Annons:
Etikettfamilj
Läst 1587 ggr
Fridaaaa
2016-05-07 22:22

Morsdag den 29/5

Den 29/5 är det morsdag.

Vad ska ni ge era mammor?
Jag brukar ge något, visar såklart uppskattning annars med men vill gärna ge något den dagen ändå :)

Tips på vad man kan ge?
(något föremål, inte tex äta middag eller åka iväg)

Hon har bland annat fått smycke med barnens namn på, ljus&ljushållare.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Bjornen
2016-05-07 22:32
#1

I Sverige ja. I USA i morron och i Europa veckan före Sverige. Även Norge och Finland annan dag.

Fridaaaa
2016-05-07 22:35
#2

#1 Ja jag syftar på Sverige då jag bor i Sverige :) Och de flesta verkar göra det så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Record
2016-05-07 22:40
#3

Och i Tyskland är det Mutterdag i dag, kan det passa med en skruv till den? 😃

Scorpio97
2016-05-07 22:42
#4

Jag brukar inte ge saker på mors dag. Min mamma har redan allt hon vill ha, är inte intresserad av typ smycken eller inredning, och har inga direkta hobbys så hon är svår att handla något till. Sen tycker vi alla i familjen att det är onödigt att köpa något bara för att man "ska" för att det är mors dag eller någons födelsedag. Ska man ge något ska det vara något betydelsefullt. 

Möjligtvis att jag plockar eller köper en bukett blommor. Sen kommer vi förmodligen umgås större delen av dagen, och senaste åren har jag även lagat mat och/eller bakat åt mamma på mors dag.


//Jessie

IaMiaMaria
2016-05-07 22:52
#5

Jag brukar köpa blommor.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Shailina
2016-05-07 23:18
#6

Jag brukar skicka blommor på dörren då jag bor för långt bort att ge de själv.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Annons:
Honestyisdead
2016-05-07 23:18
#7

Brukar ge en blomma.

frejaspluto
2016-05-07 23:32
#8

Min mamma bor så långt bort skickar alltid present till henne . Det hon tycker om. Händer ibland att jag skickar videohälsningar, hon älskar halsdukar, kort på oss speciellt på min dotter. Hemmagjorda ramar, skickar typiskt svenskt godis, sill det finns ju inte i Asien ( Abbas sill ) ! Haha!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Tibonnanj]
2016-05-10 17:28
#9

Min mamma får vänta på sin present till September, då hon kommer bli mormor :)

Men vi kommer förmodligen fika och hon kommer få en blomma.

Åsa S
2016-05-10 18:38
#10

Min mamma får en massa tomatplantor mm. som jag drivit upp det får hon varje år.

IaMiaMaria
2016-05-10 19:15
#11

Blir ingen blomma till mamma i år utan jag köpte en skyddsängel där man också bidrar till bröstcancerfonden. Tog två dar att få den från beställning till brevlåda.

http://www.bymargaretenudel.se/p/smycken/halsband/skyddsangel-for-brostcancerforskning-2122.html

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Maria
2016-05-11 11:49
#12

Nu har jag ingen mamma men är mamma själv och jag gillar egentligen inte dessa dagar alls med tanke på alla barn som har det trassligt familjevis men jag för glad att  bara träffas. Kanske luncha ihop eller som sagt en blomma.

Funkar inte det så räcker ett telefonsamtal😉

Men vi är ju alla olika.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2016-05-11 11:52
#13

#12 Nej så olika, men tråden handlar nu om de som firar det, och brukar göra något extra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maria
2016-05-11 11:54
#14

#13 OK, jag ska vara tyst😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2016-05-11 11:56
#15

#14 🌺

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Túrwen]
2016-05-11 12:13
#16

Bor alldeles för långt borta för att egentligen ge något och är student så att beställa en bukett blommor från nätet är dyrt. När jag bodde hemma brukade jag laga middag och köpa rosor i någon vacker färg på Hötorget.. Vi har inte världens bästa relation men ser delvis alla hjärtans dag som en dag där jag inte orkar säga ifrån med hennes pikar och bara säger.. "Ja, mamma… " 

Från mammors sida brukar det uppskattas bara de får tid med sina barn tror jag.. snarare än att man ger något materiellt..

Elsaharr
2016-05-11 12:21
#17

Bor hon tillsammans med en partner? Du kanske kan fråga den personen ifall den vet att det är något speciellt hon vill ha.

Zingo ;D

IaMiaMaria
2016-05-11 13:04
#18

Bor man långt i från eller inte har råd med nåt så kan ju ett telefonsamtal eller ett besök vara väl så uppskattat av mor. Kanske några vänliga ord att man uppskattar det hon gjort/gör för en.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Fridaaaa
2016-05-11 13:38
#19

#17 Hon bor med min pappa ja. Men han har inte koll på det, då hon sällan säger vad hon vill ha, hon köper det istället om hon har råd xD

#18 Just i mitt fall vill jag ge något :) Föredrar det :) Men så olika hur man vill göra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
2016-05-11 16:28
#20

Det blir blommor och så ska jag baka något gott, två saker som jag vet att hon uppskattar❤️

/Christina

Annons:
fruktgumman
2016-05-11 19:24
#21

En blomma att plantera ute i trädgården brukar min mamma uppskatta.

Sandiy
2016-05-11 21:57
#22

Ska berätta för min mamma att hon ska bli mormor :) Har vart hennes önskan såå länge nu.

Sabinan
2016-05-12 00:42
#23

Nu har jag ingen mamma men är en själv.
Jag brukar inte vilja ha något men barnen vill gärna fira mig, så de köper oftast en blomma tillsammans (ibland en blomma till trädgården), och något som de vet jag gillar, tex te och fina ljus (jag tänder ljus varje kväll), sen brukar de baka något. 
Så har det varit sen de var så pass stora att de själva kunde handla/baka.
Jättefint av dom, tycker jag ❤️

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Upp till toppen
Annons: