Annons:
Etikettkänslor
Läst 2071 ggr
frippsy
4/21/16, 4:17 PM

Hur erkänner jag?

Jag har gått och tänkt på hur jag ska erkänna hur jag känner för en kille jag gillar. Att säga face to face är dock omöjligt då jag känner honom från internet. Jag vet inte hur jag ska göra? finns det något sätt att hinta det så att det inte behöver bli så stelt eller borde man bara skriva det direkt? Att säga det medans vi pratar med varandra på skype är uteslutet då jag aldrig skulle klara av pinsamheten efter att man sagt det. Jag skulle aldrig kunna kläcka ur mig det heller så jag vet inte.. Iallafall så skulle jag behöva råd på hur jag ska göra? Lätt eller mindre pinsamt sätt skulle underlätta.

Tack på förhand!

Annons:
Sommarek
4/21/16, 4:28 PM
#1

Varför inte bara skriva det direkt? Ärlighet brukar vara längst. Är ni något sånär förtrogna med varandra kan du ju skriva att du tycker det känns lättare att skriva eftersom du inte vet om det är ömsesidigt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Niklas
4/21/16, 4:50 PM
#2

Säg det bara. Gör klart för honom att du inte väntar dig något av honom men att du vill berätta det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

frippsy
4/21/16, 4:53 PM
#3

Tack för era svar! Kommer verkligen underlätta ✨

Vildsvin
5/13/16, 4:33 PM
#4

Kanske lite sent, du kanske redan har snackat med killen om inte,

tala om att du tycker att det är trevligt att vara med honom, låter inte lika "dramatiskt" som att säga du gillar/älskar honom.

Lycka till

Gaara
5/13/16, 6:01 PM
#5

#4 Vad jag förstod av ts text så har de inte träffats på riktigt eftersom hon inte kunde säga det face to face då hon kände honom via internet. :) (Antar att ts är en tjej, ber om ursäkt om så inte är fallet.) Sedan så ser jag inte det dramatiska i att tala om för någon att man gillar den. Man kan ju gilla folk på olika sätt. :P

smurfis
5/15/16, 2:44 PM
#6

Har du berättat än?

Annons:
frippsy
6/24/16, 9:03 PM
#7

Jag har än inte berättat nej.. Jag var nära vid ett tillfälle men backade ur i sista stund. .. japp så problemet kvarstår

Honestyisdead
6/25/16, 10:42 PM
#8

#7 Man måste våga för att vinna.  Tänk på det :)

kameraflickan
6/28/16, 1:28 PM
#9

Börja att säga något i form av "Det hade varit roligt att få träffa dig", "Önskar att du var här med mig nu" osv… Om han skriver detsamma och visar intresse så är det bara att fortsätta flörta lite. Så började mellan mig och en kille jag snackat med ett tag nu. Det övergick i att vi börja snacka om ett förhållande :)

OlgaMaria
6/28/16, 1:38 PM
#10

Håller med #9

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: