Annons:
Etikettfamilj
Läst 1107 ggr
Maria
5/5/16, 6:18 PM

Släktingar, bästa vänner.

När jag var 15 år så träffade min bror (som är 13 år äldre än jag) min blivande svägerska). Jag tyckte att hon var en gammal tant😃

Tre år senare så träffade jag min man och och med åren så blev vi fyra de allra bästa vänner. Min bror och min man har dessutom varit arbetskamrater i många år.

Vi har rest ihop, bott tillsammans på semestrar osv.

Hur har ni det med era släktingar? Umgås ni nära?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
5/5/16, 6:39 PM
#1

Min sida släkten umgås sällan med min sambos sida. Bara blivit så.
Inte för att de inte kommer överrens men bor på skilda håll

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IaMiaMaria
5/5/16, 6:55 PM
#2

Vad roligt att va så nära med sina släktingar. jag umgås med min mamma bara, har dålig kontakt med resten av släkten tyvärr.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Maria
5/5/16, 6:57 PM
#3

Problemet är bara att eftersom de är både bästa vänner och närmaste släkt så blir antalet personer man umgås med inte så många😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
5/5/16, 7:00 PM
#4

Har egentligen en enorm släkt som sträcker sig hela vägen till USA, men nej vi står inte varandra nära alls. Däremot så står mammas exman (min lillebrors pappa), hans nya och vi väldigt nära varandra. Han har bara min lillebror som blodsson, däremot har han alltid sett mig som en dotter, även hans andra ex som han blev tillsammans med efter att mamma och han skildes och hennes barn ser han som sina så när någon fyller år är det totalt kalabalik med en massa folk som egentligen inte är släkt tekniskt sett men står varandra jättenära ändå. Och det är alltid roligt när man ska försöka förklara situationen för utomstående för det är aldrig någon som riktigt förstår exakt hur det ser ut. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
5/5/16, 9:00 PM
#5

Jag träffade min nuvarande redan 2004. Och hans mamma och pappa blev som två vänner för mig. När min kille gjorde slut sen så blev jag nästan mer ledsen över att mista dom. Ja men sen började jag och min kille träffas igen 2014 och då var det som att vi bara varit ifrån varandra ett litet tag. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
5/5/16, 9:08 PM
#6

Min bästa vän råkar också vara min mor.

Annons:
Jojaton
5/7/16, 8:59 AM
#7

Kanske inte bästa vänner, men jag ser min närmsta släkt på pappas sida mer som vänner än släkt. Älskar att spendera tid med dom :)

Johanna - Instagram

catcult
5/7/16, 7:39 PM
#8

Det är ungefär lika stor åldersskillnad mellan mig och min bror som mellan er. Vi har dock alltid haft en superbra relation och redan i min tonår hade han blivit min bästa vän. Vi har ungefär samma intressen, identiska personligheter (något som är både bra och dåligt) och man kan tro att vi är tvillingar. 😃

Min mamma är också en av mina allra bästa vänner - trots åldersskillnaden. Känner att jag kan berätta vad som helst för henne! ❤️

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

frejaspluto
5/7/16, 9:12 PM
#9

11 syskon 2 på väg , mina släktingar är lite överallt ursprungligen, Toronto, uppvuxen i New York, 3 år i Asien. Halva släkten där och ja, ni ser ju orternas namn. Lgh i New York, åker tid med handbagage. Har släkt där, jag har kobtakt med alla men mest med min pappa . Min make är den absoluta bästa vän! Och min bäste kompis med två barn. Det är min familj 😅

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Túrwen]
5/7/16, 11:05 PM
#10

Eftersom att jag bor i Skåne och min familj finns i Stockholm, USA och ett land jag inte tänker nämna pga. säkerhetsskäl  så träffas vi sällan.. jag pratar varannan dag med mamma och 1-2 gånger i veckan med min bror.. pappa blir det kanske en gång i månaden vilket jag och han absolut måste bättra oss på. Jag har alltid varit pappas flicka innan jag flyttade hemifrån men just det att ingen av oss är särskilt initiativtagande gör att vi hörs sällan. Träffar väl mina släktingar här i Sverige på högtider..dem i USA har jag bara träffat en gång och mina släktingar i …. träffar jag varannat år när jag hälsar på.

Honestyisdead
5/7/16, 11:16 PM
#11

#10 Hur menar du med säkerhetsskäl?

[Túrwen]
5/8/16, 4:52 AM
#12

#11 Därför att så fort jag nämner något om det är det någon som ska tjafsa om politik eller i värsta fall säga hemska saker (i värsta-värsta fall att jag blir hotad). När man väl varit där i den situationen allt för många gånger känns det smartast från min sida att inte ens ge någon idén och bara undvika att säga något.

Upp till toppen
Annons: