Annons:
Etikettkänslor
Läst 2014 ggr
Blanksteg
5/7/16, 6:39 PM

Olyckligt "kär" med besvarade känslor

Hej!

Som jag skrev i en annan tråd så träffade jag en helt underbar kille förra helgen. Det var egentligen bara tänkt som ett one night stand, men det slutade med att vi umgicks hela helgen, från fredag till söndag. Han är den mest snälla och omtänksamma kille jag träffat, och jag har aldrig fått så mycket bekräftelse från någon förut som jag fick av honom. Jag har aldrig heller haft så starka känslor för någon förut (jag kanske till och med är kär på riktigt för första gången i mitt liv?).

Jag är helt säker på att han fick känslor för mig också, allting tydde på det (även om jag tvivlade på det i den andra tråden - jag vågar ibland inte lita på min intuition och signaler även om de är starka). Hela hans sätt att vara mot mig tydde på att han tycker om mig (han pussade mig på pannan ett par gånger och när han skulle åka hem - vilket inte personer med bara sex i huvudet väl gör? -, frågade hur många barn jag vill ha, gav mig en massa komplimanger, m.m. och vi var inte bara hemma hos mig och hade sex utan ägnade nästan en hel dag i stan).

Problemet är: han bor i ett annat land, och han åkte hem på söndagen. När vi skulle skiljas åt så blev han distanserad, alldeles säkert på grund av att han var tvungen för att inte fastna och få det svårare att komma iväg. Han vill inte ha ett distansförhållande, då han haft det tidigare som inte lyckats. Och jag skulle väl inte klara av det heller, även om planen var att jag skulle flytta till hans land på sikt eller tvärtom. Skulle väl bara oroa mig för att hans känslor skulle svalna med tiden.

Hur löser man det här? Hur kommer man över någon när ens känslor är besvarade? Hade varit mycket enklare om de inte var besvarade.  Jag tror han försöker distansera sig nu också i efterhand på grund av distansen, så vill inte skriva till honom. Så ska låta det ta lite tid och låta honom ta initiativet att skriva. 

Känns bara just nu som att jag inte kommer hitta någon kille som passar mig bättre…

Annons:
[Devya]
5/7/16, 7:49 PM
#1

Men då är ju inte känslorna besvarade om han försöker distansera sig själv från dig…

Blanksteg
5/7/16, 7:51 PM
#2

Jag tror att han distanserar sig för att komma över mig, för att han inte vill ha något distansförhållande.

[Devya]
5/7/16, 8:11 PM
#3

#2 Jag dejtade en kille en tid och han trodde att jag tyckte lika mycket om honom som han tyckte om mig. Han sa att han kunde ju läsa av mitt kroppsspråk då jag var så söt och snäll samt tittade så gulligt på honom. Sanningen var att han hade helt fel. Jag tyckte att han var gullig och fin och därför behandlade jag honom väl, men jag tyckte inte om honom tillräckligt för att ha ett förhållande med honom i slutändan. Med andra ord hade han grovt misstagit sig, tyvärr.

Just därför tycker jag att det är farligt då folk börjar överanalysera någons beteende och kroppsspråk. Det behöver inte vara hela sanningen om han/hon inte har bekräftat att de har känslor för en.

Du tror en massa saker men du kan omöjligtvis veta vad han känner för dig om han inte har berättat det rakt ut åt dig. Men det här spelar ju förstås ingen roll eftersom han har gjort det klart för dig att han inte intresserad av ett långdistansförhållande med dig.

Det enda som hjälper för en att gå vidare är att ge det den tid som det behövs. Du kommer absolut att hitta någon annan kille som är villig att kämpa för dig. Den här killen är ju  då tydligen inte villig att kämpa för dig, och det är du väl ändå värd?

Shailina
5/7/16, 8:40 PM
#4

Det ända jag kan tyda av din beskrivning är att han tycker om dig (uppenbarligen) men det är inte samma som att dina känslor är besvarat tyvärr. Det betyder bara att han tycker om dig. Exact hur mycket han tycker om dig kan bara han besvara, men han har sagt hur han vill ha det: Ingen distansförhållanden. Vad du än måtte se  och villa tolka ut från allt han inte säger kan du inte ändra på att du inte kan veta utan att fråga rakt ut, och att med ögon fulla av nykärhet kan man tolka mycket som inte ens finns där även om man i vanliga fall inte brukar läsa mycket mellan raderna. Att förlita sig på en persons beteende kan få en att mistolka massor, du kan endast förhålla dig till raka ord. Han har sagt han inte vill ha något distansförhållande. Det villa han inte ha sedan innan han mötte dig, och gör med sannolikt allt han kan för att inte få känslor för någon som bor långt bort i och med han har den ståndpunkten.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Blanksteg
5/8/16, 2:34 PM
#5

Tack! Ja, ni har nog rätt. En helg är ju rätt kort tid för att få starka känslor för någon. Och han fick uppenbarligen inte tillräckligt starka känslor för att vilja försöka sig på ännu ett distansförhållande.

Det känns ganska mycket lättare idag. Måste gå vidare med mitt liv och inte tänka så mycket. Vem vet, vi kanske ses igen i framtiden. Får helt enkelt nöja mig med den tanken.

Upp till toppen
Annons: