Annons:
Etikettkänslor
Läst 1449 ggr
Azalhea
2016-06-04 14:28

And here we go again.

Hej, skrev i ett tidigare inlägg om mitt problem med min fd partner, som jag intr hade känslor för alls och har lämnat. Bakom mig, för gott. Nu till det hela och sen en tid tillbaka har jag och en gammal vän sen cirka 2-3 år tillbaka kommit varandra närmre. Vi är bästavänner. Jag tjej, han kille. Vi hjälps åt med mycket. Träffas så ofta vi kan och sover ihop. Vi myser tillsammans, äter och kollar film. Ute och går med hundarna och bara trivs i varandras sällskap.. Nu till mitt problem.. Bam bam, är ni beredda för det sannolika? Jag, mitt dumma arsle har fått känslor för den här karln. Vi ligger inte men vi kysser varandra. Länge, långsamt, passionerat och kan inte ge oss. Härom dagen var jag totalt dum i huvudet en kväll och sa "vi kan inte hålla på såhär, jag är rädd att förstöra vänskapen" varpå han for upp från min famn och satte sig i soffan.. Blev spak. I och med att vi varit vänner så länge så känner jag honom utan och innan, och han mig. Jag har hjälpt honom med relationer och vice versa. Varför jag sa så till honom vet jag inte. Nånstans kände jag panik över hur mycket jag plötsligt känner för honom och att det skulle göra ont om han träffade nån annan. Jag la till nåt i stilen med "jag menar, vi har ju varit vänner väldigt länge.. Tror du intr det hade hänt nåt redan om det skulle ha gjort det?" "Jo kanske, mycket möjligt" svarade han. Och jag frågade "och för dig har det inte vuxit fram något? Och du skulle inte bli sur om jag träffade någon?" Hans svar isade i magen. "Nej, jag skulle bli glad för din skull. Jag känner ingentkng." Fine tänkte jag och vi satt stelt i varsin ände av soffan och jag kände både lättnad och uppgivenhet efter vårat samtal. Jag flyttade mig närmre och han lade huvudet på mitt bröst. Jag skulle pussa honom och han ryggade och sa "du ville inte".. Jag kände hur mina tårar var påväg men hann hejda mig och kysste honom och det var besvarat. Viskade att han var bäst när jag höll hans nacke. Han viskade samma sak tillbaka. Resten av kvällen höll vi varandras händer, kysstes mer än någonsin. Han berättade att jag var fin. Vi tog en bild på oss för att han "ville se hur vi såg ut tillsammans".. Sen sparade han den. Vaknade med hans armar runt om mig, tryggare kan ingen vara ekade i mitt huvud. Vad tror ni? Jag behöver er hjälp.. På riktigt. När vi inte ses ringer han och messar. Gaah.. Gu hjälp mig. Puss och kram fina ni. ❤️

Annons:
Sarah
2016-06-04 15:57
#1

Det låter ju som att ni är tillsammans, men säger han att han inte känner ngt, så tro på honom. Sluta kyssas mm.

Azalhea
2016-06-04 16:04
#2

#1 Okej.. Du tror inte att han inte ville outa sig i och med att jag sa "bara vänner?" Han är väldigt blyg.

Azalhea
2016-06-04 16:05
#3

Jag menar.. Allt annat tyder på att han är intresserad. Hans mamma säger det, min mamma, hans vänner å mina vänner..

Sarah
2016-06-04 16:11
#4

Visst kan det vara så, men vad är vitsen med att spekulera? Antingen litar man på vad folk säger, eller så frågar man dem rakt ut. Du har ju egentligen bara sagt att du vill sluta och inte att du vill ha mer. Gör det istället och utgå från hans svar.

oh-la
2016-06-04 18:46
#5

Alltså, visst kan han ha backat när du sagt som di sagt. Han har ju tagit dig på orden och vill kanske inte själv hamna i situationen att klämma ur sig att han hart känslor när du sagt som du sagt. Sedan är det skit samma vad alla andra säger. Det enda du kan göra är att krypa till korset och berätta för honom vad du känner. Ärlighet och rak kommunikation är liksom det som gäller. Allt annat öppnar för missförstånd. Vill du veta vad han känner får du ta det med honom direkt och ärligt…

Upp till toppen
Annons: