Annons:
Etikettkänslor
Läst 1427 ggr
Svartlidn
5/22/16, 8:46 PM

Vet inte vad jag ska göra - Snälla hjälp.

Nu behöver jag på riktigt hjälp med det här problemet jag har haft i ett par år nu.

Min relation hemma med mamman till mina barn har i stort sett inte varit så mycket till förhållande i flera år nu men ändå har vi skaffat barn och jag vet inte varför för vårt förhållande spelar nuförtiden mest ut sig som att vi bor tillsammans och tar hand om barnen.

Vi bråkar och är irriterade på varandra större delen av tiden men det går i vågor men i grunden är vi småtjuriga på varandra mer eller mindre hela tiden.

Nu är det så här att jag har haft en crush på en kollega i mer eller mindre sedan jag träffade henne på jobbet för några år sedan, mycket på grund av situationen där hemma, men jag har inte sagt eller gjort något åt det.

Nu är det så här att jag kommer att sluta på det här jobbet och jag insåg idag att mitt hjärta håller på att gå sönder för att jag inte kommer att få träffa henne igen men samtidigt har jag ju det där hemma som borde fungera, om inte annat, för barnens skull.

Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig för mitt hjärta håller på att brista av dåligt samvete å ena sidan och saknad och sorg å andra sidan.

Annons:
Sudigtjej
5/22/16, 8:53 PM
#1

Hej!

För det första så är ni två om allt i hemmet, och man delar allting. Beskymmer, sorg, smärta, bråk, kärlek lycka, romantik. Sedan så är det så med, att Kvinnor är inte dumma, hon har säkert märkt på dig att du inte mår bra och döljer något. Så det ända som du kan göra för att inte förvärra mer för er, och som du själv sa tänka på barnen. Det är att berätta för henne hur du känner och vad du har gjort. Lägg korten på bordet och stå för hur och vad du känner.

Honestyisdead
5/22/16, 8:55 PM
#2

Att stanna ihop för barnens skull är en dålig idé.  Dom märker när saker inte är bra. Det är bättre med två glada föräldrar isär en två olyckliga ihop.

Börja med att ta hand om situationen hemma. Kollegan kan du alltid ta upp kontakt med senare.

Svartlidn
5/22/16, 8:55 PM
#3

Det är ju mest det där att jag inte har gjort något alls.

Det bästa vore att bara släppa problemet och låta det passera men det går liksom inte att styra de känslorna. Det känns som att jag liksom har gett upp känslorna där hemma för att det inte finns något kvar.

frejaspluto
5/22/16, 8:59 PM
#4

Jag tycker att du ska fokusera på ditt förhållande och vara ärlig och att ni kommer överens med vårdnaden . Tror du att dina fina barn mår bra av det här? Ska dom få i era fotspår när om skaffar sin livs kärlek. Va ärlig mot dig själv och va stark. Se till att ni kommunicerar när det gäller barnen. Gör inte som din sambo utan kör ditt race. Du och dina barn även din sambo kommer må bättre. Har du ekonomi? Har du råd och bo själv? Har du möjlighet och kolla upp lgh? Hur bor ni idag? Köp ut henne eller dig själv från lgh Om det är bostadsrätt. Dela på allt. Jag vet inte om du har en Crush med din kollega jag tror att det är den uppmärksamheten som du saknar hemma och att du tycker att det är spännande. Kolla upp om det är kärlek eller bara sexfantasi…. Men bli inte den som går bakom ryggen då har du den stämpeln och eventuellt att din sambo pratar om det till dina barn i framtiden varför ni bor isär. Fixa ditt först innan du går till nästa . Fixa din relation separera fixa lgh se till barnen sen kan du fokusera på kollegan tycker jag dock . Jag är gift sedan 19 år tillbaka snart. Jag är kär i min make 💜🌺🌺

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Honestyisdead
5/22/16, 9:02 PM
#5

#3 Just därför är det i den ende du måste börja. Situationen hemma. Att stanna när inga känslor finns kvar är inte rätt mot någon.

obstitant
5/22/16, 9:19 PM
#6

Kollegan är en "red herring".  Det är inte där du ska fokusera.  Det riktiga problemet är att du (och din sambo) har försummat relationen under lång tid, och varken gjort en ansträngning för att försöka få relationen att bli bra, eller avslutat den.

Ni behöver sätta er ner och prata med varann, på allvar, om hur ni känner och hur ni mår i relationen. Det kan vara skitläskigt eftersom man riskerar att inse hur illa det verkligen är, men å andra sidan har ni ju inte såmycket att förlora om det redan är så illa som du säger. Det kan vara bra att ta hjälp av någon professionell, särskilt eftersom ni inte verkar ha någon större vana av att prata om relationen. Kommunen erbjuder familjerådgivning till en överkomlig kostnad. Bestäm där, tillsammans, om ni ska göra ett seriöst försök att återuppliva er relation. I så fall är det en fördel att kollegan försvinner, för då blir det lättare för dig att släppa henne och fokusera på den relation du har.

Antingen lyckas ni blåsa liv i relationen och får det såpass bra att ni båda kan tänka er att fortsätta leva med varandra och avstå från andra intressanta personer. Eller också känner en eller båda att det har gått för långt, att ni inte kan eller vill göra det arbete som krävs. Då kan det fortfarande behövas professionellt stöd för att separera på ett bra sätt och kunna fortsätta samarbeta kring barnen. När sen separationen är avslutad, ni har flyttat isär och börjar landa stabilt i era nya liv, DÅ kan du kontakta f.d. kollegan och se om hon är intresserad av att träffa dig.  Mång är visserligen skeptiska till att dejta nyskilda, men ärligt talat är det fasen så mycket mer attraktivt än att mest tjänstgöra som någons språngbräda ut ur en annan relation.

Annons:
Sarah
5/22/16, 10:35 PM
#7

Som andra säger, en sak i taget. Det första är att lösa situationen hemma. Ska ni hanka vidare, gå i parterapi eller gå skilda vägar. Det sista känns vettigast med tanke på vad du berättar. Nästa steg är att hantera känslorna för kollegan.

Upp till toppen
Annons: