Annons:
Etikettsex
Läst 2307 ggr
nätdejtare
2/28/16, 6:14 PM

Pratar ni sex innan IRL-träff?

Ni som träffat er nuvarande eller en tidigare partner genom nätet. Pratade ni sex redan innan första IRL-träffen då? Typ att ni pratat om vad ni gillar göra, hur ofta eller annat om sex. redan innan ni träffats.

Annons:
fruktgumman
2/28/16, 6:17 PM
#1

Nej inget om sex.

[Forest]
2/28/16, 6:20 PM
#2

Japp vi prata lite om den biten, gifta sen 11 år tillbaka 😉

[Tuulikki]
2/28/16, 6:27 PM
#3

Nepp

gulzebra
2/28/16, 6:41 PM
#4

Har inte träffat en partner än men brukar försöka prata om det före dejt, jag vill inte investera känslor i nån det garanterat inte kommer funka med. Tack gode gud för det när en snubbe som verkar hur normal som helst visat sig vara helt jävla totalpsycho, vi snackar seriösa våldtäktsvibbar 😮 Blev ingen träff där inte…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[rumelle]
2/28/16, 7:15 PM
#5

Nja vi gjorde väl vissa antydningar. Vi var båda oskulder, nykära och nervösa. 😛

nätdejtare
2/28/16, 8:18 PM
#6

Okej tack. Det verkar ju vara lite olika.

Anledningen till min fråga är att jag har börjat chatta med en kille. Vi har väl chattat 4-5 gånger men lång stund varje tillfälle. Vi planerar träff på fredag om det nu blir av. Första gången vi chattade var det bara allmänt. Intressen/vad vi söker för slags person osv.

Men sen andra gången vi chattade kom frågan "och i sexväg, vad gillar du där?" Och jag blev väldigt väldigt obekväm av frågan. Långt uppehåll. Slingrade mig och bytte ämne.  Sen har det med jämna mellanrum återkommit "men i sexväg då?" varav jag försöker komma undan, jag lyckas komma in på nåt annat på ett eller annat sätt.

Jag tycker alltså inte att det är jobbigt att prata om sex och vad jag önskar där med en person jag är kär i. Men jag blir inte kär i en person jag aldrig träffat i verkligheten. Intresserad av honom. Det blev jag ju snabbt, första gången vi "pratade" men för att jag ska känna mig bekväm i att prata sex så måste jag ju känna att vi har den där kemin och att det känns riktigt bra även i verkligheten. Det har jag ju ingen aning om jag kommer känna. Vi kanske inte klickar alls när vi väl står öga mot öga. Och då tycker jag att det skulle kännas otroligt jobbigt och pinsamt att ha suttit och öppnat mig i en sådan intim fråga.

"Ja det och det gillar jag verkligen, men helst inte det" Osv.

Det känns fel för mig att lämna ut sådant till en helt främmande karl och sen ses och kanske ta en fika och känna att man kanske aldrig vill ses mer.

Och vi har ju bestämt att ses på fredag. Ändå måste han återkomma med frågan flera gånger dagarna innan. Så bråttom kan det ju inte vara med att veta.

Men tydligen är det väl olika.

Annons:
gulzebra
2/28/16, 8:31 PM
#7

#6 För mig låter det som att det skulle behövas lite klarspråk, dels från din sida, kanske även från hans. Förklara att du inte är bekväm med att prata om det innan, har han vett i skallen så har han rimligtvis respekt för det :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Pytteliten
2/28/16, 9:14 PM
#8

Jag hade reagerat som du. Det kommer i ett senare skede!

pyromanen
2/28/16, 9:19 PM
#9

När du känner tydligt att du inte vill prata om sex redan så säg precis som det är att du inte känner dig bekväm med/inte vill prata om sex redan. det spelar ingen roll vad andra brukar göra vid nätdejt, det som är viktigt i ditt fall är hur du känner. Stå upp för det!

Åsa S
2/29/16, 7:47 AM
#10

Nej varför ska man prata om sex med en främling? Även om man pratat via nätet så känner man inte personen man har ingen aning om vad man skrivit kan komma att användas till, jag skulle ju inte börja snacka sex med nån i matkön på coop ifall jag mötte nån där och jag ser inte nätet som något annat än en mötesplats att träffa nya människor. Nu är jag gift men förr när jag internetdejtade talade jag klarspråk att jag faktiskt ser nätet som en mötesplats och bara för att man gått med på att träffa en människa är det ju inte säkert man ens vill ge människan en kram när man väl setts och lärt känna honom/henne.

nätdejtare
2/29/16, 11:17 AM
#11

Aah… Det blev ju verkligen bara fel i går kväll/natt när jag sa som jag kände.

Han frågade ju samma fråga igen. Här är sista delen av konversationen.

Han: Och i sexväg, tänker du säga vad du gillar?

Jag: Tyvärr känner jag mig inte bekväm i att prata om det ännu. Jag vill ses först, så får vi se hur vi klickar då och om vi vill gå vidare efter det.

Han: Det var ju svar nog det!

Jag: Vad menar du?

Han: Du är en sån som inte gillar sex! Och det gillas inte av mig!

Jag: Nej så sa jag ju inte.

Han: Det vet jag väl av tidigare erfarenheter. Vill du inte ens säga här vad som kåtar upp dig så vill du definitivt inte göra nåt när vi ses heller!

Jag: Jag tycker du har förändrats sedan vi hade kontakt första gången. Vi hade så mycket gemensamt tyckte jag och så mycket att prata om. Jag vet inte vad som har hänt..

Han: Lycka till att hitta en kille som inte vill ha sex. Ett tips, leta i ett kloster!

Han loggade ur, jag hann aldrig svara.

Jag fattar ingenting. Han sa från första början att han sökte seriöst "en livskamrat" någon "att dela allt med" och sådana saker.

Jag vet inte alls vad jag gjorde för fel enligt honom.

Åsa S
2/29/16, 11:24 AM
#12

Tur du upptäckte vilket knäppo han var innan du hann träffa honom. Och du det finns gott om män som vill lära känna en ev. blivande partner innan det börjar bli snack om sex. (tyvärr brukar knäppona sticka ut så det är dom man ser mest). För det är väl inget knäppo du vill bli ihop med?

Tror han trodde att tjejer man raggar upp på nätet är väldigt villiga följa med en främling hem och ha sex med honom redan vid första dejten ifall man kåtat upp dem via nätet, tror inte han har så mycket erfarenhet av Kvinnor. Kan lägga till att hade du träffat honom och följt med honom hem hade han troligtvis pikat dig för att du följer med vemsomhelst på första dejten(och kanske angett de som orsak ifall han dumpat dig efteråt).

Och du det där med att killen säker nått seriöst kan betyda nått helt annat för killar än för tjejer det kan ex. betyda att de söker en KK och inte nått ons och liknande det behöver inte betyda de söker en flickvän/fru enligt min erfarenhet. Och även om de säger de söker en fru/flickvän förstår man efter ett tag att de inte alls önskar träffa nån sån.

pyromanen
2/29/16, 12:18 PM
#13

Vilket stolpskott! Vilken "logik" altså! Vill man inte berätta om sina sexuella preferenser för nån man nyss börjat prata med och inte ens träffat en gång än då är man "en sån som inte tycker om sex" ha ha! Der var visst tur du slapp träffa han!

Annons:
JazzBass
2/29/16, 12:23 PM
#14

Håller helt med #12 & #13. Att han ville tala om sex var väl inget konstigt direkt, det är en viktig sak i ett förhållande. Men hur han kunde behandla din åsikt så respektlöst som han gjorde, och dessutom lägga ord i din mun, är fullkomligt ofattbart. Det är som han ville få dig att känna dig dålig och underlägsen för att du inte ville tala om saken ännu. Vilken tur i oturen ändå att han avslöjade vilken idiot han var innan ni hann träffas. 

Du gjorde absolut inget fel.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[silkesnosen]
2/29/16, 6:44 PM
#15

Äh så där är det……bättre att du är rak och tydlig så att du rensar ut stolpskotten. De är ofta förhållanderädda och egentligen bara ute efter sex, men de börjar med att sälja in sig. Det gäller att träna upp den cyniska blicken tyvärr. Gå vidare….

gulzebra
2/29/16, 7:26 PM
#16

#11 Eller så blev det helt rätt. Nu slapp du ödsla mer tid på ett stolpskott och kan ägna dig åt att hitta en bra snubbe med respekt och vett i skallen 👍

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Kalli
2/29/16, 8:39 PM
#17

Du gjorde absolut inget fel. Det är inte fel att inte vilja prata om sex innan man träffas, det är visserligen inte fel att vilja prata om det heller men att bete sig som han gjorde är inte okej. Påminner mycket om personer som kallar tjejer hora eller lesbisk för att de inte är intresserade. Vet att det kanske inte känns så nu men du bör vara glad att du slipper honom. :)

[Devya]
3/1/16, 5:44 AM
#18

Det där beror helt och hållet på. Med min första pojkvän så snackade vi mycket om sex innan vi väl träffade. MEN, vi hade då nätdejtat i minst 6mån.

Med andra människor som jag träffat över nätet har jag aldrig velat gå in på sex eftersom vi hade ju endast snackat ett par gånger och sen skulle vi ses.

obstitant
3/1/16, 11:57 AM
#19

Good riddance! Nån som inte ens förstår skillnaden mellan att gilla att ha sex och att vilja prata detaljerat om det med någon man inte träffat och inte ens vet om man kommer att vilja ha sex med överhuvudtaget.

Jag skulle inte börja prata om mina sexuella preferenser med någon jag träffat på nätet förrän vi kommit till det läget att det är aktuellt att ha det. Det finns ju ingen större mening med att diskutera sånt med någon som man aldrig kommer att ligga med?  Såvida det inte var så att jag hade väldigt specifika preferenser som var viktiga för mig, då kan det ju finnas en poäng med att vara tydlig från början så att man inte investerar tid och känslor i någon som det inte kommer att funka sexuellt med.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: