Annons:
Etikettkänslor
Läst 2064 ggr
horrorfreakhorror
2016-05-05 16:36

Bolla lite funderingar <3

Vad tror ni?

Jag har fallit för en vattuman-man. Folk har hela tiden nämnt för mig att det kommer "gnistor" mellan oss när vi pratar med varandra. Han kan skojja o små tetas ena stunden sen prata de djupaste tankarna efter. Han frågar vad som kommer ske den närmaste framtiden, typ vart jag ska jobba eller om jag ska börja plugga. Han säger också hela tiden att jag " säkert är duktig på diverse saker, så som gitarr , bakning o  laga mat osv" Han frågar mig varje gång jag tar i nått varmt om det inte är för varmt för att ta utan grytlapp.  (jobbar i kök) 

jag har skrivit till honom några gånger att han är saknad, han läste meddelandet men svarade inte, DOCK kom han inom loppet på 3 minuter till mig och stannade och pratade i ca 30 minuter. Likadant häromdan kom han vid kl 15:10 och frågade om jag var själv, han vet mycket väl om att jag är själv från kl 14 varje dag. Under den stunden han stannade och pratade ringde hans jobbtele och han gjorde allt för att inte behöva gå.. och stannade sen 10 minuter till och pratade. Varje gång han får nått sms eller nån ringer så suckar han i min närvaro och säger, " aldrig en lugn stund". 

Nu till min fundering, jag har sagt till honom precis vad jag tycker och tänker om honom. Men han har inte ens svarat på det, jag menar, ett nej borde väl vara lätt att ge om man inte har några känslor? Kan han vara såå otroligt blyg när det gäller känslor (har ju hört att vattumän är sådana) (inte alla dock :P) Enligt mina kollegor kollar han på mig i stort sätt hela tiden. Dom pratar med honom, men hans ögon var på mig hela tiden (det var efter jag berättat vad jag kände) 
En gång ringde jag honom för behövde nummer till den som fixar ugnen i köket. Han sa tyvärr har jag inte det, okej sa jag tack, å la på.. tog inte mer än 5 minuter och han kom till köket o kollade ugnen å ringde till dom  som fixar att, plus att han stannade 20 minuter och pratade om annat, så numret hade han ju… gaah jag blir tokig. Vad tror ni? ska jag ge upp? eller är han bara riktigt blyg när det gäller detta med känslor. enligt de flesta har han inte haft tjej på åratal :O.  

Jag hoppas det är nån som kan bolla lite ideer om hur jag kan gå till väga för att veta. För när jag frågar han rent ut får jag varken ja eller nej..  (via meddelande). Han är inte så talk-active på meddelande. men när vi träffas pratar han massa, men då är JAG för blyg för att dra upp ämnet. 

Kram från en otroligt grubblande tjej. <3

Annons:
IaMiaMaria
2016-05-05 16:40
#1

Jag tycker att han verkar väldigt intresserad, han kommer ju till dig och vill stanna och prata, bara det visar ju att han är intresserad, annars skulle han inte komma. Killar brukar kunna va ganska tydliga då de inte är intresserade, men vissa är svår att prata känslor med. Han kanske inte vet ännu helt vad han vill men han visar ju klart sitt intresse. Låt tiden gå och ha inte så bråttom.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

horrorfreakhorror
2016-05-05 16:47
#2

Tack snälla snälla du <3. 

Jag tycker mig med känna att, nånting är det han känner för mig. Jag är lite mer "rakt på sak" och sa att jag fallit för honom och tycker om honom väldigt mycket. Men har inte fått någon enda reaktion på det. Men jag pushar inte honom för att svara utan låter honom " andas" . Jag går mest i min "egna värld " och funderar och behövde verkligen bolla lite funderingar :). 

Verkligen ett jättetack för ditt svar <3

Aleya
2016-05-05 17:30
#3

Vad har stjärntecken med något att göra? Det är knappast något som styr en hel människas personlighet. Alla människor är unika genom det som har format dom genom erfarenhet och saker som skett i deras liv. Omöjligt att svara på det du vill ha svar på egentligen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

horrorfreakhorror
2016-05-05 17:38
#4

Skrev inte att alla stjärntecken stämmer in på personligheten. Fattar ju jag med att alla, precis alla är olika, jag är kräfta och den stämmer punkt å pricka in på mig , medan en vän till mig som är samma tecken är helt annorlunda. Själva anledning att jag skrev att han var vattuman är för att mycket det som står om vattuman stämmer på honom. 
Sen bad jag verkligen inte om ett svar, utan bara bolla lite tankar med någon… Finns liksom ingen jag kan prata med om det. Så bad lite fint om nån med kände in något.  Om det kanske finns tecken på intresse om jag förklarar hur han beter sig.

Aleya
2016-05-05 18:04
#5

#4 bäst skulle jag säga är fråga honom. För att fråga om det tyder på att någon är intresserad är väldigt vanskligt. En människa kan sända ut signaler som man kan tro tyder på intresse och sedan när man frågar så är dom inte intresserad för fem öre. Så fråga honom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

horrorfreakhorror
2016-05-05 18:10
#6

#5 Det är ju just det jag gjort, som jag skrev, jag har både sagt och frågat. Men varken fått ja eller nej till svar.  Vill minnas att jag även skrev det i mitt inlägg…?  Att jag frågat han. Därför är jag så "twistad"

Annons:
[Devya]
2016-05-05 19:03
#7

Om han inte har svarat på frågan så tror jag faktiskt att han inte är intresserad. Om han hade varit intresserad så hade han tagit tillfälle i akt och skrivit till dig om saken.

Nej, tyvärr ser det nog inte ut som han är intresserad av dig på det viset. Han kanske bara gillar sådär annars att snacka med dig men inte mycket mer.

Det är åtminstone min tanke om saken, sen kan jag givetvis ha fel men min erfarenhet är att man undviker frågan om man inte känner likadant, typ försöker ignorera att frågan ens har kommit upp överhuvudtaget.

Calcifer
2016-05-05 19:07
#8

Om du rakt ut frågat och inte får svar skulle jag om jag var du antingen backa utan ord eller säga att du vill ha någon form av svar annars får det vara. Inte att du kräver ett exakt svar, men mer att du vill ha någonting att gå på - är han inte intresserad alls, är han lite intresserad, tror han att han kan bli det, etc. Det finns en enorm mängd svar mellan just "ja jag är kär i dig" och "nej jag vill inte ha dig på det sättet", och det vore ju rimligt om han kunde säga något. Även om det är "jag vet inte riktigt, jag måste få känna efter om det är okej".


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

horrorfreakhorror
2016-05-05 19:19
#9

Tack för era svar ❤️ Jag får helt enkelt, "gå vidare". Även om det är sjukt svårt. Har sagt det innan att näe jag ger upp. Men blir då stoppad av människor i närheten som säger "det kommer det kommer bara vänta" likaså när nån pratar om mig i hans närvaro så reagerar han direkt. Olycklig kärlek, jag får titla mig som det. Min otur i vanlig ordning ☺. Ens närvaros kommentar var: " antingen är gay eller jäääävligt blyg för fan va han titta på dig" han pratar glatt med alla. Men sen med mig så mjukt o lugnt och givetvis glatt med. Han håller alltid på "min sida" när vi tetas med varandra i köket ( jag å kollegorna). Sen att mig kan man bara ogilla i 5 minuter max sen tycker man om mig igen.  Men jag får försöka styrka mig, o lägga ner allt. Tack för er tid hörrni <3

Aleya
2016-05-05 19:45
#10

#6 då är han inte intresserad. Tråkigt men sant. Bara släppa och gå vidare. Och nästa gång så blanda inte in stjärntecken. Dom spelar mindre roll här i världen än något annat. Ska du skita i att välja någon om dom är "fel" stjärntecken?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

horrorfreakhorror
2016-05-05 19:58
#11

Herregud vad du snöar in dig på att jag skrev om stjärntecken. jag fattar… hallådär. Det finns människor som tror på det.. lika mycket som det finns människor som INTE tror på det. Precis som med andlighet och övernaturligt, Gud osv.. Jag är lite mitt emellan när det gäller stjärntecken iaf när det kommer till personligheterna inte horoskopen (dom stämmer aldrig) , å skulle jag följa detta helt så skulle absolut inte våra tecken passa !. 
Anledningen till det hela att jag inte gett upp mina funderingar är, att för sisådär 11 år sedan föll jag för en kille som var sååå asså ja typ en kopia av denna. Jag sa till denne  (också en vattuman! som inte passar med kräftor) att jag tyckte om honom å då hade jag skinn på näsan å frågade honom rakt ut… UTAN svar…(Han fortsatte bara att vara snäll och pratsam precis som den jag tycker om nu. ) En månad senare när jag gått vidare fick jag veta att han var förälskad i mig. That´s it. Jag hade gett upp å gått vidare. och hade andra planer.  Han blev så ledsen att han lämnade allt och stack till en stad flera flera mil bort. 

Denna gång är jag rädd att ge upp för fort.

[134643]
2016-05-06 09:34
#12

Du har alltså bara frågat honom över text? Kan du testa att prata med honom om det? Tänker att det blir svårt att inte ge något svar när han inte bara kan ignorera dig :)

Aleya
2016-05-06 09:52
#13

#11 det är ju tråkigt det som skett. Och jag kan förstå att man inte vill ge upp fort. Men samtidigt om en person inte kan svara ärligt om man är intresserad av en person så måste jag säga att det är deras problem. Dom får en fråga som är enkel att svara på, och kan dom inte svara på den ärligt så får dom skylla sig själv. Du ska inte behöva "boka upp" ditt sinne på någon bara för att dom ska vela.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
horrorfreakhorror
2016-05-06 12:44
#14

#12 Precis :) bara över text. Jag ska försöka våga fråga nån dag då kan man ju se reaktion. För jag är irl jätte introvert. Förra veckan när vi pratade så var det en sån stämning, svårt att förklara, men var nått speciellt med situationen. Den kändes så varm o pirrade lite i kroppen på ett varmare sätt. Han pratade om att skulle vara ledig i helgen. Precis då fick han ett larm på telefon. Han speglar allt jag gör och säger ord jag använder. Men ja jag ska ta mod till mig och fråga "face2face" :) tackar för svar. ❤

horrorfreakhorror
2016-05-08 20:48
#15

Det var tur att jag inte gav upp 😊😊

[134643]
2016-05-09 12:53
#16

#15 Mer information! 😃

kim1980
2016-05-12 12:22
#17

Aleya Det är inget fel med stjärntecken. Hon var tydlig så finns inget gnälla om där. Tror visa har lätt tolka fel trotts står tydligt i texten. Visa tar liksom tid veta vart dom står .. Man bör ha tålamod . Dem som är bra folk oftast .

horrorfreakhorror
2016-05-13 17:34
#18

#16 han har intresset men vill lära känna mer :) #17 tack <3 du är en som förstår mig

kim1980
2016-05-13 20:36
#19

Varse God vill hjälpa dem som vill det.. Horrorfreakhorror . Saknar länge tråd som är mer djup info om ADHD medicin steg vis. Man måste ha det själv för att förstå hela. . Det vet inte läkaren om. Då jag har egen erfarenhet ut av det.. Tack lov är jag själv medveten. .

kim1980
2016-05-13 20:39
#20

Så jag förstår folk oftast mer en dem förstår mig.. Stå på dig det du vill uppnå !

Annons:
frejaspluto
2016-05-14 13:00
#21

#20, Håller med! 😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[134643]
2016-05-14 15:55
#22

#18 Lycka till! 👍

Upp till toppen
Annons: