Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 3341 ggr
Starwomen
3/2/16, 11:53 AM

Ex

Är de okej att ha kontakt med sitt ex när man har en ny relation? Vad får gränsen 10 ex man umgås med eller är de okej om man har ett ex man har en nära relation till?? Om man bara har legat eller haft en sexuell relation till sin kompisar är de okej fortsätta umgås efteråt?? Vad tycker ni?? Jag bryter oftast med alla min ex, har ett jag umgås med men ej på tuman man hand utan i samma gäng, samt nåt god jul eller grattis. Har varit varit helt öppen om detta. Men däremot min parterna har legat eller haft en relation med alla sin tjej kompisar, han umgås alltså med alla sin ex och jag tycker de känns obekvämt och känner mig osäker, jag kan inte få honom förstå eller lyssna på mig. Vill inte tjata eller hindra han för att umgås med dom utan snare förstå varför de är så viktigt? Samt att är jag viktigare än de gamla om dom inte skulle acceptera mig.

Annons:
Kalli
3/2/16, 12:36 PM
#1

Människor jag gillar att umgås med, har ett ömsesidigt utbyte av men som jag inte har ett förhållande med benämner jag som vänner. Varför vänner är viktiga? Eller varför det är viktigt att umgås med vänner? Det kan nog skilja från person till person. Vilket skäl din pojkvän har kan nog bara han svara på.

Starwomen
3/2/16, 12:49 PM
#2

Klart man umgås väl inte med någon man inte har ett utbyte av ett av exen har bjudit hem oss och hälsar alltid hem när hon ringer, de visar ju att de är en vänskap, men ett ex han umgicks med kunde han inte svara i när jag var i närheten för att hon blev vansinnig de känns ju inte okej från min sida alls och de är väl naturligt, har bägge gått vidare och är vänner så känner man glädje med sina vänner. Har försökt få svara men får inget svar, för jag är jobbig och tjatig, då blir de att man inte vågar ta upp de heller väl en ond cirkel

Sarah
3/2/16, 4:25 PM
#3

Självklart ok att umgås med ex. Om ngn av exen inte gått vidare kan det ju såklart kännas jobbigt och bli problem, men grunden där är ju att du litar på din kille. Att ngn annan vill ha honom är ju helt irrelevant så länge han inte vill samma sak. Och vill han det gör man ju ändå slut.

pyromanen
3/2/16, 5:37 PM
#4

Man får umgås med precis vem man vill. Om partnern inte är att lita på är det det som är problemet och inte vem hen umgås med.

citytjejen
3/2/16, 7:18 PM
#5

Antal ex att ha kontakt med vet jag inte,  det som jag tycker att det handlar om är om man får ut något av att umgås med personen. Jag har tre ex, två av dem har jag ingen konakt med alls då jag inte får ut något av det. Ett ex har jag kontakt med och vi hörs flera gånger i veckan och ses några gånger i månaden. Vi var ihop i tio år och det tog slut för ca 8 år sen. Vi ska faktiskt på kryssning i helgen och det ska bli kul! Min man har inga problem med exet, de är vänner och kommer bra överens 🙂

/Christina

Starwomen
3/2/16, 7:33 PM
#6

Var just därför jag valde lägga ute en dialog om detta för att höra andra perspektiv och erfarenheter osv Mängden ex är väl kanske inte de vesäntliga egetligen, har har ett ett ex han umgås och fikar med, som alltid hälsar hem och så vidare vilket jag inte rör mig i ryggen liksom…. Dock i börjat tog den en stund innan vi känt på varandra, naturligt…. Men de hör typen av ex som inte gått vidare är väl mer den typen som är problemet, som inte accepterar mig och beeeter sig illa och pratar illa om mig utan att känna mig den typ av ex är den typen jag tycker är jobbigt…. Så jag tillit finns i mellan oss jag vill inte behöva känna mig åsidosatt för att någon av han fd inte accepterat han att gått vidare…. Kan någon som mer förstod min typ av ex problem…..

Annons:
Gaara
3/2/16, 9:18 PM
#7

Det gör man som man vill. :) Jag har ingen kontakt med något av mina två ex för det skulle inte ge mig något. Och de vill inte ha kontakt med mig heller. Har inte heller kontakt med en vän som jag låg med 3 gånger. För jag insåg att enda anledningen till att han ville vara min vän var just för att ligga med mig. Det var inte riktigt det jag ville ha ut av relationen då jag i första hand ville ha en bra kompis. Inte någon som behandla mig som skit när andra var med och umgicks. Min kille har inte kontakt med något av sina två ex heller. Hans senaste försökte ett tag. Hon ville ses, gå på promenad med honom och hunden, men han vill inte träffa henne. Tyvärr så kommer vi säkert träffa på henne någon gång ändå eftersom hon och killens familj är väldigt goda vänner och hon brukar vara på deras landställe ibland med min killes syster. :)Meeen jag skulle ändå bara vara trevlig i så fall, om jag hann… Min kille säger nämligen att om vi åker dit och hon är där så kör han hela vägen hem direkt igen fast det tar ca 3 timmar. X)

Men som sagt. Hade jag haft någon glädje i att vara vän med mina ex så hade jag varit det. Men jag och mina ex har inte haft så mycket gemensamt.

[LadyK]
3/3/16, 12:15 AM
#8

Jag är för egen del vän med de flesta av mina ex, ett av dem mina barns far så honom måste jag ju kunna umgås med. Min man är kompis med några av sina ex och en av dem har jag blivit kompis med via honom. Tycker inte det är någon stor grej.

Starwomen
3/3/16, 7:48 PM
#9

Ville bara säga tack för svar och synpunkter, de gav mig ett annat perspektiv och syn på saken, framför allt vad som är okej gör mig och inte

Honestyisdead
3/3/16, 9:58 PM
#10

Jag är vän med 3 av 4 ex. Man blir ju vänner i ett förhållande och vänskap växer inte på träd. Så det är inget jag vill kasta bort om jag inte måste.

Var dock tråkigt när ett av exen skaffade ny tjej och hon var svartsjuk och förbjöd honom att ha kontakt med mig. Nu hade vi kontakt ändå, men det kändes inte rätt att ha kontakt bakom hennes rygg.

obstitant
3/4/16, 10:11 AM
#11

Jag tycker också det är ok att ha kontakt med ex om det verkligen är en renodlat vänskap och inga konstigheter. Jag skulle inte heller acceptera om något ex var taskig mot min nuvarande, och förväntar mig att han inte heller skulle tolerera att någon var respektlös mot mig. Det gäller f.ö. inte bara ex, jag tycker man generellt ska stå upp för sin partner och inte acceptera att andra är taskiga.

Starwomen
3/4/16, 4:02 PM
#12

Just de som var ett problem här två av exen behandla vad jag anser mig respektlöst och de är väl de som skapade att jag blev så anti hela situation när han inte stod upp för mig…. Men han anser de inte är en big deal och förminskade av de en Annan upplever och känner är inte okej…… Som sagt han har ett ex som alltid hälsar hem och bjudit dit oss men vi har inte varit där ännu och så där vill ja bli bemöt och.anser är respekt fullt! Inte bli kallade en massa saker Ovs!

Honestyisdead
3/4/16, 4:11 PM
#13

#12 Men han ska väl inte vara tvungen att ha något med dina ex att göra även om de behandlar dig respektlöst? Det är ju ditt ansvar att sätta ned foten och bryta kontakten.

Hade det varit hans ex hade det varit hans sak.

Annons:
Starwomen
3/4/16, 4:43 PM
#14

Har du läst resten av tråden så hade du sett att de var hans ex de handlade om, vilket jag uttryckt mig om…. Hade de varit mina ex de handla om och ombytta roller hade jag bett dom fara och flyga ditt pepparn växer om dom inte respekterar min nya partner

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Ria74
3/5/16, 7:50 AM
#17

Jag tycker det är helt okej att umgås med sitt/sina ex på ett vänskapligt plan.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sabinan
3/6/16, 11:12 PM
#18

Är det endast vänskap och inga andra konstigheter samt att båda gått vidare i livet så är det okej att ha kontakt med ex.
Aldrig annars.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Kalli
3/6/16, 11:30 PM
#19

#12: Problemet är väl i så fall snarare att din kille inte säger ifrån när någon han känner behandlar dig illa inte att den personen är ett ex. Hade det känts bättre om hans mamma behandlat dig på samma sätt och han förminskat det hela och tyckt att det inte var en big deal?

Upp till toppen
Annons: