Annons:
Etikettkänslor
Läst 1386 ggr
Samida
2016-05-05 13:04

Hur kan man ta reda på ....

vad en annan person känner för en utan att fråga rakt ut? 

Visst det är det absolut bästa sättet men finns det nåt annat man kan gå efter eller nåt man kan säga och på den vägen få reda på det?

Annons:
Blanksteg
2016-05-05 13:15
#1

För mig är magkänslan/intuitionen det enklaste. För min intuition brukar oftast stämma. Om jag ska hålla på och analysera personens beteende gentemot mig i detalj så blir jag bara osäker och tenderar intala mig själv att det bara är önsketänkande och att det lika gärna kan betyda något annat.

Men jag blir osäker ibland även på min intuition, t.ex. nu senast i helgen, för jag vågar ibland inte tro på den (=dålig självkänsla). Men det är verkligen bra om man kan låta sig själv lita på den. Jag känner ganska snabbt om en person är äkta och om personen tycker om mig. Det svåra är att lita på den känslan.

Dioramabyggare
2016-05-05 13:41
#2

Iaktta kroppsspråk/kroppshållning och ansiktsuttryck är "klassiska" sätt att avgöra vad andra känner för en.

Samida
2016-05-05 16:49
#3

Jag är väldigt osäker. Ibland känns det som att han gillar mig mer än vad han erkänner. Ibland säger han saker som får en att reagera?!

smurfis
2016-05-15 14:48
#4

Det svåra är väl att veta kanske om personen gillar dig som vän eller som något mer? En del är ju också osäkra och kanske inte vågar visa det. Då finns det kanske inga jätte tydliga tecken att gå på…. Men kanske försöker han säga saker till dig för att testa om du gillar honom tillbaka?

John G
2016-05-15 17:58
#5

Nej. Det finns inget annat bra sätt.
Men visst, ni kan leka gissningsleken med varandra, för att se hur länge ni kan hålla på. Innan någon av er råkar försäga sig. Faktum är dock att varken du, eller den andra personen, kan läsa varandras tankar. Utan i slutändan handlar det ändå alltid om klartext.

Så som sagt, frågan blir ju bara hur länge du vill fortsätta gå i ovisshet?

För att förbättra dig, våga verka fördummad.

Upp till toppen
Annons: