Annons:
Etikettförhållande
Läst 1572 ggr
monkis23
2016-03-13 15:45

Dödsdömt??

Min pojkvän sa att han ville att vi skulle ta en paus/göra slut eftersom han har för mycket att göra i sitt liv och inte prioriterar ett förhållande just nu. Men att man ev ses då han rett upp sina saker och befinner sig på en bättre plats i livet och se hur det blir då, men att han inte kan ge några garantier på att de kommer bli så att vi ses och blir tillsammans igen.. Men att jag ändå ska ha "faith" på att vi kommer att ses igen.

Jag är rädd att han under denna tiden kommer träffa någon annan och bli tillsammans med personen..

Är det dödsdömt??

Annons:
Fridaaaa
2016-03-13 15:47
#1

Tror det är lite olika hur man ser på det
Jag är sån som inte tror på pauser. Antingen är man tillsammans eller inte. Men där tänker man nog olika skulle jag tro.

Låter tycker jag som att han inte vill satsa på förhållandet, tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2016-03-13 15:48
#2

Tror du gör bäst i att gå vidare och inte vänta på något som förmodligen aldrig kommer ske.

Åsa S
2016-03-13 15:50
#3

Nej det behöver det inte vara men låt inte ditt liv stanna för att han vill göra annat och sedan kanske ses igen (min egen uppfattning är dock att man inte bryter sådär ifall man verkligen har djupa känslor för nån för då tar man sig tid och man skapar plats i sitt liv det är vad kärlek är). Gå ut träffa andra vänta inte på att han ska komma tillbaka om några år eller så. Även om du tror han är stora kärleken just nu så behöver det inte vara så utan hux flux kanske du träffar nån som får dig att glömma alla andra du har varit ihop med. Lev ditt liv och se till så du har det bra och mår bra + blir en stark egen person som klarar sig i alla lägen.

_Fisken
2016-03-13 15:58
#4

För min del är det en konstig inställning som han har. Hur kan man bryta med sin partner bara för man har mkt att göra?  Då får man antingen inkludera henne/honom eller förklara att det blir lite mindre mys framöver. Men att göra som han säger låter mycket konstigt.  Jag tror du bör tänka ur honom ur huvudet. Det är ett mycket elakt sätt av honom och säga så där tycker jag.

Maria
2016-03-13 16:04
#5

Är det inte ett sätt att "linda in" orden lite bättre än att göra definitivt slut?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2016-03-13 16:08
#6

#5 Jo. Det är ett fult och fegt sätt att göra slut på.

Annons:
monkis23
2016-03-13 16:22
#7

Tack för alla svaren.. Vet inte vad jag ska säga, vill tro på att vi hade hållt under andra omständigheter och det är så svårt att inte hoppas på något =/

Upp till toppen
Annons: