Annons:
Etikettdejting
Läst 950 ggr
[tililili]
5/7/16, 11:19 AM

Dröja med svaren, vänta ut, leka lekar...eller bara mycket att göra?

Träffade en kille för tre veckor sen ute på dansgolvet. Jag känner honom inte direkt, det skulle kunna vara på nivån att bara ha sex, eller om han vill, se vart det leder… Det spelar ingen roll just nu. Men just nu känner jag mig ratad, killen verkar inte ens vilja ha sex med mig, vilket jag antog var det primära med att få med mig hem då. Jag kanske låter helt desperat här och överanalyserar, jag är bekräftelsekåt och mår ganska dåligt i största allmänhet. Borde inte ägna mig åt ons alls. Jag vet. Men det jag stör mig på är sättet att sluta svara. Han har slutat svara. Och jag blir så jävla trött på såna människor. Bara säg att, sorry, jag vill inte detta. Det är så mkt bättre än tystnaden. Måste nog mest häva ur mig lite. Och så känner jag mig lite dissad, inte ens värd att tala om för mig att han inte vill ha mig. Vi buggade, det är kul :) Ville inte kyssa honom, mest av princip, så han tog med mig och pratade med mig en stund istället. Det hela slutade med att jag följde med honom hem i alla fall. Han var väldigt snäll och omtänksam. Vi satt och såg på frågesport på tvn morgonen efter, så där lite lagom nördigt, men mysigt och vi uppskattade och skrattade båda två. Men så plötsligt fick han bråttom, han skulle iväg med föräldrarna. Men innan jag gick kollade han noga att jag hade hans nr. Utan det hade jag inte brytt mig mer, men nu förväntade jag mig kanske att han åtminstone ville ha sex med mig igen… Så jag skickar ett sms på eftermiddagen, säger att han kan ju höra av sig när han har tid :) Fick svar framåt kvällen. Till saken hör att han var iväg under veckorna i två veckor precis där, och jag under helgen. Så det var ingen poäng i att försöka ses. Men vi hade nån sorts extremt långsam sms konversation. Han hade extremt mkt att göra de där veckorna, det påpekade han, "tom i skallen" tolkade det som en ursäkt att han svarade segt. Jag har också haft fullt upp, och inte brytt mig så mkt, för det fanns ju ändå ingen chans att göra något då. Men han ställde motfrågor, och framförallt han svarade. En och en halv vecka ungefär. Sen tog det slut. Fortfarande mkt att göra och bryr mig inte nämnvärt. Men jag skickade ett sms och frågade hur han mådde efter valborg, tänkte han kanske hade tid nu, han svarade, och sen ett sms till, med en fråga. Jag svarar. Och sen inget mer. Ville inte försöka få igång en konversation till, om han bara svara fö att försöker vara snäll och tycker jag är dum i huvudet som inte fattar dissen. Så skickade och frågade rakt ut om han hade mkt att göra eller om han bara inte ville prata med mig mer. Och får inget svar. Jag hatar att inte få svar. Jag har inget problem med att ta ett nej, eller ett direkt avslut, vet att de flesta ons inte leder till nåt mer, men då får det gärna avslutas direkt. Det här var bara dumt. Suck, jag behöver jobba med mig själv, blev lämnad av en pojkvän för många år sen, som sen totalvägrade prata med mig. Bara lämnade mig och sen inte svarade i telefon, på sms till sist när jag började undra om han hade frusit ihjäl i en snödriva eller nåt. Så fick veta att han levde. Sen inget mer. Jag har lite problem med folk som slutar svara. Och jag har lite svårt med relationer överlag efter den killen. Gott om vänner, omtyckt, massa killkompisar, men lyckas inte träffa nån kärlek, för att jag inte släpper in dem. Och känner mig så ensam. Och även sexuellt understimulerad. Så åtminstone det hade varit trevligt^^ Superlångt och rörigt, men det är skönt att få ur sig ibland.

Annons:
Blanksteg
5/7/16, 6:08 PM
#1

Jag är likadan typ. Hatar när killen man träffar (även om det bara gäller sex) inte svarar. 

Men jag tänker såhär… om det bara är sex som är aktuellt så tycker jag inte det är helt självklart att killen ska svara tillbaka så fort man skriver något. För man är ju inte intresserad av varandra på ett djupare plan. Så man är väl inte så road av att hålla kontakt ofta med den personen förutom när man vill ha sex. 

Men absolut vore det toppen om personen bara kunde säga rakt ut vad hen vill.

Men man får också lära sig att inte lägga sitt fokus på en sådan person. Att kunna fokusera på annat. Att inte bli "beroende" av personen och sina egna känslor. Bästa är väl att bara sysselsätta sig med något. Gymma, läsa, eller vad man nu vill. Låt inte någon styra dig och dina känslor så att du mår dåligt.

Elinmatsdotter
5/8/16, 4:35 PM
#2

Min sambo svarar aldrig när jag smsar och om han skulle svara är det alltid superkort meddelande utan smilisar känner mig så jäkla bortglömd då. Men orsaken är att han hatar att smsa och har oftast inte tid och då glöms meddelandet bort. Han var precis lika dryg när vi började träffas.. Så ta det lungt killen e säkert bara stressad och dålig på att skriva ;-)

obstitant
5/8/16, 10:17 PM
#3

Tyvärr är nog svaret väldigt ofta det klassiska

He's just not that into you.

Om någon är angelägen att ha kontakt med en kommer de att se till att de har det. Och personligen vill jag vara med någon som är angelägen om att träffa mig och beredd att anstränga sig lite för det.

Upp till toppen
Annons: