Annons:
Etikett: förhÄllande
LĂ€st 1556 ggr
Inglebert
2016-05-23 21:40

Ingen riktig möhippa, aningen besviken 😯

ar nyss fÄtt veta av min tÀrna att det Àr svÄrt att fÄ ihop planerat en möhippa till mig. Denna tÀrna har varit underbar och verkligen försökt trots skilsmÀssa i hennes egna liv och andra problem. Jag Àr nog lite besviken pÄ detta Àven om jag intalat mig sjÀlv att jag vill inte skÀmma ut mig offentligt som vissa möhippor gÄr ut pÄ. Nu Àr vi 3 stycken nÀra vÀnner som bestÀmt att vi Äker till London en weekend strax innan bröllopet för att fira dÀr istÀllet. Jag Àr med pÄ planerna och vill verkligen Äka, men pÄ ett sÀtt kÀnner jag mig ÀndÄ besviken dÄ mina andra bekanta (obs, dessa andra Àr inga riktigt nÀra vÀnner utan bekanta och flickvÀnner till min blivandes kompisar) inte kunnat ens vara lite hjÀlpsamma angÄende en hippa. Men vad tror ni om en weekend istÀllet? Skulle ni vara besvikna?

Annons:
Honestyisdead
2016-05-23 21:41
#1

Hellre en resa Àn möhippefjanterier.

Åsa S
2016-05-23 21:44
#2

Skulle vara överlycklig att fÄ resa och lÀttad över att slippa en fÄnig möhippa som mera kÀnns som en amerikansk tradition.

korseett
2016-05-23 21:49
#3

Uppskattar hellre en mindre hippa med Àkta vÀnner Àn en stor med mÄnga som bara vill sola sig i blivande brudens glans. Jag tror er resa till London kommer att bli perfekt som hippa. Ska be att fÄ gratulera i förskott. Jag har haft tvÄ hippor dÄ jag Àr gift för andra gÄngen nu. Första blev en katastrof dÄ vÀninnans exman hittades död. Inte sÄ kul att fÄ se prÀsten komma och knacka pÄ dörren. Vi försökte ÀndÄ göra nÄgot den kvÀllen men det blev bara grÄt ÀndÄ. Min andra hippa var det nÀra vÀnner men en sÄ kallad vÀn gjorde mig mycket besviken dÄ hon ringde och sa att hon inte hinner men möter upp pÄ torget senare. Det visade sig att hon hade tyckt det var roligare att förfesta med andra kompisar och de var sÄ osmarta sÄ de taggade henne pÄ fb. Damen i frÄga Àr en slank över 50 sÄ inte vÀrst mycket förstÄnd dÀr inte. Med sÄdana vÀnner behöver man inga ovÀnner. Det var bÀst det som skedde för nu har jag helt kapat kontakten med henne

Hoseok
2016-05-23 21:49
#4

LÄter ju hur underbart som helst. Jag menar, vad Àr det du annars ville ha?

Inglebert
2016-05-23 22:11
#5

Jag Àr ju egentligen en sÄn person som inte vill stÄ i centrum av nÄn möhippa och tvingas göra pinsamma saker sÄ en get away weekend resa Àr ju nog rena drömmen. Hade vÀl ÀndÄ pÄ nÄt sett velat att kanske nÄgra till hade brytt sig mer. Jag tror de blir bra ÀndÄ.

Maleficum
2016-05-23 22:13
#6

Jag skulle som de andra sÀga weekend!

Alla de möhippor jag varit pÄ har vi bara varit fÄtalet som varit nÀra blivande bruden pÄ ett eller annat vis (syskon, nÀra vÀnner). I min bÀsta kompis fall hade vi möhippan ungefÀr en och en halv mÄnad innan bröllopet dessutom eftersom jag skulle vara bortrest tiden innan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Zadeira
2016-05-24 00:59
#7

Hellre Àn weekend med riktigt nÀra vÀnner Àn en fest/möhippa dÀr folk som ÀndÄ inte betyder sÄ mycket ska göra bort mig offentligt.

Jag tror din besvikelse ligger i att de andra kanske inte brydde sig sÄ mycket som du hade önskat. Det Àr inget man kan göra nÄgot Ät och inget man ska lÀgga vikt vid. Varför grÄta över spilld mjölk som man brukar sÀga!

Det som betyder nÄgot Àr ju att dina nÀra vÀnner och du gör nÄgot som kÀnns roligt, meningsfullt och blir bra. Det Àr de minnena som verkligen betyder nÄgot! Inte fasiken vill man minnas en halvdÄlig möhippa om man istÀllet kan minnas en helrolig helg med bÀsta vÀnnerna?

jagga-ewe
2016-05-25 16:00
#8

NĂ€r jag o maken gifte oss var det en hemlighet för alla utom nĂ€rmaste familjen. SĂ„ ingen möhippa för mig. NĂ„gra kompisar har Ă€ven sagt efterĂ„t att de aldrig skulle hittat pĂ„ nĂ„got sĂ„nt Ă€ndĂ„, för de vill inte sjĂ€lva vara med om det. Fast jag hade Ă€lskat att fĂ„ stĂ„ i centrum för en dag/kvĂ€ll. Men men
 Nu ville maken ha det hemligt sĂ„ jag backade.

Men, vad jag skulle föreslÄ Àr en sk "fruhippa". Det Àr samma som möhippa, fast EFTER bröllopet. Funkar precis likabra. Jag hjÀlper till mycket i ett turridningsstall, dÀr har vi mÄnga möhippor och pÄ senare Är Àven mÄnga fruhippor. Just i lÀgen dÀr man inte fÄtt ihop gÀnget till en möhippa eller dÀr bruden överraskat alla med ett hemligt bröllop.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

citytjejen
2016-05-25 17:09
#9

Helt klart en weekendresa! Möhippa Ă€r inget att strĂ€va efter, tycker jag iaf. SjĂ€lv slapp jag möhippa dĂ„ vi gifte oss i hemlighet đŸ˜ƒ

/Christina

frejaspluto
2016-05-26 10:48
#10

Möhippa Ă€r ganska vanligt, mina vĂ€nninor ordnade en sĂ„dan , jag njöt och hade det kul! Det var mer som en tjejkvĂ€ll , vi hade fĂ„niga lekar, hĂ€nga gubbe, ansiktsmĂ„lning, klĂ€dde ut oss min vĂ€ninna har en helt rum med klĂ€der och skor det Ă€r rena Sex and the city kvinnogarderob! Sen kom min bĂ€ste kompis och va strippa i tvĂ„ min sen Ă„kte han vidare med dina kompisar , han visste att det möhippa och han hade med sig snacks och go dricka till oss ( spontan rolig sak för mig ) Haha đŸ€—Det Ă€r ju Ă€ndĂ„ tanken som rĂ€knas Ă€ndĂ„. Man kan ha tjejmys! En weekend Ă€r ett plus!

✹✹✹🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Forest]
2016-05-27 09:17
#11

  Jag skulle inte vara besviken, tvĂ€rtom :) SĂ„ passa pĂ„ att njut ha kul med dina vĂ€nner đŸ˜ƒ

[Thiah]
2016-05-27 11:10
#12

Åh jag skulle Ă€lskat en weekendresa med de nĂ€rmaste. Jag Ă€r inte mycket för möhippor sĂ„ det kanske Ă€r orsaken.

Maria
2016-05-27 15:52
#13

Åh en weekend lĂ„ter ju jĂ€ttetrevligt.

Det hade jag ocksĂ„ valt. Jag hade ingen möhippa och Ă€r himla glad för att jag slapp. Jag vet inte om det var lika vanligt pĂ„ 80-talet men jag tyckte t.om det var jobbigt att gifta mig😃 Gillar inte att stĂ„ i centrum.

Hade jag gift mig idag sÄ hade det varit en vÀlbevarad hemlighet om nÀr och var.

/Maria

Det Àr bara med hjÀrtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste Àr osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons:
Â