Annons:
Etikettkänslor
Läst 3025 ggr
Anonymos
2016-04-20 16:39

Elaka kommentarer.

Hej på er!

Jag har under ett kort tag vart tillsammans med en kille som jag tycker om väldigt mycket. Nackdelen är att alla runt om mig påpekar hans utseende hela tiden, vilket gör mig väldigt osäker. Inte på så sätt att jag börjar tvivla över vår relation, för det gör jag inte. Trivs super bra med honom och för mig är han perfekt! MEN jag blir ständigt ledsen över att höra kommentarer om hans utseende. Ska snart låta han träffa mina föräldrar ( de vet om honom men har inte träffat han ) , men jag är orolig att presentera han eftersom att jag är rädd vad de ska säga om honom. Han är verkligen jätte snäll, men alla påpekar hans utseende. 

Jag själv blir sårad varje gång jag hör om hur elaka folk kan vara. Det kan vara kommentarer som "det där gör att han ser förjävlig ut" osv. 😕 Oftast är det även inför stora folksamlingar, vilket gör att jag… jag börjar skämmas! Jag älskar honom över hela mitt hjärta, men jag skäms över att folk är så dumma och klandrar en person de aldrig mött. 

Vad gör man?

/Anonymos

Annons:
[AnimeV4]
2016-04-20 16:42
#1

Jag skulle nog ha blivit riktigt arg och markerat att det här är INTE okej. Hur tycker du själv om hans utseende?

Anonymos
2016-04-20 16:44
#2

#1: Hans utseende är det inget fel på. Jag menar, han är min pojkvän och i mina ögon är han perfekt oavsett! Hans insida är helt fantastisk och för mig är det huvudsaken. ❤️

/Anonymos

rudyC
2016-04-20 16:46
#3

men om du är närvarande så kan ju då sätta emot oxå eller och inte stå och skämmas och låta han ta skiten

om du nu älskar han och han har ett horn mitt i pannan så får du väl stå för vad du tycker…

om folk nu säjer att han ser förjävlig ut ist för att skämmas så kan du väl fråga om den med kommentaren har tittat i spegeln på sistone eller säja åt den att inte prata för mycket för att det luktar skit eller nått annat

alla har alltid nått att tycka det är bara vad man gör det till

Anonymos
2016-04-20 16:47
#4

#3: Jo, det är sant. Jag borde säga ifrån, men jag är som person en sådan som försöker undviker konsekvenser och går istället därifrån.

/Anonymos

rudyC
2016-04-20 16:50
#5

och i längden så vinner inte du nått på det ist så blir du bara överkörd och det kommer att sluta med att du tror mer på andra än vad du tror på dig själv

merparten som är nära döden önskar att dom kunde levt livet som dom ville och inte som alla andra tyckte … tänk på det

alicetrött
2016-04-20 16:55
#6

Det låter ju som att det är väldigt unga och omogna personer som kläcker ur sig sådana saker som att han "ser för jävlig ut" Du känner väl dina egna föräldrar? Tror du verkligen de skulle prata negativt om hans utséende även om de verkligen skulle tycka att han inte såg så bra ut?  Det låter väldigt konstigt om "alla", som du säger påpekar hans utséende.

Annons:
Anonymos
2016-04-20 16:57
#7

#6: Jag tror inte att mina föräldrar skulle nämna hans utseende eftersom att de är glada för vår skull. Det jag menar är att andras kommentarer gör mig orolig.

/Anonymos

[AnimeV4]
2016-04-20 17:02
#8

#4 Det är inget fel på det. Säg ifrån innan du går ifrån, så har du markerat. Jag själv tycker också att det kan vara obehagligt med tjafs, men pröva. Det behöver inte vara mer än "JAG tycker inte det!" eller "Jag väljer väl inte partner efter DITT tycke!" och sen vända på klacken.

Tänk såhär då: Tänk om din kille visste att folk sa sådär elaka saker om honom och blev ledsen för att du inte sa ifrån för att han tror att du skäms för honom?

Jag var med om en kille som pussades med mig i ung ålder och han sa att jag skulle glömma det som hänt för att han inte ville ha dåligt rykte. Gissa om jag blev ledsen.

Nu verkar det ju inte alls vara så för dig, men detta kanske ger dig lite bränsle till att säga ifrån! För de förolämpar ju faktiskt den du älskar jättemycket. Det är inte okej!

Anonymos
2016-04-20 17:05
#9

#8: Du har rätt! Tack.

/Anonymos

[AnimeV4]
2016-04-20 17:14
#10

#9 Inga problem! Uppdatera gärna hur det går🙂

[Túrwen]
2016-04-20 17:27
#11

Folk påpekar både saker om mitt utseende och om killen jag dejtar då vi sticker ut från mängden. Förstår inte varför det svider i ögonen på folk om man inte är som alla andra. Strunta i dem! Om de känner att de måste påpeka saker om andras utseende hela tiden är det dem det är fel på!

[Udoon]
2016-04-20 17:59
#12

Om din kille är med när folk säger saker tycker jag absolut att du ska säga något. Om det var jag så skulle jag må skit om min partner inte sa någonting när folk betedde sig som as. Visserligen kan man ju försvara sig själv men man vill ju ändå att ens partner visar stöd och inte bara låter en ta skiten.

Anonymos
2016-04-20 19:40
#13

Självklart säger jag ifrån om det skulle vara så att de sa något inför min kille. Dock är det inte så nu, utan det är bara när jag själv hör. Givetvis accepterar jag inte detta och jag ska bli bättre på att säga ifrån!

/Anonymos

Annons:
[AnimeV4]
2016-04-20 20:37
#14

Jag hejar på dig!

Zadeira
2016-04-20 20:39
#15

Om jag hör någon elak kommentar om min pojkväns utseende svarar jag att  allt handlar faktiskt inte om utsidan.

[fia85]
2016-04-20 23:13
#16

Var med om detta själv och jag önskar i efterhand att jag hade sagt något. Nu är killen mitt ex men jag ser fortfarande kommentarerar som nog ska vara menat i "skojande" syfte men som jag fortfarande än idag blir tokig av. Trots att vi inte är tillsammans. Jag önskar att jag antingen uppmanat min före detta att själv säga till, man kan till exempel om det skrivs i kommentarsruta på Facebook, ta bort kommentaren. Man kan försöka bestämma att ses med den som håller på på detta sättet och prata själv med den. Säga att man blir illa berörd och inte vilja se den sortens kommentarer. Ofta är problemet med dessa människor som gör detta att de är ganska populära, tyvärr. De två som brukar säga detta är just det, populära. De är ganska roliga i övrigt, så det känns "svårt". Någon som faktiskt tar illa upp av ett beteende har ofta väldigt svårt att visa det och "stå upp för sig själv" som det heter så fint. Sedan blir det också att om en person börjar göra grejer mot en så hänger ofta andra på, osv. Jag skulle försöka prata med den här personen själv.

MVH

vendelay
2016-04-21 03:32
#17

När jag var yngre var jag tillsammans med en kille med väldigt svår akne. I mina ögon var han perfekt, jag älskade ju honom. Folk sa så sjukt elaka saker om honom till mig när han inte var med att jag ofta blev helt mållös. Jag var bara 13 år och hade inte mycket att sätta emot när en vän till familjen på dryga 40 år sa att "gud vad ful han är!! Har du sett hans ansikte?? Du som är så söt!" Typ såna saker. Det enda rådet jag har att ge dig är att stå på dig. Det är inget fel på honom, det är inget fel på dig. Det är resten av världen som det är fel på.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

IceTee
2016-04-21 03:45
#18

Vad är det folk klagar på, om jag får fråga?
Försök strunta i vad folk säger, även om det kan vara svårt. Om det är folk du känner tycker jag att du ska säga ifrån. Det är din pojkvän och resten av världen kan faktiskt strunta i hur han ser ut, eller i alla fall säga det till honom direkt om de nu har ett så stort behov av att säga det.

Medarbetare på Skor iFokus

Anonymos
2016-04-21 07:19
#19

Det handlar om en så enkel sak som skägg… Alltså för mig spelar det ingen roll, eftersom att det är upp till honom om han vill ha det eller inte. Det kan inte jag styra över, och för mig är han perfekt oavsett! 

Faktum är att de som säger detta har aldrig träffat honom, utan enbart sett en bild på honom via internet. 😡 Detta gör mig så frustrerad! Jag brukar bara låtsas som att jag inte hör deras kommentarer, för att jag är så fruktansvärt trött på dem. 

De känner honom inte heller, vilket gör det ännu konstigare.

För att tillägga är dessa människor riktigt omogna och inte särskilt kloka i sina resonemang i övrigt heller. Tyvärr..

/Anonymos

Effie
2016-04-21 07:31
#20

Man behöver ju inte vara elak tillbaka, om man nu vill markera. Man kan ju bara fråga. Typ "vad menar du med det?" "varför då?" (om de svarar nåt). "har du något problem med det?" "varför sager du så då?". Typ. Frågor som antyder att de har en väldigt konstig inställning. Se till att ha en radda på lager, för när det hander brukar man aldrig komma på något…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
alicetrött
2016-04-21 07:54
#21

#19 Om de ska prata negativt om alla som har skägg så får de ju snacka om ganska många. Var och varannan man har ju skägg så det är ju verkligen inget ovanligt att ha det. Min kille har skägg och han passar skitbra i det😃 Verkligen ingen som reagerar negativt på en sån sak.

IceTee
2016-04-21 13:19
#22

#19 … Skägg? Förlåt, men hur gamla är de här människorna? 7? Jösses… Dessutom är det ju sjukt populärt med skägg nu!

Medarbetare på Skor iFokus

Zadeira
2016-04-21 13:53
#23

Herregud. Skägg? Av fyra män i min närmsta närhet har 3 stycken skägg. Pappa har långt skägg som han brukar ha i fläta. Det brukar orsaka en del uppmärksamhet bland främst barn som mest tycker det är roligt, eller tanter som gärna kommer och drar han i flätan. Pojkvännen har långt skägg i hela ansiktet. Lillebrorsan har typ getskägg.

Alla passar inte i skägg men alla passar inte utan heller. Dessutom är "snygg" subjektivt så vem är det som säger att den ena eller andra har rätt?

AnnaMariaK
2016-04-21 18:49
#24

Skönheten finns i betraktarens öga! De som inte ser skönhet eller yttrar sig över andras utseende är som det står i Nya testamentet som "vitkalkade gravar, snygga utanpå men fulla av orenhet inuti". TS, sluta bry dig om dessa ytliga personers kommentarer. Du kan svara t ex : "och vad gör dig berättigad till att fälla omdömen om andra? är du utsedd till expert av något slag?"

Ria74
2016-04-22 11:48
#25

Är det dina vänner som är elaka? Jag hade svarat "Anser du dig verkligen vara så perfekt att du har rätt att säga något om andras utseende?"

Oftast kommer personen av sig med en sådan kommentar och förhoppningsvis tänker till lite innan hen öppnar munnen igen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Anonymos
2016-04-22 13:07
#26

Tack allihopa för era kommentarer.  ❤️

/Anonymos

[AnimeV4]
2016-04-22 15:14
#27

Lycka till och uppdatera oss!👍

Annons:
cissi_1993
2016-04-23 19:16
#28

detta är något som du måste säga till om du kan ju inte omringa dej med folk som tycker din kille är ful pga skägg oavsett om det är glest och växer i fläckar eller är ett hel skägg.

antingen markerar du och hoppas att dom sluttar eller så bryter du med dom du kanske har vuxit ifrån dom?

powerofthebass
2016-04-30 14:04
#29

Tänk om man själv skulle haft en som dig. Har hört av så många yttra sig om mitt utseende . kommer antagligen aldrig känna mig värd något. Hoppas ni får många lyckliga år tillsammans.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Anonymos
2016-05-02 15:56
#30

Jag har lyckats säga ifrån! Tack för allt stött och pepp.

/Anonymos

vendelay
2016-05-02 16:00
#31

#30 Underbart att höra! ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[AnimeV4]
2016-05-02 22:08
#32

Bra jobbat!👍🏆

Upp till toppen
Annons: