Annons:
Etikettförhållande
Läst 4269 ggr
Addebanan
2016-05-01 10:51

Svartsjuk på killes tjejkompis

hej! Har sedan länge varit svartsjuk på min killes tjejkompis som jag känner får mer uppmärksamhet än mig. Vet det låter tokigt men så är det. I början av vårt förhållande hade jag inget problem med henne , men ju mer jag märkte hur mycket de umgicks desto mer svårt har det blivit att acceptera henne. Jag klarar inte av att de gör saker som jag o han inte skulle göra vilket får mig o känna att hon är hans bästa vän o inte jag. Han har även lagat trerätters till henne hemma hos honom när jag inte va hemma vilket jag i början tyckte va lugnt. Men blev sen avundsjuk på hur mycket energi han hade lagt på att göra en god middag. Själv har jag inte fått en trerätters vilket får mig o bli avundksjk på att hon fick det. Jag klarar inte heller av att han delat med sig av så mycket av vårt förhållande till henne. Gon vet många privata saker om mig vilket jag inte tycker är okej. Känner mig sviken över att hon vet flera av mina egna och våra problem som är privata . hur tycker ni att jag dka hantera deras relation .

Annons:
abcö
2016-05-01 11:00
#1

Jag tycker du ska prata med honom och säga att det inte är ok att han lämnar ut privata uppgifter om dig till andra. Sen måste han ju få ha en kompis av motsatt kön men varför måste han göra saker med henne som han aldrig skulle kunna göra med dig? Varför vill han inte göra de sakerna med dig ibland också?

Addebanan
2016-05-01 11:08
#2

Kanske för att det alltid är sånt de har gjort tillsammmans . Men tycker inte om att de gör "förhållandeaktiviteter" , tex att han lagar trerätters åt henne när de är ensamma

abcö
2016-05-01 11:19
#3

Då tycker jag du ska fråga honom varför det går bra att laga 3-rätters till kompisen men aldrig till dig? Vad svarar han på det?

Aleya
2016-05-01 12:03
#4

Först bör du jobba kanske på din självkänsla. Man ska inte behöva vara avundsjuk på en kompis. Men jag kan förstå att det inte känns kul om han gör så för henne, som gör middag. Men jag tycker inte att det är konstigt att han pratar med någon om dig, man måste ha en ventil. Du pratar säkert om saker gällande din kille med någon av dina vänner om du känner att du behöver ventilera dig. Min kille var min vän förr och han pratade med mig om problem med sin tjejer. Men det kom aldrig vidare. Nu vet jag inte vem han pratar problem med, om han tycker nu att det finns några. Men så länge jag inte vet vem som vet vad eller vad dom vet så bryr jag mig inte. Tror han pratar med sin mamma ibland. Men jag bryr mig inte om vad hon vet. Man måste få prata. Men det är ju bara min åsikt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

cissi_1993
2016-05-01 16:58
#5

det är klart att han måste få ventilera men om du tycker det är jobbigt att han gör de så prata med honom antingen kan han leva utan de eller så är ni inte gjorda för varandra.

du kan inte få följa med när dom gör saker tillsammans?  och även här prata med honom om att du känner dej utanför. hon är en viktig del av hans liv och jag tror att bara du fick tillbringa mer tid med dom tillsammans så skulle du nog tycka det var mer okey.

Honestyisdead
2016-05-02 00:08
#6

Jag hade reagerat om min partner gjorde fler intima saker med sin vän än med mig. Tex det där med middagen. Varför var du inte bjuden undrar jag.

Annons:
Pytteliten
2016-05-02 13:08
#7

Jag skulle tolerera en hel del, men vid trerätters middag hade även min gräns varit passerad. Om det inte är så att han även brukar göra det till killkompisar?

Honestyisdead
2016-05-02 13:10
#8

#7 Hur är kön relevant?  Det är ju samma handling oavsett kön.

Pytteliten
2016-05-02 13:35
#9

#8 Ja det är ju det jag menar. Om han har för vana att även göra det för sina killkompisar så är det ju det. Annars vet jag inte…

Honestyisdead
2016-05-02 13:40
#10

#9 Oftast har man en vän som är när än andra. Så att man bara gör en del saker med bara en av sina vänner är inget konstigt. 

Däremot är det konstigt att han gör mer intima saker med sin  vän än med sin partner. Det är inte att hon är tjej som gör det konstigt.

[Tisstassen]
2016-05-02 14:29
#11

#4 håller helt med om att iaf de allra flesta behöver nån att snacka med, brukar bara göra gott för förhållandet om man får ventilera till utomstående ibland. Jag hade också reagerat som dig, jag hade blivit väldigt avis på sånt där… Knäppt att göra förhållandegrejer med kompisar, och enligt mig blir det lätt att man reagerar mer om de är av motsatta könet, men de beror så klart på läggning också, egentligen är de väl bara en dum gammal normgrej Snacka med honom, för enligt mig så är ett riktigt bra förhållande många ggr så att man är verkligen BÄSTA vänner med varandra. Det var i alla fall jag och mitt ex. Jag skulle inte vilja ha det på nått annat sätt iaf.

[tililili]
2016-05-14 15:44
#12

Är du vän med hans tjejkompis? Jag är "tjejkompisen" till mina två bästa kompisar. Och jag är så jävla rädd att deras flickvänner ska tycka att jag är för närgången med deras killar. Och att jag därför ska mista mina vänner. De är mina fasta punkter i livet! Innan de gick in i relationerna har det aldrig varit något problem att t.ex sova bredvid varandra, jag brukade hamna hemma hos dem efter att vi var ute och festat, vi umgicks jämt, pluggar tillsammans och en massa andra grejer. Det är hos dem jag gråter ut när ett förhållande kraschar eller som nu bara är trött och less på att vara singel. Jag har backat undan en bit. Men framför allt försöker jag lära känna tjejerna, så att de ska känna sig trygga med att jag umgås med killarna. För de betyder så oerhört mycket för mig. Så det är ganska själviska avsikter, men även att jag naturligtvis vill att deras förhållanden ska funka. Det gör dem lyckliga :) Så summan, lär känna tjejen, men även, prata med din pojkvän. Kommunikation är så viktigt!

frejaspluto
2016-05-14 16:07
#13

Du ska stampa ned foten och säga vad du känner och varför. Eller så gör du samma sak och kolla hur han reagerar. Vissa samma saker kan man göra så länge man inte kliver över gränsen. Detra gjorde min kompis. Hon berättade ordagrant vad hon kände och till svar fick hon, men vi är faktiskt bästa kompisar. Och efter en vecka gjorde hon exakt samma sak bjöd din bäste kompis över till middag hemlagad sushi, dyrt vin , snacks. Dom satt i köket och skrattade högt och tydligt för dom visste att han skulle komma hem efter jobbet . Han blev paff och förstod vad hon menade. Nu träffas dom tillsammans och umgås mindre och mindre avancerade middagar. Detta är inte ok i ett förhållande bästa kompis ska absolut inte vara den dom blir mer uppmärksammad och det finns regler vad man inte gör med sina bästa kompisar , när man har förhållande det finns gränser.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Folio
2016-05-14 18:14
#14

Vid 3 rätters bör alla 3 vara med….

[134643]
2016-05-17 10:37
#15

Jag var i samma situation för ett tag sedan, men då var jag tjejkompisen. Min allra närmaste vän blev ihop men en tjej, jag och killen hade aldrig träffats utan all vår kontakt skedde över internet, men han var min klippa. Vi chattade och pratade flera timmar om dagen, något som hans flickvän tyckte var jobbigt. Nu när jag kollar tillbaks på det så förstår jag henne, speciellt då jag och hennes kille blev ihop rätt snart efter att de gjorde slut och nu varit ihop i snart ett år. 

Det jag tycker att du ska göra, om det känns jobbigt, är att konfrontera din kille. Ställa ett ultimatum om det är så, komma överens om vad som är okej och inte. Du bör vara viktigast för honom, så om det står mellan dig och henne så borde han välja dig, även om det såklart hade varit jobbigt för honom. Jag säger inte alls att det måste bli så, men jag tycker att du ska prata med honom och komma överens om vad som är okej och inte.

frejaspluto
2016-05-17 19:35
#16

#0, Hur går det, har det blivit något resultat?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Mariaaak
2016-05-18 01:27
#17

Trerätters nejnejnej! Inte okej, skulle också bli fundersam. Säg att han kam gå och bli ihop med henne. De beter ju sig som ett par? Kompisar kan man ha men gränser finns det också

rainmore
2016-05-20 01:01
#18

En sån här sak är omdömeslös och empati finns inte. Det verkar som att han har utnyttjat att TS har sämre självkänsla för att  ha en slags ytterligare relation med en tjej som tydligen har uppskattat att konkurrera med TS.

Snäckan86
2016-06-27 23:54
#19

Låter som min gamla relation. Jag jobbade mkt natt förr och då umgicks de alltid. Jag satte gränser, för dom va väldigt nära även när dom sågs. Fötter mot varandra luta sig i soffan mot varann och hade kontakt fr morgon till kväll varje dag. Jag prata med henne om hur jag kände och upplevde allt och även honom. Tycker du ska ta de med båda vad du känner är rätt/ fel.

kameraflickan
2016-06-28 13:19
#20

Om jag hade haft kille så hade jag absolut velat att han pratade med sina kompisar om mig osv och fråga om tips osv om det skulle vara något sådant men om han helt plötsligt började hänga mer med sin tjejkompis och göra sådana saker så hade jag blivit riktigt svartsjuk. Och nej, jag hade inte brytt mig om det var en killkompis men med tanke på att killen är hetro (?) och därav tänder på tjejer så hade jag reagerat. Att han lagar middag till henne? Usch, där har han gått över gränsen för längesedan!

Men jag tycker du ska snacka med honom. Du behöver inte slänga upp allt direkt på honom men berätta hur du känner och säg att du känner dig försummad och inte lika mycket älskad eller liknande. Det hade jag gjort för hur du känner tär på dig psykiskt och det är inte bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: