Annons:
Etikettförhållande
Läst 1389 ggr
[pelan]
2016-05-24 20:03

Orkar inte med "svärmor"

Hejsan, är i en väldigt jobbig sits just nu

Är i ett förhållande med en kille jag snart varit tillsammans med i ett år (9mån) Killen är 20 år och är verkligen underbar men hans mamma kan jag inte säga detsamma om. Jag upplever att hon ständigt ska kontrollera honom och ringer, samt skapar konflikter. Detta gör honom rädd och stressad. 

Hon uttrycker sig rasistiskt och jag blir väldigt obekväm med detta då jag själv har invandrarbakgrund. Vi har sagt till men hon ger sig inte och vill inte lämna honom på grund av hans mamma då jag tycker om honom så pass mycket..

Annons:
Honestyisdead
2016-05-24 20:09
#1

Ett vanligt problem det här med svärmödrar. Den enda som kan göra något är din kille. Sätta ned foten ordentligt och säga att han inte vill ha med henne att göra om hon inte respekterar er.

[pelan]
2016-05-24 20:12
#2

#1 jag har försökt men han gör det inte, tror inte att han vågar.. det känns som att han hellre gör slut än att säga till :(

Saarisjourney
2016-05-24 20:24
#3

Vet precis hur det är då jag har en svärmor som har varit precis likadan… Mitt råd är att du pratar med din kille en gång till då du verkligen förklarar hur dåligt du mår på det här. Visa dina känslor och våga vara ärlig mot honom! Förklara oxå hur mkt du tycker om honom och vill att det ska fungera men att det måste finnas en balans…

signemo
2016-05-24 20:31
#4

Låter tråkigt. 

Kan det finnas nått skäl  sen tidigare att hon oroar sig.

Fråga henne om hon varit med om något själv i sin ungdom som gör att hon känner denna oro.

Eller finns det något under din killes uppväxt som  var jobbigt.

Vad är det hon gör, som är extra jobbigt. ? . Kan ju vara så mycket.

Eller är det så att när din kille  är med sin mor , beter han sig inte helt vuxet, slänger grejer omkring sig, tar mat  utan att kolla så det  finns till andra etc.

Sen kanske Du o din kille kan sätta er ner o skriva ner hur ni känner er.  . Rakt på sak utan att anklaga.  Tala om att Ni vill ha kontakt men på ett vuxet sätt.

Nu är jag ju lastgammal jämnfört med  Dig. Men har bott granne med min svärmor i 35 år, och har min mor 1 mil ifrån.  Inte så enkelt alla gånger.

Det viktigaste är att ni beter er vuxet mot henne och det gör ni säkert.

Sen är ju vissa konflikträdda. är gift med en 😉🙂

Var rädda om varandra

Honestyisdead
2016-05-24 20:57
#5

#2 Men varför göra slut? Du måste ju inte umgås med hans mamma.

Upp till toppen
Annons: