Annons:
Etikettkänslor
Läst 2107 ggr
Azalhea
5/16/16, 1:18 AM

Vänskap till kärlek?

Behöver fanimig hjälp.. Brukar inte skriva om sånt här men har en väldigt nära vän sen två år tillbaka, jag tjej - han kille. Vi låg ett par ggr i början men det gick inte.. Vi blev vänner. Väldigt goda sådana. Vi sågs första gången i veckan på säkert ett halvår.. Sedan dess har han ringt och skrivit nästan varje da, undrat över min relation jag har nu.. Ger mig komplimanger. Osv osv.. Jag har haft känslor för honom men det blev inget. Nu oroar jag mig över att han fått känslor för mig. Om något vaknat i honom. Vi har funnits för varandra i två års tid. I ur och skur.. Aldrig har han betett sig såhär och han vill ses. Ofta. Lever i en relation idag som är totalt utdömd. Vad ska jag göra? Kan han få känslor efter så lång vänskap?

Annons:
Tjeja
5/16/16, 5:33 AM
#1

Bara du själv kan känna o avgöra vad du vill och vilka risker du är beredd att ta. Men vad du gör, snälla var schyst mot din nuvarande relation. Din partner där är värd medmänsklig respekt för sina känslor också. Så bestäm dig för vad du vill med den relationen först innan du funderar på kompisens kärlek eller icke kärlek. För övrigt så visst kan kärlek växa fram med tiden. Och i alla kärleksrelationer går förälskelsen i vågor.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Vanja
5/16/16, 10:26 AM
#2

Jag tycker nog att du ska avsluta det förhållande du har idag, eftersom du beskriver att det är helt utdömt, oavsett hur du väljer att göra med din vän. 

Kanske blir det något, kanske blir det inte.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Shailina
5/16/16, 11:51 AM
#3

Men vart tolkar ni att TS ens funderar på att gå bak ryggen på sin nuvarande? Jag tolkar inget i TS text som indikerar planerat otroskap. Det jag däremot tolkar är att TS har tidigare haft känslor men det vart inget och har kommit över de, men att TS vän nu verkar ha utvecklat känslor efter två års nära vänskap och undrar hur man skall hantera detta. 

TS: Man kan absolut utveckla kärlek efter år av vänskap. Om det är fallet med din vän är svårt att veta, även med indikationerna som kunde tyda på att han är kär. Det kan ju vara som så att han även kanske undrar på något kk-förhållande för allt jag vet. Du kan ju inte göra så mycket åt det annat än visa vart gränserna går för din del, visst är det trevligt med komplimenter men det kan kännas prässande om det blir för mycket, man kan ju känna som att nu förväntas det något tillbaka, jag är "skyldig" att ge något tillbaka om en annan ger hundra komplimenter och man känner man hamnar i ett skuld-läge. Det är en obekväm känsla. Det du skall komma ihåg då är att det ända du är skyldig när du får en kompliment.. eller många.. är att tacka för komplimentet. 

Om han inte säger något direkt, och du värkligen vill veta hur det ligger till får du helt enkelt fråga honom om han fortfarande anser er goda vänner eller om han önsker mer. Vilket som tycker jag det visar rätt dålig takt att gå på såhär med en som har partner, särskillt när förhållandet har det jobbigt och denna skulle behöva lugnet för att själv komma underfund med om man stannar och kämpar eller lämnar. Jag tycker själv det är rentav osmakligt och ofint att gå på någon på det viset. Men det är min mening endast förståss.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Honestyisdead
5/16/16, 12:10 PM
#4

Börja med att avsluta det du har om det inte är bra.

Vanja
5/16/16, 1:23 PM
#5

#3  Jag har inte skrivit att jag tror att TS planerar att vara orogen?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Azalhea
5/17/16, 2:36 AM
#6

Jag har inte tänkt vara otrogen… Och att avsluta något som är bra är det enda rätta, jag vet. Men att det är svårt vet jag också.

Annons:
Honestyisdead
5/17/16, 10:53 AM
#7

#6 avsluta något som är bra? Va?

rainmore
5/20/16, 1:21 AM
#8

I första hand måste du vara ärlig mot den du är med nu. Utan undantag. Det är inte bara dig det handlar om. Du har skrivit att det är dåligt och givetvis är det dåligt när du har en extra halvrelation vid sidan om. Inte bara dåligt, det är omöjligt. Låt den du är med få veta det omgående så att den kan få chans att gå vidare.

Azalhea
5/27/16, 11:16 PM
#9

En halv relation vid sidan om? Det var det mest obefogade någonsin. Jag och min fd sambo flyttade isär efter mitt inlägg. Kasta inte sten i glashus. Jag är trasig nog som det är

Upp till toppen
Annons: