Annons:
Etikettförhållande
Läst 2460 ggr
hejsan1177
4/24/16, 2:12 AM

så sårad..ingen respekt alls

hej.. behöver lite råd. har varit tsm med min sambo i 8år. vi har aldrig haft det riktigt bra liksom.. jag fick mkt psykisk misshandel första åren. han var på det också spelberoende. (data). förr förra året var helt ok..jag har lyckats bygga upp lite mer stake och låter honom inte trycka ner mig mer. men han har fått mig att lida av depression och ångest pga av allt som hänt så mitt psyke o självförtroende är inte alltid på topp ändå. iaf så har vi haft det bättre..men nu har han börjat gå tbka till samma beetende. han har börjat spelat så fort han inte jobbar. han säger att han behöver egentid och jag ger honom den men jag vill också få något tbka vilket han lovat men det händer inget. igår bråkade vi jättemkt om allt o jag sa att han sårar mig, mitt hjärtat orkar inte mer efter alla dessa år och det har gått sönder. han skäller och håller inte med. sen går han ner och sätter sig o spelar o dricker öl. låg och grät ensam hela tiden efter det. känns som att han har noll respekt för mig o jag bad i princip på mina knän o berättade hur trasig jag o han verkade inte bry sig.. vad ska jag göra?

Annons:
Crucio
4/24/16, 2:46 AM
#1

Göra slut uppenbarligen. Varför lida i ett förhållande med en partner som inte bryr sig om att göra det bättre? Gör slut och sluta slösa tid på att vara med en sådan person. Att du ens stannat såhär länge tyder ju på att du inte har så mycket självrespekt som du borde ha.

Gör slut, börja läka (gå i terapi om nödvändigt) och börja sedan leta en vettig partner istället.


Sajtvärd på Skrivlust

hejsan1177
4/24/16, 3:04 AM
#2

så svårt. vet inte hur jag ska klara mig själv. har inget jobb och tänk om jag inte är stark nog för att vara helt ensam ? :( har aldrig varit själv..om man säger så. tänker mkt på min deprission.

Bill&Bull
4/24/16, 3:33 AM
#3

Har du någon samtalskontakt? Det du behöver är ju stöd både i ditt mående men också för att orka lämna denna person och ta hand om dig själv. Tog mig ur ett liknande förhållande och vet hur svårt det kan vara men det du måste inse är att du kommer inte må bättre av att stanna kvar. Du kanske nu känner att utan din partner är du inget, men tro mig det är du.

||My Love For Animals Is Immortal||

Thotis90
4/24/16, 8:24 AM
#4

Jag levde under liknande förhållanden i 4 år och flyttade för 3 veckor sedan ifrån honom. Jag har aldrig mått bättre! Min ångest är som bortblåst och jag känner mig gladare, för nu behöver jag inte må dåligt p.g.a. någon annan. Jag är hellre ensam än känner mig ensam tillsammans med någon.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Sarah
4/24/16, 9:41 AM
#5

Självklart ska du lämna honom. Du är helt nedbruten och han bryr sig inte. Du är mer ensam nu, i ett parförhållande, än vad du kommer vara utan honom. Även om det är tungt och kommer kännas jobbigt i början, så blir det ändå bättre att vara utan honom. Vad du beskriver är inte ett vettigt förhållande.

[Tibonnanj]
4/24/16, 4:22 PM
#6

Det #4 skriver låter himla vettigt.

Om det nu är pgr av din sambo som du mår dåligt så finns det ingen logik i att stanna kvar hos honom och chanserna att du mår bättre utan honom är ju väldigt stor.

Jag tror du egentligen vet vad du måste göra. Det är läskigt att bli själv men du verkar vara på botten och kan bara gå upp, från nu. Lika viktigt som det är att vara med människor som tycker om en så är det viktigt att vara ensam, vilket är långt ifrån lika psykiskt påfrestande som att varje dag umgås med någon som trycker ner en.

Du kommer klara dig bra själv :) Det enda du behöver fundera på är var du ska bo. Hittar du det kommer du ha ett eget ställe att få göra och inreda precis som du vill i!

Annons:
[xMondSy]
4/24/16, 5:14 PM
#7

Jag hade lämnat omgående! Man ska inte må varken fysiskt eller mentalt dåligt i ett förhållande!

hejsan1177
4/24/16, 8:01 PM
#8

har ingen kontaktperson. det jobbiga är att vi har bra stunder med. har aldrig haft ett annat förhållande heller så vet inte hur ett bra förhållande ska vara? vet inte heller hur han skulle reagera om jag drog..

hejsan1177
4/24/16, 8:03 PM
#9

idag verkar han inte bry sig heller. ingen ursäkt. pratar inte med mig. känner att mitt hjärta är kaos o han verkar inte bry sig alls ist. hur kommer det sig?

Sarah
4/24/16, 8:23 PM
#10

Alla har bra stunder, annars stannar man inte lika lätt. Men, det är när förhållandet testas som man ser hur bra det verkligen är. Ert klarar uppenbart inte testet. Ett förhållande ska lyfta båda parter, man ska må bra helt enkelt. Min kille är min bästa vän, finns ingen jag hellre umgås med. Så ska det vara.

Annielle
4/24/16, 8:37 PM
#11

Bra stunder finns det förhoppningsvis i alla förhållanden, men om de dåliga stunderna är fler är det inte värt det.

Det låter som att du har haft en tuff barndom och därför inte vet hur ett bra förhållande ska vara, har man varit med om mycket skit är det lätt att man blir van att fortsätta ta skit utan att inse det.

Har själv stor erfarenhet av det tyvärr, det som har fått mig att förstå att det har varit dåliga relationer är att jag har nämnt grejer för någon kompis och fått en stark negativ reaktion som då fått mig att förstå hur illa behandlad jag har blivit/låtit mig bli behandlad.

Men har även gått i terapi i många år för att få rätsida på en massa.

Du skulle nog behöva söka upp någon att prata med,  i övrigt kan jag bara hålla med de andra, det finns ingen anledning att stanna kvar i ett förhållande med någon som bara får dig att må dåligt och inte bryr sig om dig, du är värd så mycket bättre!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Thotis90
4/25/16, 10:05 AM
#12

Man måste försöka se till helheten och inte bara fokusera på de bra stunderna, för då stannar man garanterat längre än man borde och då är det större risk att  bli sårad. Att tänka att den man är tillsammans/lever med är väldigt snäll och romantisk ibland blir inte bra i längden. Jag tänkte likadant med den man som misshandlade mig och med exet. Det blev bara pannkaka av allt. Känns det inte bra och man mår dåligt i förhållandet utan att partnern bryr sig är det dags att gå.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

KitoBonito
4/25/16, 10:14 AM
#13

Snälla lämna <3 Han förstör ditt liv - det finns massor av andra fantastiska människor där ute och han är inte en av dem. Lämna, lämna, lämna. Du kommer ångra dig om du inte gör det nu, han älskar inte dig!

Annons:
Gaara
4/25/16, 9:23 PM
#14

"Vi har aldrig haft det riktigt bra." Men varför är ni tillsammans då? Och varför blev ni tillsammans från första början? Du har varit tillsammans med denna man alldeles för länge… Slå dig fri, gör slut. Börja ett nytt liv och finn lyckan.

[xMondSy]
4/26/16, 10:20 AM
#15

En kollega sa till mig på jobbet igår "Tänk efter noga, tiden springer iväg fort".

Är man inte lycklig i ett förhållande o blir behandlad som skit/luft så ska man självklart inte stanna. Han förtjänar inte dig, även om ni har bra stunder. Men de känns som att de dåliga faktiskt väger mer.

Corgitok
5/1/16, 11:05 AM
#16

Lämna honom. Strunta i vad du tror är fördelar med att stanna om han får dig att tveka. Du klarar det!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Upp till toppen
Annons: