Annons:
Etikettfamilj
Läst 2914 ggr
Honestyisdead
5/2/16, 1:59 AM

Stor familj/släkt?

Har du stor eller liten familj/släkt? 

Har ni nära kontakt?

Annons:
Lia
5/2/16, 3:10 AM
#1

Jag skulle säga att jag har liten släkt. Jag har mamma, moster med två kusiner, en bror, mormor och pappa får väl räknas. Men jag har mest kontakt med bror, mamma, moster och mormor. Sen har jag massor massor av människor i form av så kallade fastrar och farbröder och kusiner och en halvbror med familj och allt vad det heter, som biologiskt säkert delar en och annan grej med mig, men nej, de hör inte till min släkt. De är främlingar och har inte gjort sig förtjänta av att ta del av min familj. Så jag har en liten släkt.

Honestyisdead
5/2/16, 3:24 AM
#2

Jag har mamma, pappa, bror, svägerska,  brorson och en faster här i Sverige. Som jag har kontakt med. Pappa har massa kusiner mostrar och farbrödrar men dom känner vi inte.

I Finland har jag min enda kusin, morbror och morfar. Räknar de som nära släkt pga att vi hade mycket kontakt när jag var mindre. Mormor dog tyvärr nyligen. 

Så jag har också liten släkt.

[Devya]
5/2/16, 5:28 AM
#3

Mamma, morföräldrar, tre  syskon, en systerson och en brorson. Jag anser med andra ord att jag har en liten släkt.

Bjornen
5/2/16, 5:53 AM
#4

Frågan är hur många miljoner släktingar jag har.  Jag har bara kontroll på omkring 100.000 släktingar. Det blir några när man börjar med Jöns Svinhuvud som köper Höijens gård utanför Falun den 25 november 1386. Bland dem finns minst två finska presidenter och 5 personer i vårt kungahus

[Thiah]
5/2/16, 5:53 AM
#5

Jag har en liten släkt på min aida. Mamma,pappa, syster och hennes 2 barn samt make. Min make har lite större släkt, dom är 6 syskon med respektive, morbror med fru, mormor, + lite annat. Träffas bara syskonen hemma hos svärmor är vi ca 18 vuxna…

fruktgumman
5/2/16, 9:03 AM
#6

Föräldrar, syskon med familjer 5 syskonbarn, mostrar, fastrar och en massa kusiner. Det är bara mina föräldrar och syskon med familjer som jag har nära kontakt med. Mina kusiner har jag inte ens koll på var alla bor och vi träffas i princip aldrig.

Annons:
lkmf
5/2/16, 9:39 AM
#7

Har både stor familj och stor släkt. Familjen har jag bra kontakt med släkten därimmot inte lika bra brukar träffas om det är nått speciellt bara som t.ex en 80-års fest eller en begravning

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Emelie-E
5/2/16, 10:13 AM
#8

Har en rätt stor familj och släkt. Mamma, pappa, 4 systrar, 8 syskonbarn + 3 extra, mor och farföräldrar, moster, morbror, farbror, 5 kusiner. Kontakten med dem är väl lite sisådär. Närmsta familjen har man väl lite bättre kontakt med än övriga släkten. Träffas när det är dags för kalas i stort sett.

JazzBass
5/2/16, 10:29 AM
#9

Har en medelstor släkt, ungefär lika stor på både mammas och pappas sida. Har bra relation med alla i min närmaste släkt/familj, även om jag inte träffar dem alla så ofta. Släktsämjan är överlag också riktigt god. Nog har det väl uppstått en del gnabb nån gång men inga allvarliga sår som inte tiden eller diskussioner kunnat läka, så att säga.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Scorpio97
5/2/16, 10:39 AM
#10

Hyfsat stor. På pappas sida har jag ganska många fastrar samt en farbror, och en del kusiner. Dom flesta bor i samma område/stad som mig, övriga i Finland. Vi har inte så mycket kontakt i det vardagliga livet, utan det är mest på födelsedagar och liknande som vi träffas. Men jag vet ändå att om jag skulle behöva dom så finns dom där. 
Har tre halvsyskon som jag har väldigt bra relation med, även om vi inte heller träffas jätteofta. 

Mammas släkt bor mestadels uppåt i landet, dom har jag nästan ingen kontakt med och inte så bra relation heller. Inte överdrivet intresserad av att skapa en relation heller.


//Jessie

Pytteliten
5/2/16, 1:05 PM
#11

De jag umgås med är mamma och syster (förutom mina barn så klart!). Sen har jag några kusiner som jag mycket sällan träffar men har på Facebook och på så vis har lite koll på. Så inte mycket alls! Men tack vare ny pojkvän har jag på köpet fått en stor och mysig familj som träffas och umgås en massa, på ett sätt som vi aldrig har gjort. Släkten blandras med vänner och grannar. Skulle jag någon gång känna för att bjuda med någon kompis hade heller ingen misstyckt!

Jojaton
5/2/16, 2:29 PM
#12

På mammas sida är den liten - mormor, morfar, moster med hennes man och deras dotter (alltså min kusin) Pappa har 6 syskon, så på hans sida är vi 23 stycken med alla respektive och kusiner. Det är vad jag räknar som släkten - det finns ju en massa nästkusiner mm men de träffar vi aldrig. Så min släkt är väl medelstor. Är väldigt nära allihopa, speciellt på pappas sida - de är verkligen familj :)

Johanna - Instagram

Zadeira
5/2/16, 2:57 PM
#13

Jag har nära kontakt med mamma, pappa och mina två bröder. Farmor och farfar bor i en grannkommun och vi ses väl ett par gånger om året även om jag känner att jag kunde varit utan dem. Morbror bor i stan här men honom har jag inte träffat på minst 10 år. Mormor och morfar tyvärr döda. Så min familj och nära släkt är liten.

Sen har vi släkt på pappas sida (typ farmor och farfars syskon) i norra Sverige och på mammas sida (mammas kusiner) i Tyskland. Desa har jag ingen kontakt med alls personligen.

Annons:
Sarah
5/2/16, 3:52 PM
#14

Stor med bra kontakt.

Sabinan
5/2/16, 6:51 PM
#15

Jag har en väldigt liten släkt; min syster, bror och pappa. Min mamma dog för ca 1,5 år sedan.
Min pappa var en barn-och kvinnomisshandlare som jag valde bort från mitt liv så fort föräldrarna skilde sig. Min bror har jag inte heller så jättemycket kontakt med, så det är mest jag och syster samt våra barn, men vi har å andra sidan väldigt bra och tät kontakt.
Jag har även mostrar, morbröder o fastrar och farbröder samt kusiner men de bor över hela världen, allt från Indien, Japan, Polen, Ryssland, England, Australien och USA, så de har jag träffat vid några enstaka gånger i livet. I sommar ska jag träffa min farbror från USA 🙂
Mormor, morfar, farmor och farfar är alla döda.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

citytjejen
5/2/16, 7:18 PM
#16

Liten familj och släkt här. De som vi (jag och min man) umgås med är min mamma, min faster, min mans två bröder och deras respektive. Önskar att min pappa och min mans föräldrar hade levt också.

/Christina

[LadyK]
5/2/16, 11:30 PM
#17

Har en stor släkt som jag väljer att inte träffa på grund av en riktigt dålig uppväxt. Umgås mer med mannens familj som är ganska liten och tajt.

Ria74
5/3/16, 4:03 PM
#18

Beror på vad man menar med stor släkt, men på pappas sida är vi ca 25 personer med medelbra kontakt, på mammas sida är det också ca 25 personer med ganska bra kontakt.

Mannen har liten släkt med bara föräldrar och bror. Men totalt med båda våra familjer är det 50+ släktingar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gaara
5/3/16, 9:15 PM
#19

Har 2 mostrar, en farbror, 11 kusiner och 7 kusinbarn om jag räknat rätt på kusinbarnen. X) Vissa av kusinerna och ena mostern träffar jag rätt ofta. Min farbror och mina tre kusiner jag har från hans familj minns jag inte när jag träffa senast, men brukar prata med min jämngamla kusin från den familjen via facebook ibland i alla fall. :) Så det är lite blandat. Och så har jag mina föräldrar och min bror också som jag träffar ofta. :) Brorsan bor bara ett par portar bort så. ;)

Fransu
5/6/16, 1:11 PM
#20

Ganska stor släkt, alla förutom mamma, pappa och jag bor i Finland. Dom som finns i livet idag är: Min bror (han har fru och fyra döttrar), tre morbröder och en moster, fyra farbröder och en faster + 24 kusiner. Nu har jag inte räknat med mina föräldrars syskons respektive, eller alla kusinbarn… Så jag har väl en ganska stor släkt.

Jag har kontakt med mina föräldrar och min bror. Resten har jag i princip ingen kontakt med. Jag får höra lite om dom via mina föräldrar.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
catcult
5/7/16, 7:27 PM
#21

Jag har inte särskilt stor släkt på mammas sida, men på pappas sida är den större. Jag bryr mig dock inte ett skit om att hålla kontakt med någon annan släkt än min närmsta familj, jag ser ingen som helst anledning till det och för mig betyder blodsband ingenting.

Min närmsta familj (bror, mamma, pappa och mormor) har jag en mycket god relation till och de har ställt upp oerhört mycket för mig. Jag har valt att hålla regelbunden kontakt med dem även i vuxen ålder eftersom jag vill det, om jag inte gillade dem skulle jag inte brytt mig om dem heller.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

frejaspluto
5/7/16, 9:24 PM
#22

11 syskon 2 på väg, syskonen bor lite här och var, här , Asien , USA, Canada. Jag / vi åker mkt på åran semester. Eller så kommer dom flesta hit och slaggar och umgås. Kusiner till max tror att vi har över 20 kusiner. Vi umgås storhelger , Skype nästan varje dag. Sms, mail. Vi har lätt ch komma på semester. Betalar bara flyg. 😊, lgh i New York , hyr ut den till turister. 💜

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: