Annons:
Etikettkänslor
Läst 7235 ggr
[tmcl]
4/16/16, 12:59 AM

Han kommer inte över sitt ex.

Jag träffade en kille i början av hösten. Han sa tidigt att han inte kunde gå in i en relation då han inte kommit över sitt ex som han gjorde slut med ett år tidigare. Vi trivdes dock väldigt bra ihop och fortsatte ses. Myste, såg film och gick ut ihop bland annat. Dock utan något sexliv då han inte fixade den närheten. Tiden gick och framåt julen sa vi att vi dejtade exclusive. Våren kom och vi fortsatte trivas väldigt bra ihop, det fanns mycket ömhet och omtanke i relationen. Men inget sex. Det hade blivit så svårt att vända det vänskapliga myset till ett passionerat förhållande. Båda hade en ambition och vilja till mer och jag hade absolut känslorna. Men han kunde inte förmå sig att gå längre. Till sist bodde jag nästan hos honom. Och det blev en märklig vänskapsrelation fastän vi dejtade då vi inte hade något sexliv. Efter att vi träffats i 6 månader kom det fram att han fortfarande kämpade med känslor kring sitt ex. Jag sa att det inte funkade längre då jag inte kunde mäta mig med henne. Han kände själv att allt blivit så komplicerat mellan oss, att det blivit så svårt att vända myset och den vänskapliga närheten till att en dag börja ligga. Sex var fortfarande väldigt jobbigt för honom. Så vi valde att bryta för en vecka sedan. Det var oerhört jobbigt då jag fått känslor för honom. Och han var angelägen om att vi inte borde stänga några dörrar för oss. Att det var fel timing när vi möttes och att känslor kan ändras när vi inte ses och får tid att reflektera. Att han länge haft en ambition och ett hopp om oss. Jag vill inte hoppas på honom men nu kan jag inte låta bli. Jag undrar vad ni har för erfarenheter av liknande situationer? Tror ni att känslor kan ändras med tiden, när han inte kunde känna så under de här 6 månaderna? Är det bara så enkelt att jag är fel på person och att när han blir kär så kommer han över sitt ex? Eller finns det någon chans att tiden ifrån varandra och att vi får fundera på vilket sätt vi var viktiga för varandra kan påverka? Så mycket känslor och tankar och ärligt talat hoppas jag väl på någon solskenshistoria. Vilket ingav mig hopp

Annons:
_Fisken
4/16/16, 7:01 AM
#1

Det är nog bra att ni tagit timeout för han kanske behöver en tid för reflektion. Han måste fatta att det inte finns en väg tillbaks till hans förra ex men det problemet ligger hos honom - att övertyga sig själv. Vi är ju alla olika och hantera förluster. En del har nytt dagen efter, för andra tar det lång tid. 
Hör av dig då och då till honom. Gör du det kanske redan?  Ge detta tillstånd en chans under ett antal månader och se vad som händer.  Sen vet du mer hur du ska agera.

[tmcl]
4/16/16, 10:12 AM
#2

Tack för ditt råd. ☺️ Njae, vi bröt för bara några dagar sen och han sa att han gärna ses och fikar och att jag är välkommen dit när jag vill. Men jag känner att det blir svårare att gå vidare om jag träffar honom. Vi kommer säkert springa på varann då vi har gemensamma vänner. Bl.a. är vi båda bjudna på en fest om ett par veckor, men jag vet inte än om jag ska gå. Är så rädd att på något sätt få veta att han börjat träffa en annan eller nåt. Kanske inte så troligt inom 2-3 veckor, men man vet ju aldrig. Och det måste jag väl bara acceptera. Men usch vad tufft det är. 😔

Vildsvin
4/16/16, 11:26 AM
#3

Han gjorde slut men kommer inte över sitt ex??

Det verkar vara en bra kille du träffar som är uppriktig mot dej.

Håller med att det är en bra idé att ta en paus och känna efter, både för honom o dej.

Maja92
4/16/16, 11:55 AM
#4

Detta kommer låta hemskt från min sida men det är vad jag skulle göra. Om inget hänt på 6 månader hade jag gått vidare, de är för jag inte vill gå runt och vänta på att en person ska bli redo från förra förhållandet. Har man känslor kvar är man inte redo för något nytt och då ger man inte den nya personen någon chans. I värsta fall går han runt och tänker på henne när han är med dig, eller använder sig för att döva ner känslorna kring sitt ex. Har man träffar någon i 6 månader vill man ju att personen tänker på en, saknar en osv. Jag hade blivit jätteledsen om perosnen under denna tid tänkte på sitt ex istället för mig. Du gör som du vill, men jag hade gått vidare. Lycka till.

_Fisken
4/16/16, 4:55 PM
#5

Om han nu träffar en ny så var det aldrig meningen att ni skulle gänga er.  
 Gå på festen du, men håll han på halster ett tag om det visar sig att han vill närma sig dig. Visa dig intresserad men samtidigt lite "tack-men-inte-just-nu" looken.
Är det meningen att det ska vara du o han så blir det så. Å andra sidan kan du inte "gå och vara tillgänglig" för honom i all evinnerlighet. Nångång släpper man taget -  och går vidare.

Aleya
4/16/16, 5:21 PM
#6

Min erfarenhet är att det är inget att hoppas på. Har han ännu inte kommit över sitt ex så är det lika bra att låta allt vara. Gå vidare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[tmcl]
4/16/16, 7:22 PM
#7

Ja oddsen känns väldigt små att hans känslor för mig skulle ändras efter den här tiden. Skulle han träffa någon och mot förmodan vilja träffa mig eller inse att han saknar mig, genom att dejta någon annan, så skulle jag nog ha svårt att ge det ett försök till. Vill ändå bevara lite av min värdighet. Känner mig fånig som hakat upp mig på honom då vi aldrig kom längre än till dejtfasen, men känslor är så svåra att kontrollera. Han är verkligen en jättefin kille och det känns som en stor förlust att inte ha honom i mitt liv längre. Kanske kan man vara i vänner i framtiden, men det ät svårt att vara vän med ett ex. Möjligen om mina känslor försvinner. Jag får se hur jag gör på festen. Räknar inte med att han kommer göra något närmande och bara det skulle göra mig besviken i det här läget då jag fortfarande hoppas på att han ska ändra sig. Men känner jag så om två veckor också är det kanske dumt att gå på festen alls. Eller fest och fest, det är egentligen middag med ett mindre sällskap.

[Devya]
4/17/16, 6:37 AM
#8

Jag tycker att du borde helt och hållet ge upp hoppet om den här killen. Han har inte särskilt starka känslor för dig, så varför ödsla tid på att vänta på något  som kanske aldrig ens kommer att ske?

Nej, gå vidare med ditt liv. Det är mitt råd åtminstone.

Jag måste också tillägga att jag har hört samma bs tidigare. Min kompis berättade om en tjej som sa exakt samma sak och det visade sig bara vara något hon sa för att "soften the  blow", alltså hon försökte göra det lite mindre svårt då hon gjorde slut med sin dejt. Vem vet, kanske samma sak gäller här? Oberoende är det inget  att hålla sig fast vid. Om han inte är redo för dig nu så kan man lika bra skita i det hela och gå vidare så att man inte slösar sin tid på något som  aldrig kommer att ske.

Jag tror att jag skulle försökt tvinga ett svar ut från honom. Tror han verkligen att han kommer att få känslor för mig eller säger han bara så för att försöka göra så att det inte låter så hårt. Jag skulle också nämna att jag vill inte gå och slösa tid  på något som kanske aldrig kommer  att ske, för det är bara grymt.

Maja92
4/17/16, 10:26 AM
#9

Hur kan han vara en jättefin kille när han behandlar dig såhär? Själv tycker jag han låter som en gris. Hade min dejt eller ännu värre, nyblivna pojkvän sa att han saknade sitt ex hade direkt visat var dörren är och sagt att han aldrig kommer tillbaka.

Maja92
4/17/16, 10:27 AM
#10

Ps, de är ingen förlust. Du kommer må bättre utan denna självupptagna person.

[tmcl]
4/17/16, 3:25 PM
#11

Där har jag faktiskt bara mig själv att skylla, då han berättade hur läget låg innan vi hamnade i den här konstiga situationen. Så han har varit ärlig genom allt och tanken var att vi skulle umgås som vänner, men båda fick ändå en vilja till mer, med tiden. Men jag känner också att det är bäst att gå vidare och inte hoppas. :/

Aleya
4/17/16, 3:30 PM
#12

#11 känslor kan man inte alltid styra över. Men som någon skrev så är inte han en snäll kille när han gör som han gör. Hade en kille för två år sedan som pratade om sitt ex och med sitt ex. Jag skulle ju själv fattat att det var läge för katastrof, samt att han döva sina känslor med alkohol. Men han gjorde slut i sin rena desperation. Tur det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jessR
4/21/16, 9:57 PM
#13

Känner igen situationen från en gammal vän. Hon dejtade en kille vars förra tjej dött av svår sjukdom i mycket ung ålder..Han sa att han inte var redo för en djup relation utan att hålla den mer ytlig, men att ha sex. 

Efter ett tag började min kompis få mer känslor och då ville han backa ännu mer till att bara ha sex.  Han ville både ha kakan och äta den. Hon avslutade det hela och han  kom aldrig krypande tillbaka. Inte helt likt din historia då den killen du berättar om har motsatt problem, men min poäng, för det finns faktiskt en, är att om det inte kommit fram passionerade känslor på över 6 månader av intensiv dejting, kommer de nog tyvärr aldrig. Lycka till!

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Annons:
IceTee
4/21/16, 10:54 PM
#14

Jag tycker att det var bra av honom att vara ärlig från början, men försök att släppa honom. Att komma över ett ex tar tid och var glad att han inte lät det bli något seriöst när han inte var redo för det ändå

Medarbetare på Skor iFokus

Sudigtjej
5/24/16, 12:15 PM
#15

Hej!

Jag vet precis hur det är och hur du känner, fast man kan väll säga att jag var som den killen. Men min situation var helt annorlunda.

Min situation började 07, då jag bodde i Småland. Jag hade flyttat dit ner från Örebro med min dåvarande sambo sedan 5 år. Meningen var att han hade fått jobb där. Men så varade inte det jobbet mer än 4 månader, och fast satt vi i en litet samhälle när vi var från stor stan båda två. Urtrist tyckte han som efter ett halvår lämnade mig men inte gjorde slut. Vi blev särbos i ett halv år. Å det tärde på våran relation och han var otrogen för hans mamma ville det. Så jag tänkte att kan du kan jag, så jag hittade en kille på en poesi sida, och blev då kär. Vilket egentligen inte var meningen. Så där gick jag mellan en kille som jag älskat så pass länge men var besviken på, och en man som var min rätte men som jag inte ens träffat men blev kär i. Jag träffade inte honom, vilket ledde till ultimatum från hans sida. Till slut uppsökte han mig och det ledde till att jag var förvirrad. Jag hade fortfarande mina tankar på denna nya men mitt hjärta hos den mannen som jag älskar men sårat mig. Det blev ett svårt val och det var bara mitt. Det dröjde innan jag träffade denna nya killen, för jag ville se om min dåvarande kände något för mig. Så det tog jag reda på vilket han inte gjorde. Då gjorde jag slut, och först då kunde jag gå på date med denna nya killen som jag då hade byggt en vänskap med. För det gäller verkligen att man vet vad man skall göra. Man kan inte ongra sig sedan.

Vi pendlade i 2 1/2 år och lärde känna varandra, och vist vi hade sex. Jag hade i början lite skuld känslor och det hade mitt ex med. Men jag fick veta att han hade haft många tjejer när han och jag varit ihop. Han fann också en ny, så vi är vänner idag. Min make och jag har en bra relation men som alla relationer så rasar den ibland. Det gäller ju att hålla den vid liv. Vi har barn tillsammans min make och jag och det är så underbart när man har barn med den mannen, som är den rätte.  Så jag gifte mig med min Mr.Rätt.

Mitt råd till dig är att som det var för mig ställ ultimatum på honom, som min rätte gjorde på mig. 

"Säg att nu får du välja henne eller mig. Nu tänker inte jag slösa mitt liv och hjärta på dig om det ändå inte betyder något". Men ärligt talat så verkar han inte bry sig om dig ett ända dugg. Så varför skall du då lägga ner tid på känslor på en man som ändå inte bryr sig om dig. Å sex det tror jag inte på att han inte vill ha. Killar klarar inte att hålla sig så länge. Men då visar han också dig att han inte är intresserad, läs av han kroppsspråk. 

Jag tycker att du skall gå på festen och inte bryr dig ett enda dugg om honom. Han är inget att ha helt enkelt. Han verkar bara vara beskymer. Å du är värd någon som älskar dig för den du är. Han kommer bara fortsätta och inte ändra på sig. Tro mig jag har varit sådan flera gånger och det är man för man är osäker. Å man inte vill bli sårad, samt att man är blyg och vill att den andra skall ta första steget. Sedan det där med inget sex då skulle jag ha tagit det som att han inte är intresserad. 

Honestyisdead
5/24/16, 1:39 PM
#16

#15 Ts har avslutat sitt konto.

Upp till toppen
Annons: