Annons:
Etikettsingel
Läst 1536 ggr
[kanskemenbarakanske]
4/15/16, 12:32 PM

Att dejta fler samtidigt

Jag har nu börjat dejta efter att jag och mitt ex gjorde slut. Har skrivit om det här tidigare om hur man går vidare. Har nu gått vidare. Men nu uppstår nästa problem. 

Jag har nu träffat en kille som jag gillar, men ej är kär i. Vi dejtar inte bara och går ut och käkar ex. Utan jag är hemma hos han när han inte är hemma, vi sover med varandra, håller om varandra osv osv. Som om vi skulle vara tillsammans.

Men samtidigt vill jag träffa andra. Men har inte mage för det. Får sånna skuldkänslor då jag inte vet om han dejtar andra eller bara vill vara med mig. Vill inte dejta andra ifall detta skulle bli nått seriöst. Men samtidigt vill jag leva singellivet fullt ut.. 

Hur gör ni singlar? Dejtar ni en åt gången eller flera samtidigt? Har ni denna "nära" relation med era dejter? Tell me everything :D

Annons:
Gronstedt
4/15/16, 12:37 PM
#1

Prata med honom.

plaathen
4/15/16, 12:37 PM
#2

Jag skulle nog säga att det beror på hur länge man "hållit på". Alltså, handlar det om flera månader, så skulle jag nog kunna träffa andra också. Men viktigaste är att man pratar också med den man träffar först. Så man ser hur denne tycker och tänker om relationen som ev. byggs upp. 

Jag hade nog inte träffat flera samtidigt, inte som mer än vän iaf…

Pytteliten
4/15/16, 1:17 PM
#3

Skulle aldrig ens kunna träffa olika personer på lära-känna-stadiet. Det är en i taget som gäller för mig, i alla lägen. Men så är jag demisexuell också!

_Fisken
4/15/16, 1:18 PM
#4

Du kanske ska definiera "dejta" först?  Vad är det?  Jag menar, du får ju träffa vem och vilka du vill och av vilket kön som helst om du är singel. Du kan ju ha sex med dem också om du vill. 
Den dag det blir "seriöst" mellan dig och nån karl så vill du nog heller inte "dejta" andra.  Med "seriöst" menar jag att du uttalar orden "älskar dig" till den andre.

[kanskemenbarakanske]
4/15/16, 1:25 PM
#5

Grejen är att om man pratar med person och säger att man dejtar andra så kommer ju den personen säkerligen backa om han fått känslor.

Milly82
4/15/16, 1:28 PM
#6

För mig är det inte ok att dejta fler samtidigt. Från första dejten håller jag mig till en och samma. Tills jag vet hur det blir. Passar vi inte för varann så provar jag med nästa och håller mig endast till honom.

Annons:
[kanskemenbarakanske]
4/15/16, 1:29 PM
#7

#6 lite så tänker jag också. känns som om jag går bakom ryggen på den andra annars.. men vill samtidigt träffa flera

Milly82
4/15/16, 1:33 PM
#8

#5 Ja men om du har behovet att dejta andra samtidigt så kanske du inte har så starka kärlekskänslor för din nuvarande dejt? Och då tycker jag att han har rätt att få veta det.  Det känns taskigt ifall det skulle vara så att han börjar få djupare känslor för dig, och samtidigt går du och tänker på att du vill dejta andra. Självklart kommer han med största sannolikhet vilja dra sig unda då men det är väl bra? Så han kan hitta nån som vill ägna sig helhjärtat åt honom och inte flacka runt bland flera samtidigt.

Shailina
4/15/16, 1:36 PM
#9

Så som jag ser det: Man ställer upp spelreglerna tillsammans om man räknar sig som två. Om det kunde tänkas bli nåt mer i framtiden med denna killen kanske skulle vältas omkull om du "hänger med" fler på samma tid utan att han vet om det. Nyckelordet är: kommunikation. Fråga honom hur han ställer sig till att du är med flera, oavsett om "är med" skulle involvera sex eller bara att titta film och käka och mysa i armkroken och sen stannar det där på det fysiska planet. Om du vill göra detta med fler andra (oavsett om det er icke-sexuellt eller involverar sex) så skall du leva så som du vill, men då får du även vara öppen med det till alla det berör. Speciellt om det skulle involvera sex tycker jag.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

_Fisken
4/15/16, 2:03 PM
#10

Ett inlägg i debatten: Jjag dejtar inte min kvinnliga kompis även om jag träffar henne ganska ofta. Därför säger jag inte att jag dejtar  henne. Jag säger till andra att jag har kvinnliga vänner. 
Däremot dejtar jag en annan kvinna med tanke på att hon ligger mig mkt varmt om hjärtat och det finns vissa spirande känslor mellan oss.  Om nån undrar så säger jag att jag dejtar henne. 
Jag skulle inte kunna börja "dejta" nån annan när jag har en aktuell dejt redan.

Gronstedt
4/15/16, 2:10 PM
#11

#&: Du behöver inte säga att du dejtar andra. Fråga om han tycker att ni ska vara exklusiva med varandra eller om han tycker det är OK om ni båda dejtar andra.

P3pz
4/15/16, 2:58 PM
#12

Om jag var du skulle jag prata med honom om du absolut känner att du vill dejta andra. Men ha i åtanke att om du känner att du kanske har en "framtid" med killen så kanske du ska avvakta att dejta andra och se vart det leder med honom. 

När jag var singel dejtade jag många killar, dock endast en i taget. 
Oftast räknade jag ut ganska fort att jag inte hade ett intresse för killen och valde därför att avsluta dejtandet, sedan gick jag vidare. 
Men tänk på att även om man är singel så ska man vara försiktig, för många är bara ute efter sex så att försöka avvakta lite eller lista ut hur "desperata" de är att få sex kan vara bra att ha i bakhuvudet om du dejtar för att du vill något mer än bara ha roligt förstås :P 

Jag var dock endast singel i lite mindre än 6 månader och hann på den tiden endast ha sex med en kille som jag dejtade i lite drygt 3 månader, sen hade jag ett kk på sidan av och ett ex jag låg med (emellan de olika killarna, inte medan jag dejtade någon), då jag helst inte särar på benen hur som helst och inte vill ha sjukdomar. 
Men helt oskyldig är jag inte för min sambo som jag nu väntar barn med är mitt första och sista "one night stand".  :P

"There is life after abuse. This is mine"

Upp till toppen
Annons: