 12:53 PM

Kompisar som är kära

Min nuvarande partner misstänker att jag har två kompisar som har känslor för mig. Jag kan verkligen inte se det dock. Ingen av dessa skulle någonsin få för sig att stöta på mig om de nu skulle haft känslor för mig, så det är inget problem. Dessutom tror han att en ny kompis kanske också har det
Problemet är att jag är så himla nyfiken på om han har rätt! Jag inser ju själv att det inte finns en anledning att veta, det spelar ingen roll egentligen. Antingen kommer de att ljuga om det är sant, eller så är det inte sant och blir en sjukt jobbig stämning och de kanske tror att jag skickar ut signaler jag egentligen inte gör. 
Jag är bara så himla nyfiken! Jag är inte det minsta intresserad av dessa vänner på något annat än ett vänskapligt plan och jag värdesätter de högt som vänner och vill inte förstöra det.

Någon annan som varit i samma sits?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Bogey
2/16/16, 1:05 PM
#1

Jag kan ju ha fel, men det är inte så att din nuvarande partner är lite sotis av sig och tycker sig se att andra är intresserade av dig så denne projicerar sin egen osäkerhet på detta sätt?

Tyvärr kan ju din partners farhågor bli självuppfyllande eftersom du, som du mycket riktigt har skrivit, blir nyfiken på hur det egentligen ligget till och vill veta mer.

IceTee
2/16/16, 1:12 PM
#2

#1 nja, i början var han det men mest på grund av hur hans förra förhållande slutade. Han har dock varit sjukt duktig och verkligen jobbat på det och nu märker jag inte av det alls. Självklart möts vi ju halvvägs, han får gärna träffa mina kompisar t.ex. (inget han ber om, men jag tycker att det känns bättre för alla om han får träffa dem och de får träffa honom. En av kompisarna har han blivit riktigt bra vän med!), men du kan ha rätt att det till viss del grundar sig i svartsjuka. 

Jag kommer dock inte fråga och det har jag varit tydlig med trots att han sagt att jag får göra som jag vill, han kan inte bestämma över mig liksom. Jag är bara alltid nyfiken på vad folk tänker om mig. Vet inte hur mycket jag tjatat på honom om vad hans vänner tycker om mig, och då har jag ändå känt hans vänner i mer än 2 år!

Medarbetare på Skor iFokus

Bogey
2/16/16, 1:45 PM
#3

Vet bara hur jag själv var det första åren av mitt nuvarande förhållande. Såg potentiella rivaler över allt. Det var inget som jag  ventilerade öppet men en och annan antydande kommentar kan ju ha slunkit ur mig.

På sig själv känner man andra, som du vet. 😉

IceTee
2/16/16, 1:56 PM
#4

#3 personligen har jag inte problem med det utöver att jag tycker synd om honom (såklart). Han har aldrig försökt förbjuda mig till något, men jag förstår vad du menar!
Jag har själv väldigt svårt att sätta mig in i hans känslor då jag aldrig varit den svartsjuka typen trots att mitt ex lämnade mig för någon annan som "bara var en kompis"

Medarbetare på Skor iFokus

[Devya]
2/16/16, 6:45 PM
#5

Jag tror att han inbillar sig saker och ting. Man tror oftast att en massa andra har känslor för sin partner då man själv har det och skulle inte förstå varför inte andra såg samma saker som en själv. :) Men verkligheten brukar vara något helt annat. :)

Vildsvin
2/17/16, 10:57 AM
#6

Vad du en gör, undersök inte om dina kompisar är intresserade av dej, det kan ställa till problem.

Om någon av dom var intresserad av att få dej i säng och din pojkvän får veta att du kanske "väckt" frågan så är det nog kört för dej.

Annons:
IceTee
2/17/16, 11:49 AM
#7

#6 de kände mig rätt länge när jag var singel så om det handlade om att få mig i säng tror jag att de jade tagit det steget då faktiskt Men som sagt, jag kommer inte fråga. Det tjänar ingenting till, det är mest nyfikenheten som stör mig! Får försöka hitta något som gör mig mer nyfiken eller något!

Medarbetare på Skor iFokus

OlgaMaria
2/17/16, 12:03 PM
#8

Jag tror att det kan vara ganska naturligt att till en liten del ha "känslor" för en kompis som är av det andra könet, inte att alla har det alltid, men att det inte är konstigt om det blir så ibland, utan att det behöver vara en stor grej. Jag har känt såna vibbar från killkompisar ibland men det har svalnat när de blivit kära och tillsammans i någon annan. De flesta kan ju sköta sånt snyggt och inser att de inte ska stöta på en när man är ihop med någon annan. Jag skulle inte haka upp mig på det om det inte finns något att haka upp sig på. Känslor är känslor och det är sällan antingen eller, svart eller vitt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

iikaros
2/18/16, 1:38 PM
#9

Vissa personer kanske sänder ut signaler som gör att detta sker oftare än andra. Jag kan själv räkna upp ett par killkompisar där de alla börjat få känslor för mig som inte är besvarade från mitt håll, min första tanke har alltid varit att "hur i helvete kan dem ha fått det?" enligt mig själv så är det omöjligt för mig att förstå för jag själv känner ju att jag absolut inte ger några sådana signaler". Men som sagt så vet man inte alltid själv uppenbarligen i mitt fall vad eller hur man betéer sig.

IceTee
2/18/16, 2:00 PM
#10

#9 personligen har jag rätt svårt med sociala signaler, så jag skulle mycket väl kunna göra det utan att veta om det

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: