Annons:
Etikettallmänt
Läst 1105 ggr
Jossan_0101
2016-05-16 16:50

Hur vet jag? <3

har träffat en helt underbar kille, jag behöver lite hjälp från er "kärleksexperter". Jag vill ha hjälp med att tolka lite signaler han ger "tror jag". Vet intim han är intresserad eller bara vill ha mig som kanske kompis o inget mer. Men iallafall, igår kom han hem till mig första gången och vi startade en film. Han ville verkligen ha närkontakt, jag låg på hans bröst och han höll om mig med båda händerna o så sa han efter 1 timme "det häääär var väldigt mysigt". Vet inte om det betyder något, och när han väl ska gå på kvällen så kramas vi och det är inte direkt sådana här korta kramar, han han krama mig i 10-20 sekunder. Han vill somsagt alltid vara nära mig och kollar mig alltid lite läskigt djupt in i ögonen o ler. Vi har inte träffats så jättelänge men behöver lite hjälp, vill han bara "mysa" o ha mig som en vän eller kanske mer? Vågar inte fråga honom rakt ut eftersom vi inte träffats så jättemånga ggr än Tack på förhand för att ni ens orkat läsa allt detta och möjligtvis lämna en kommentar <3

Annons:
Honestyisdead
2016-05-16 16:53
#1

Omöjligt för utomstående att svara på dina frågor.

Urhasten
2016-05-16 16:56
#2

Enligt det du beskriver låter det som början till vad som helst. Möjligheterna är oändliga. Det viktiga är att prata med varandra och göra handlingar som känns rätt. Ungefär som du beskriver började mitt förhållande med min nuvarande pojkvän och i augusti i år firar vi tre år tillsammans. Jag är otroligt glad för att vi vart vänner, bästa vänner, förälskade och idag även samlevnadspartner.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[SuperNaturalBeing]
2016-05-16 17:10
#3

Inte för att vara negativ men exakt så är det med mig och en kompis till mig. Filmtittandet , kramandet, allt det du beskriver är exakt likadanr. Och han är gift. Lyckligt gift , enligt honom själv. Visst, i ditt fall kan det kanske vara något på gång, men sen är det så att vissa människor är bara väldigt fysiska och "touchy feely" av sig helt enkelt. Ingen kan veta vad hans intentioner är utom han själv så vill du veta får du fråga.

Gaara
2016-05-16 19:50
#4

Som andra säger, det är bara han som kan veta vad han vill. Jag hade en "kompis" som var så där. Han var jättegosig av sig men ville inte ha något seriöst, utan han ville bara mysa och ligga med sina kompisar. :P Jag var långt ifrån den enda som han var så med, vilket jag insåg efter ett tag. Idag känner vi inte varandra längre. Och det beror på att det jag egentligen ville ha var en riktig vän, och han var en bra vän när det bara var han och jag. Men han behandlade mig som skräp om det var andra närvarande också. Men, sedan så blev jag ju bästa vän med en annan kille som också visade att han gillade mig genom sättet vi höll hand på och kramades. Vi blev bästa vänner och varandras livs kärlek. :) Så det kan vara vad som helst. Enda svaret att få veta är antingen att vänta och se vad som händer, eller att fråga (vilket jag rekommenderar så du inte kärar ner dig i någon som inte alls vill något seriöst om du vill det.)

rainmore
2016-05-20 01:27
#5

Var lite mer kritisk och undra över hur många andra han gjort så med och/eller försökt göra så med. Vad håller han på med mer när du inte är med?

Gemenskap mellan två beror på många ting. Om vad man delar i åsikter och värderingar, hur man kan kommunicera osv. Du behöver komma på en hel del.

Honestyisdead
2016-05-20 01:52
#6

#5  Hur menar du? Ska ts fråga "hur många nära vänner har du?"

Dom har ju inte gjort något sexuellt eller något som verkligen säger att det finns kärlekskänslor. Många människor är väldigt fysiska och mysiga mot vänner utan att det betyder mer än att man tycker om att mysa med sin vän. Sådana personer får tyvärr ibland andra att tro att det handlar om mer än vänskap, utan att mena det.

Vad han gör när hon inte är med är inte relevant i detta stadiet. Dom är vad jag förstår relativt ny bekantskap. 

Det ts måste göra om hon vill att det ska bli mer än vänskap är att prata med honom. Om det är jobbigt kan man tex fråga "träffar du någon tjej?" "Vad brukar du hitta på när vi inte umgås? " "Är du en förhållande person?"

Bäst är dock att fråga rakt ut. "Känner du mer än vänskapskänslor för mig, kan detta leda till något mer?"

Onödigt att dra ut på det och riskera att bli väldigt besviken och ledsen för att man tolkat fel.

Annons:
Upp till toppen
Annons: