Annons:
Etikettförhållande
Läst 1316 ggr
POY
2016-04-02 11:44

Ex

Överdriver jag när jag tar illa vid mig när min man diskuterar vårt äktenskap med ett ex?! Exet hade tydligen frågat om han var lyckligt gift. Just vid den tidpunkten hade vi en diskussion om att min man jobbar för mycket och aldrig är hemma. Rätt frostigt med andra ord. Reagerar på att han med en tjej, han inte träffat på 5år diskuterar vårt äktenskap. Överreagerar jag?

Annons:
Maria
2016-04-02 11:47
#1

"Vid den tidpunkten" skriver du och det låter som om det var ett tag sedan eller?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_Fisken
2016-04-02 11:53
#2

Jag tycker inte du överreagerar.  Det du känner är ju sant och riktigt. Sen vet du ju inte hur "djupt" han pratat. Eller? 
Han kanske behövde prata med nån om problemen? Kanske bäst å gå till en neutral kurator då.

Vildsvin
2016-04-02 18:44
#3

Svårt att säga om du överreagerar, beror på vilken nivå han diskuterade. Kan vara så att han pratade i allmänna ordalag och inte hängde ut dej.

Tycker att du kan fråga honom och framförallt tala om att du har tagit illa vid dig

Sarah
2016-04-04 08:43
#4

Hade du tagit lika illa vid dig om han hade pratat med en kompis som han inte varit tillsammans med? Om inte, ja då överreagerar du. 

Alla behöver ventilera när saker inte är bra och man är olika som person, med vem man väljer att göra det. Vissa pratar bara med partnern, andra pratar mycket med sina kompisar, föräldrar eller vem det nu må vara. 

Själv tycker jag att ex är fantastiska att prata med. De känner en så väl. Mitt ex lyfte upp en del av mina personlighetsdrag som förklaringar till mina tidigare förhållandeproblem, då jag pratade med honom någon gång för massa år sedan. Det var saker jag själv inte reflekterat över. Bara han hade kunnat plocka fram just de sakerna, mina vänner hade hållit med mig om att min pojkvän borde skärpa sig och jag hade inte sett min egen del lika bra, exet kunde se båda sidor på ett bättre sätt. Det hjälpte mig mycket i att få ordning på min relation igen.

[LarssonA]
2016-04-04 10:24
#5

Jag hade absolut inte gillat om min sambo pratade om vårt liv med sitt ex!

Och det hade han fått veta med….

Zadeira
2016-04-04 20:29
#6

Jag håller helt med #4!

Annons:
Upp till toppen
Annons: