Annons:
Etikettförhållande
Läst 2070 ggr
Sorgsen och vilsen
4/16/16, 5:55 PM

Kämpa eller dela på oss

Jag behöver råd och synpunkter från er som varit med om liknande. Jag har efter 17 år tillsammans med en jämngammal man och ett barn på 9,5 år fallit handlöst för en man som är 20 år äldre än mig. Vi har under 1 års tid träffats och utvecklat en fantastiskt fin relation. Vi älskar varandra men allt är väldigt komplicerat. Jag är fruktansvärt vilsen, jag vill inte bryta upp men jag mår inte bra i denna relation. Det enda jag tänker på är den andra mannen och han säger likadant om mig. Jag behöver råd från er, vad hade ni gjort i min situation? Kram från mig

Annons:
Honestyisdead
4/16/16, 6:04 PM
#1

Om du redan har en relation bakom din mans rygg så är det läge att lämna. För din mans skull.

Fransu
4/16/16, 7:33 PM
#2

Ja, du har väl redan gjort ett val. Du har valt den andra mannen eftersom ni träffats under 1 års tid. Precis som Hera skriver, lämna din man, så han kan gå vidare med sitt liv och kanske hitta någon som vill vara med honom helhjärtat. Tänk dig själv in i din mans situation.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Shailina
4/16/16, 7:52 PM
#3

om du skall kämpa vet bara du. Men du kan inte räkna med att din mann vill kämpa tillsammans med dig när du redan gått bakom hans rygg. Du har redan tagit ett beslut att vara med den andra trots att du har en partner, så du har bara två val som jag ser det: Antigen bryter du med din mann och är fri att göra som du vill med den andra, eller du avslutar med den andra, berättar för din mann och låter honom ta beslutet om han vill eller inte vill stanna med dig.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Vildsvin
4/16/16, 8:07 PM
#4

Du har under ett år pissat på din man, skitit i hur ert förhållande varit. Ni har ett barn som du inte heller har haft några funderingar på hur han kommer att reagera om han får reda på vad som har hänt, att du hans, mamma sviker honom o hans pappa, djävligt bra jobbat!

Det du kan göra är att lägga allt på bordet, berätta utan försköna någonting, låta honom få en chans att gå vidare utan dej.

Vet inte om din älskare, guds gåva till dig  också lever i ett förhållande, men det har väl ingen betydelse.

[Ulvarsdotter]
4/16/16, 8:46 PM
#5

Nu vet jag ju inte hur det sett ut för dig och erat förhållande innan du träffade den nya, men jag reflekterar i alla fall såhär:

Om man väljer mellan sin partner och en annan ska man alltid välja den andra, för man älskar och respekterar inte sin partner tillräckligt mycket om man inte kunnat avstå från den andra.

Sedan så ska man ju inte stanna kvar i ett förhållande man mår dåligt i, och din partner förtjänar att hitta en annan som älskar honom.
Vad gäller erat barn så tror jag att barn mår bättre med separerade föräldrar, än att bo med två föräldrar som inte funkar ihop längre.

[Rhodugune]
4/16/16, 11:13 PM
#6

Ångrade mig.

Annons:
ehmd
4/17/16, 7:59 AM
#7

måste säga stackaren med din man

pyromanen
4/17/16, 8:10 AM
#8

Tänker att redan när du föll för den nya, och förmodligen ett bra tag innan dess så har du medvetet eller omedvetet saknat något i den gamla relationen. Det är/var du och din sambos gemensamma ansvar att sköta om den relationen. Kanske trodde ni den skötte sig själv? Kanske var det nåt som förändrades så långsamt att ni inte var uppmärksamma på vad som hände. Vad det var som hände eller inte med relationen det vet inte vi hör utifrån ts korta berättelse. Om det ska finnas någon som helst chans att reparera så krävs det att båda verkligen vill. Det låter inte som du vill det så mycket att du är beredd att avvara den nya? (Du skriver du inte vill vara itan han ich att ni älskar varandra) och om din sambo vill det vet vi ju inte heller. Jag tycker du ska prata med din sambo. Berätta att du träffat en annan. jag känner till nån historia där ett par betraktade den enas förälskelse i npn ny som en riktigt allvarlig varningsklocka, som fick dom att ta hjälp och ta tag i o lösa sina problem och ta hand om sin relation och det blev nån sorts nystart till en böttre relation. Men det är nog tyvörr vanligare att det tar slut. Det finns en stor benägenhet hos många att placera all skuld hos den som varit otrogen vilket kan stå i vägen för verkligen att lösa problemen, för i problemen brukar båda vara delaktiga.

alicetrött
4/17/16, 9:51 AM
#9

Du ska ju naturligtvis berätta allt för din partner om vad som hänt. Jag kan bara inte fatta hur man ens klarar av att gå bakom sin partners rygg i ETT HELT ÅR. Hur har man samvetet att göra så liksom. Det är inte längre ett snedsteg i fyllan som man bittert ångrar dagen efter utan planerad otrohet. Ja jag fattar att ert förhållande säkert inte varit bra alls senaste tiden eftersom du handlat som du gjort. Men hallå, valet att vara otrogen är BARA ditt beslut. Otrivs man så i sitt förhållande och inte vill prata med sin partner och försöka jobba på att få det bättre så ska man gå skilda vägar.

hyvetytte
4/17/16, 4:41 PM
#10

Det var ju knappast påhopp och anklagelser Ts var ute efter, hon vet säkert att hon gjort fel utan att vi informerar henne om det. 

Jag tycker iallafall att du först ska bestämma dig, vill du fortsätta med din man? Då tycker jag att du ska lägga alla korten på bordet, när han är redo att prata förklarar du varför, för det finns alltid en anledning, Bekräftelse? Relationskris? Var noga med att inte skuldbelägga din man dock utan håll fram att otrohet aldrig är okej, oavsett anledning.  Sedan är det upp till honom och om ni fortsätter får ni bestämma en period då han får vara skitsur på dig och ta upp otroheten när ni bråkar, fråga saker om den och du ska svara. Men när denna bestämda period är slut (typ ett halvår-år) så måste han släppa det för att ni ska kunna gå vidare.

Vill du inte fortsätta med din man tycker jag inte heller att du ska berätta, det gör inget annat än att skada honom och er relation. Ni måste ha en bra relation eftersom ni har barn ihop och människor som berättar om sin otrohet innan de gör slut vill bara lätta på sitt egna dåliga samvete. Det skadar endast din man om du berättar och i värsta fall ditt barn om er relation skadas. 

Jag tycker att det verkar som att du inte mår bra i din gamla relation och otroheten är nog ett symptom på det, då ska du bryta upp. Stanna inte av rädsla, det kommer du ångra.

KitoBonito
4/19/16, 10:13 AM
#11

" Vi har under 1 års tid träffats och utvecklat en fantastiskt fin relation. Vi älskar varandra men allt är väldigt komplicerat. "

Det är intressant att många i den här tråden redan dömt ut den här meningen som otrohet och att "pissa på" sin man osv osv. Tänker ni efter när ni skriver? De kanske har träffats som vänner i ett år, precis som ni pratar med arbetskollegor, klasskamrater, snubben ni träffar varje morgon när ni väntar på bussen? Vissa människor träffar man bara och tycker väldigt mycket om, vilket kan utvecklas till kärlek. Meningen -betyder- ingenting mer än det som står. Sen finns det absolut en möjlighet att hon har varit otrogen med den här mannen, men det behöver också inte vara det. 

Det är så här internet fungerar, pajkastning utan eftertanke och det är ni som skapar det. Samma orättvisa händer er själva, era barn, era vänner och ni gör likadant.

Hon ber dessutom om hjälp, precis som vilken jäkla människa som helst som har problem, och så får man skit för något man kanske/kanske inte har gjort. Kreativt!!!!

Maria
4/19/16, 10:16 AM
#12

#11 Om min man skulle få ett förhållande som utvecklar sig under ett år så att han säger att han älskar henne skulle jag tycka vara ett större svek än själva sexet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

KitoBonito
4/19/16, 10:27 AM
#13

#12 Sånt kan ju komma smygande? Att man först ser någon som en god vän och sedan sakta men säkert inser man att man är kär. Jag kan efter ett tag inse att jag älskar en vän, det är ju inget som dyker upp på en och samma dag. Jag tror det är samma sak när en sådan relation utvecklas från vän till att vilja bli mer. Attraktion fungerar ju även på det sättet, svårt att skilja sig ifrån det.

Annons:
Fransu
4/19/16, 11:19 AM
#14

KitoBonito Du har helt klart en poäng. Jag förstår hur du tänker. Det jag reagerade på var just att TS och mannen hade träffats i ett helt år och att dom älskar varann. Det är ett svek mot hennes nuvarande man. (Jag ska vara ärlig  och skriva att jag även tog förgivet att dom gjort mer än bara pratat, men det står det ju faktiskt inget om). Men jag håller ändå fast vid min ståndpunkt, hon har gjort ett val. Hon har valt den andre mannen. Min motivering: känner jag den minsta lilla dragning/attraktion till någon annan man än min egen man, undviker jag personen ifråga. Jag värdesätter mitt äktenskap och jag älskar min man så mycket att jag väljer bort alla andra. Det är inte det minsta jobbigt.

Kan man inte släppa en attraktion till en annan och fortsätter att "föda den" så behöver man ta upp det med den man lever med. Att man tillsammans gör ett val. Antingen jobba på sitt förhållande, eller gå skilda vägar. Det är inte schysst att gå bakom ryggen på ens partner och utveckla så starka känslor för en annan under så lång tid.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

cujo99
4/19/16, 12:35 PM
#15

Dela på er. Gör man något sådant så är man klar i förhållandet men man kanske inte är redo att separera. Har själv varit lite i hennes situation. Nu när jag har hittat mannen i mitt liv finns inte tanken att göra något som är i närheten av något sådant. Har inget behov att ha kontakt med någon man.

Maria
4/19/16, 2:14 PM
#16

#13 Det är klart att det kan komma smygande. Vad jag menar är ett större svek är att man inser att man älskar någon annan (oavsett sex) och vad jag förstår så har TS inte pratat med sin man ännu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

darlking
4/19/16, 2:16 PM
#17

Ja det är ett större svek att tala om här att man älskar en annan innan man berättat det för sin partner.

Vildsvin
7/8/16, 3:14 PM
#18

Hur har du agerat TS?

Upp till toppen
Annons: