Annons:
Etikettvänskap
Läst 2583 ggr
Mrsarrow
3/17/16, 3:47 PM

Varför släpper vissa inte taget...

Jag skrev här för över ett år sedan om min fd kompis, som jag gled ifrån och hon skrev massa hemska saker om mig på sin blogg och på Facebook osv… Har inte pratat med henne överhuvudtaget, inga mess, inte skrivit nånting på över ett år. Har bytt nummer osv. Och följer henne inte på några sociala medier alls, läser inte hennes blogg och försöker verkligen gå vidare. Fick ett mess på instagram (tydligen kunde man skriva där fast man inte är följare, har blockat där också nu) Där skrev hon iallafall att jag har förstört hennes tro på människor typ. Att vi bröt berodde lika mycket på oss båda men när hon skrev så mycket hatiskt helt öppet sen på nätet kände jag att det verkligen var till det bästa att vi bröt, men tydligen har hon inte släppt taget än om hon känner att hon måste komma åt mig såhär… Vet inte vad jag vill ha för svar här…Men vad tycker ni jag ska göra?

Annons:
[AnimeV4]
3/17/16, 3:52 PM
#1

Gör en polisanmälan, tycker jag! Det är enklare att anmäla sådant än man kan tro. Samla på dig bevis och anmäl även till alla sidor. Det hon gör är inte OK!

Aleya
3/17/16, 3:53 PM
#2

Svara inte. Ignorera och gå vidare. Man måste göra så ibland. Hade en vän där vi båda kom överens om att vi är inte bra för varandra alls. Vi ska inte höras eller träffas mer. 3 år från hans sida höll det. Och mitt i allt får jag världens fjäska och ömkliga meddelande. Och jag frågade varför? Ja men vi är ju ändå vänner säger han. Jag sa att ne, kanske i ditt huvud. Men jag är färdig med det destruktiva vår relation innehöll under alla våra år. Sen blockade jag på alla sätt jag kunde. Kanske fegt kan vissa tycka, men när man testa allt annat innan och människan dyker upp igen så får man faktiskt blocka. Och skita i dom

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

angest
3/17/16, 4:30 PM
#3

Har du förklarat för din fd kompis varför du inte vill ha henne i ditt liv mera? Om du gjort det så är det bara att fortsätta blocka och ignorera. Men vet hon inte varför så tycker jag hon  har rätt att få veta. Jag hade velat veta varför en fd kompis plötsligt inte vill ha med mig att göra.

Mrsarrow
3/17/16, 4:42 PM
#4

#3 Kan tillägga att hon skrev öppet på sin Facebook att jag skulle "radera henne ur mitt liv för hon vill aldrig ha med mig att göra och från och med nu är jag borta ur hennes liv" för över ett år sedan och jag har gjort precis så.. Detta var efter tjafs och bråk under ett halvår nästan… Så det är inte så att jag plötsligt försvann och det var hon som tog det steget till att bryta helt… Känns som att alternativen är att fortsätta ignorera, svara, eller polisanmäla. En polisanmälan skulle säkert inte leda någonstans för det är ju inget hot direkt men fortsätter hon nu är det ju trakasserier… Har inte hört något från henne på över ett år som sagt, men hon kanske skriver massa hemskheter på sin blogg och facebook det vet jag inte, vill inte läsa för då vet jag att jag bara mår dåligt…

[AnimeV4]
3/17/16, 7:33 PM
#5

#4 Men det är ju inte okej någonstans. Gör en anmälan så får du se om det händer något. Hon behöver ju inte veta något om det förrän farbror polis knackar på, liksom. Då blir hon säkert lite skitnödig.

[xMondSy]
3/17/16, 7:57 PM
#6

Min första tanke är ansök om kontaktförbud.. Bryter personen det så är det ett brott.

Från Polisens hemsida

Annons:
Milkshake
3/18/16, 12:37 AM
#7

Att polisanmäla för något sånt här tycker jag känns som onödigt slöseri på polisens tid och resurser. Blockera och ignorera, och om det inte hjälper så berätta för henne att du anmäler henne om hon fortsätter.

_Fisken
3/18/16, 5:26 AM
#8

Hon låter lite skruvad faktiskt. Men som föregående talare säger. Inte ett ord som svar. Inte nåt. Det föder dem. 
När jag lyssnar på såna där människor som talar illa om andra så undrar jag alltid "Undra om hen pratar skit om mig också när inte jag hör på?".  Därför är såna alltid lite  obehagliga - tycker jag. Det är en speciell aura runt dem.

Skulle du läsa nåt illasinnat om dig på några sociala medier skrivet av henne så samla på dig bevis. Skriv ut det som PDF och spara. Kan vara bra att ha framöver. Vet aldrig.

[AnimeV4]
3/18/16, 11:40 AM
#9

#7 Håller delvis med, men tycker att det beror på hur dåligt personen i fråga mår. Mår man väldigt dåligt och behöver hjälp ifrån annat håll är man ju ingen börda och "slöseri på polisen".

Säger som #8. Spara bevis. Minsta lilla! Jag har kvar en massa bevis av mitt knepiga ex.

[Indii]
3/19/16, 12:12 AM
#10

Jag tänker att hon nog innerst inne är ledsen för att ni inte är vänner längre, även om hon kanske inte tror det själv.  Ifrågasätt varför hon kontaktar dig nu, ni var ju överens om att bryta kontakten. Var helt oförstående.

Sen liknar detta ett beteende som en f.d. kompis till mig med diagnosen borderline hade. Kanske har hon något sådant problem?

FjantYoda
3/19/16, 12:54 PM
#11

Jag hade ignorerat meddelandet, svarar man så drar man oftast igång dom igen, för dom får ju respons och en anledning att svara tillbaks och så fortsätter det.

Förstår inte varför man ska anmäla till polisen att en person hör av sig EN gång efter ETT ÅR, jag hade avvaktat och sett hur det blir, om personen totalt jagar efter en och inte ger sig så ja då hade jag övervägt en anmälan.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Mrsarrow
3/19/16, 4:39 PM
#12

#11 Jag känner lite så också… Tänker inte svara för jag vet att det inte leder någonstans alls…Det går inte att diskutera någonting och det finns inget som skulle kunna sägas för att det skulle bli bättre… En anmälan känns lite drastiskt just nu, men skulle hon fortsätta kommer jag överväga det. Tror även som #10 att en borderlineproblematik känns rimlig i det här fallet…Men det hjälper ju inte mig. Bäst att fortsätta ignorera tror jag… Det äter sig in i tankarna… Att sluta tänka på det är det svåraste.

[lillelull]
3/19/16, 10:29 PM
#13

Avvakta och se innan du drar in polisen..det känns lite overkill för ett meddelande på instagram även om jag självklart förstår att det är väldigt jobbigt..

Väldigt jobbigt när människor inte kan bara sluta och släppa taget. 
Har varit i liknande situation men ja personen hade låg självkänsla och mådde dåligt och hon har medgett att det var därför hon höll på när vi stötte rakt in i varandra och hon då öppet bad om ursäkt.

 Men det var jobbigt när hon höll på..😕 k

Annons:
[Indii]
3/20/16, 12:22 AM
#14

Håller med om att en polisanmälan känns lite väl drastiskt. Har hon Borderline kan det nog också göra saken värre.

Mrsarrow
3/20/16, 12:40 PM
#15

#13 Ja det är riktigt jobbigt… Hade verkligen kommit ifrån henne under det senaste året och slutat tänka på henne, sluta oroa mig för att springa på henne på stan osv… Slutat tänka alls på henne alltså och var riktigt lycklig! Känns som allting kom tillbaka nu med ett meddelande och jag blir irriterad på mig själv för att jag bryr mig så mycket men det är så svårt att inte göra det…

[lillelull]
3/20/16, 11:43 PM
#16

Ja nej ja förstår dig absolut. ❤️ Skit jobbigt. Men låt de se hur de artar sig nu och hoppas att hon ej hör av sig mer. Och vad du än gör så svara inte eller ge någon respons alls!

Upp till toppen
Annons: