Annons:
Etikettsex
Läst 4574 ggr
hamstertokiglisa
5/24/16, 12:29 AM

Min pojkvän frågar efter bilder

Hej. När jag skriver med min pojkvän så frågan han alltid efter bilder, men jag är väldigt bra att prata bort det, som tur är. Jag vill verkligen inte skicka bilder på min kropp oavsett om det är till min pojkvän? Hur ska jag säga det till honom? Han verkar typ inte fatta när jag har sagt ifrån om det tidigare.

Annons:
Pytteliten
5/24/16, 12:36 AM
#1

Vad sägs om "Jag gör det inte nu och jag kommer inte göra det för att du tjatar"?

Fattar han inte (och bryr sig!) när du säger det i klartext så är han verkligen inget pojkvänsämne!

oddahviing
5/24/16, 12:39 AM
#2

Jag har och skulle aldrig skicka nakenbilder över datorn. De kan hamna på alla konstiga ställen man vet aldrig, även om din pojkvän inte skulle göra något så finns det hackers, virus etc. så han ska acceptera att du inte vill. Är det 'vanliga' bilder så även då ska han respektera att du inte vill om du känner dig obekväm med det.

'-Headlights on the highway-'

Zadeira
5/24/16, 12:52 AM
#3

Du säger att du inte vill göra det. Det är din kropp och ditt val. Om han fortsätter tjata så säger du åt honom att om han inte respekterar ditt nej så slutar du prata med honom över nätet och sms. Slutar han ändå inte så gör du precis så att du slutar prata med honom över nätet och sms.

Hoseok
5/24/16, 1:33 AM
#4

Nästa gång han frågar säger du "Jag är inte bekväm med det och kommer inte vara det, så kan vi snälla prata om något annat istället?" och om det upprepar sig så fundera på om han verkligen är värd att ha i ditt liv. Han måste respektera dig.

frejaspluto
5/24/16, 9:40 AM
#5

Jag skulle aldrig skicka ,vilket tjat från din kille, han vill nog skryta för kompisar eller nått, kanske använda det mot dig. När han inte får som han vill. Tänk dig själv och se dig på youtube, instagram, Facebook ? Bilder går aldrig bort på internet.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Hoseok
5/24/16, 1:51 PM
#6

Men kan vi snälla fokusera på att pojkvännen gör fel istället för att slutshame:a trådskaparen? Det viktiga här är inte om vad som skulle hända om han fick bilderna , det är att han tjatar. Det är han som gör fel, inte hon.

Annons:
[SuperNaturalBeing]
5/24/16, 2:57 PM
#7

Låt dig inte övertalas i alla fall, vad du än gör. Jag pratar från egen erfarenhet här. Bryr han sig verkligen om dig så ska han respektera ditt nej. Säg klart och tydligt att du inte vill och att du tycker att det är respektlöst att han fortsätter pressa dig. Förstår han inte då så är hn ingening att ha.

hamstertokiglisa
5/24/16, 3:55 PM
#8

Jag skrev till honom att jag inte kände mig bekväm med det, vilket han sa att han kunde förstå. Men eftersom att han själv har skickat bilder (utan att jag ens har bett om det, jag varnade tidigare att jag inte skulle skicka tillbaka) och det enda han brydde sig om var att jag var lycklig. Men sedan sitter han nu och skriver ''väntar på bilderna'' och sådana saker????? Vilka bilder, jag sa klart och tydligt nej.

Hoseok
5/24/16, 4:07 PM
#9

Jag tycker inte du ska ha kontakt med den här killen. Han har uppenbara problem att respektera det du säger.

[SuperNaturalBeing]
5/24/16, 6:18 PM
#10

#8 det är rätt uppenbart att han inte bryr sig om dig på riktigt utan endast är ute efter bilder och dylikt. Antingen blir du arg och säger till på skarpen för att se om han ändrar sitt beteende då, eller så gör du slut (vilket jag personligen tycker att du borde göra). I relationer ska man respektera varandra och inte tvinga partnern till något de inte vill.

frejaspluto
5/24/16, 6:20 PM
#11

Han har inget med dig och göra varför är han så ängslig? Han har ngt i görningen. Du är värd , mer än såhär! 🌷 Han är ett stolpskott !

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

pyromanen
5/24/16, 7:32 PM
#12

Du ska inte behöva "snacka bort" något, din kropp, du bestämmer, gör inget som inte känns bra och stå för det. Säg klart och tydligt: jag har hört då frpgat flera ggr efter bilder men det du kommer inte få några så lika bra du slutar fråga.

P3pz
5/25/16, 8:18 PM
#13

Till ts: 
Om du endast "snackar bort" det så kan det helt enkelt vara så att han är för trög för att fatta vinken. Säg bara "Nej, jag vill inte skicka bilder på min kropp." Sen får han respektera det och gör han fortfarande inte det, då är det bara att stå på dig eller vända ryggen och lämna relationen. 

#5
Hade h*n nu velat skicka bilder på sin kropp till honom så hade det inte varit något fel med det. Ja bilder kan hamna fel, det finns alltid en risk.. Men det kan dom göra även om du inte skickar bilder, det kan lika gärna vara så att just du går på en toa där ett pervo satt upp en kamera eller ett omklädningsrum osv, du behöver aldrig ens få veta det men det kan hända.

Och att en kille vill ha en sådan bild betyder inte att denne nödvändigtvis ska använda bilden till att hota/använda för utpressning, lägga ut på internet, visa för alla den känner. Det behöver inte nödvändigtvis finnas en baktanke med att han vill ha bilder..

"There is life after abuse. This is mine"

Annons:
Dumpuck
5/26/16, 1:14 PM
#14

Nej!
Säg "Nej, jag vill inte. Acceptera det!"
Hade blivit förbannad på honom om det var min kille, fattar han inte efter 1-3 sådana tillsägelser så skulle jag säga åt honom att antingen accepterar han det eller så är det slut. Sådant där tjatande är brist på respekt, sådant accepterar inte jag för fem öre!

Denna kommentar har tagits bort.
Hoseok
5/28/16, 4:12 AM
#16

#15 Menar du på allvar att det är killen i historien det är synd om? Vad är det för sätt att sitta och anta att alla människor kan säga nej """tillräckligt tydligt""" till sådana här saker? Det är Han som gör fel. HON har sagt att hon inte vill men han fortsätter. Hur tusan är det inte att vara tydlig? Det ska väl för bövelen räcka för en människa att säga nej en gång?! Eller har en man rätt att fortsätta tjata efter nakenbilder trots att hon sagt att hon inte vill? Hon säger ju för tusan att hon inte är bekväm med det till honom. Och du tycker hon inte är tillräckligt Tydlig? Sorry för eventuell aggressiv approach men jag förstår verkligen inte hur du tänker. Edit: TS får rätta mig på pronomen om det är fel!

Denna kommentar har tagits bort.
Hoseok
5/28/16, 4:29 AM
#18

#17 Snälla säg att du trollar. Det där är det vidrigaste jag läst på iFokus under mina år här.

Hoseok
5/28/16, 4:32 AM
#19

Båda kontona till #15 och#17 är skapade idag och har bara skrivit i denna tråd, så ja, det är troll. Bra att veta så man inte behöver ta det seriöst.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Hoseok
5/28/16, 4:47 AM
#21

Det är väl ganska uppenbart att man är ett troll när man påstår något så dumt att en "kvinna ska behaga sin man" eftersom ingen vettig människa skulle säga något sådant. Framför allt inte i sitt första inlägg på en ny hemsida. Tråkigt att du inte valde att trolla på ett roligare sätt. Finns så mycket bättre sätt att trolla på. Better luck next time i guess. Dessutom gillar du dina inlägg från båda dina trollkonton. Vilket är ganska kul. (Tydligen mina inlägg också? Om ingen annan är här såklart. Så det kan jag inte påstå något om… 5 på morgonen)

Upp till toppen
Annons: