Annons:
Etikettkänslor
Läst 1173 ggr
frippsy
4/20/16, 8:30 PM

kärlek?

Det är såhär att jag har lite av ett dilemma. Jag är väldigt kär i en kille jag träffat på internet. Vi har pratat flera gånger och känt varandra i lite över ett år nu. Mitt dilemma är nu att jag inte vet om jag ska berätta för honom om mina känslor eller inte? Jag är rädd att han inte ska känna samma sak och att det kommer att bli väldigt stelt mellan oss. Vad jag vill få ut av att lägga ut det här är att jag vill ha råd som kanske kan hjälpa mig ta ett beslut. 

Jag vet heller inte om det är rätt då det är min bästa kompis ex. De träffade också på internet men gjort slut för ett bra tag sedan. Jag vet inte om det skulle vara fel eller inte. Han är absolut inte den bästa personen jag träffat men jag har också sett de så fina sidorna hos honom. Vi hade för några månader sedan mer kontakt då han t.ex. skrev att han tyckte att jag var söt. Kontakten bröts dock då jag inte var inne på det spelet eller på skype på väldigt länge. Jag vet inte om han fortfarande känner samma sak vilket gör det hela så mycket svårare. 

Tack på förväg!

Annons:
kotarou
4/20/16, 8:57 PM
#1

har ni träffat varandra på riktigt någon gång innan? annars börja där. för ibland är det annorlunda utanför skärmen.  Liksom för att se om ni känns bra ihop, gör någon aktivitet tillsammans sen känns det fortfarande rätt, berätta känslorna då.

Annars gör du bara det, för vad som är jobbigt är att gå runt med känslor utan att veta hur den andra känner och alltid gå runt och undra(som du nämnt).  För hur du ändå gör, så i slutändan måste du ändå ta risken att bli ledsen om han inte skulle känna likadant eller blir glad för ni känner likadant. Så samla all mod du har och berätta, det skulle jag göra. Och jag vet hur ledsen man blir när man får ett nej, men samtidigt hur lättad man är att man äntligen vågade fråga och slipper fundera mera.
Förlåt om mitt svar inte är det bästa, men det är tyvärr det bästa jag kan ge dig.

kotarou
4/20/16, 9:08 PM
#2

vill bara lägga till att ibland måste man tänka på sig själv än andra. även det nu är din bästa kompis ex, om du verkligen har känslor. go for it, man vet aldrig när nästa chans kommer. Tycker inget/ingen bör sätta stopp för vad du känner, du kan ju diskutera med din bästa vän om du inte redan gjort det, varför de gjorde slut.
Men jag skulle som sagt se hur personen är i verkligheten först, om du nu inte hade redan gjort det. Sen eftersom ni är så bra vänner redan, bör det inte vara så svårt att prata om dina känslor för honom med din bästa kompis.

frippsy
4/20/16, 9:17 PM
#3

Okej! Tack för ditt svar! Kommer verkligen att hjälpa mig :D

[Devya]
4/21/16, 5:44 AM
#4

Om det är din bästa väns ex så ska du nog vara försiktig. I värsta fall kan du förlora din bästa kompis.

Vänner är mycket svårare att hitta än pojkvänner, det är åtminstone min erfarenhet. Det tog mig otroligt många år innan jag hittade en vän som blev min bästa vän. Jag skulle inte riskera det för något. Så tänk efter om det här är en kille som är värt att förlora din vän över.

kotarou
4/21/16, 5:28 PM
#5

Om man nu är bästa vänner, så tar jag lite för givet att man pratar med vännen. Som jag nämnt innan. Desutom är man bästa vänner, är det ett band man inte förlorar så lätt. men som sagt, prata med vännen . få hennes synpunkter, träffa killen på riktigt, umgås, är han fortfarande samma person som du påstår, prata med bästisen igen om hur seriös du är och vad du känner, lyssna på varandra, så kommer hon nog förstå. sen samlar du mod och berättar för honom vad du känner. om din bästis inte förstår dig och tänker lämna dig. Först då får du välja killen eller bästisen. Att oroa sig innan tycker jag är onödigt. Då går det åt mycket energi till det, om man kommer kanske aldrig till handling. Om du är nyfken på vad jag skulle välja om det blir sämsta senario. så väljer jag min bästis, eftersom vi delar så mycket med varandra redan och har hjälpt varandra med så mycket i våt och torrt. nu tror jag sagt mitt. nu är det du som bestämmer hur du gör. är det något, så bara fråga.

Upp till toppen
Annons: