Annons:
Etikettdejting
Läst 1217 ggr
[Dodde22]
6/10/16, 1:35 PM

Kämpa eller ge upp?

Hej! För ungefär 1 år sedan så träffade jag en tjej på en fest. Jag tyckte att hon var helt underbar. Hon visade även intresse för mig då. Vi snackade rätt mycket och vi fick mycket ögonkontakt. Hon befann sig ofta där jag var och vid ett tillfälle ville hon att bara hon och jag skulle gå en bit bort från festen. Men tyvärr blev vi avbrutna och jag såg hennes besvikelse i ögonen. När festen började dö ut så satt alla inne med deras telefoner förutom jag som satt ute och spelade lite skön musik. Men rätt som det va så kom hon ut och satte sig vid mig. När det var dags för henne att åka hem så följde jag och några andra killar henne till platsen där hon skulle bli upplockad. När hon skulle säga hejdå så började hon med att ge de andra killarna varsin kram men när hon skulle krama mig så stannade hon upp och kollade mig i ögonen och log innan hon kramade mig också. Några dagar efter festen så får jag ett meddelande på "snapchat" av henne. Hon undrade lite vad jag gjorde och undrade vad jag skulle göra i helgen. Jag blev lite nervös av någon anledning så jag svarade lite tråkigt och kortfattat. Detta fick ju tyvärr konversationen att dö inom några timmar. Efter det så har vi inte haft så mycket kontakt på det sättet. Vi har träffats på andra fester och då har vi snackat med varandra men inget mer en så. Men under hela denna tid har jag varit lite småkär i henne trots allt. Men nu har det blivit så att för ca 2 månader sedan så tröttnade jag på att vänta på att min drömtjej ska komma till mig. Så jag började skriva till henne. Bara någon vecka senare bestämde vi oss för att träffas och spela lite minigolf. Det var trevligt och vi lärde känna varandra mycket bättre. Vi fortsatte att hålla kontakten men eftersom jag hade gått runt så länge och varit lite småkär i henne så var jag bara tvungen att berätta det för henne. Så jag skrev till henne och berättade att jag tycker om henne. Hon svarade och skrev att hon vet med sig själv att hon vanligtvis inte brukar trivas i förhållanden på grund av två taskiga förhållanden innan. Hon skrev även att hon behöver extra mycket tid för att tänka och landa i sig själv. Men hon hoppades att vi kunde vara goda vänner. Självklart blev jag besviken men jag hade ju inte förväntat mig att hon skulle gilla mig efter denna lilla tid. Iallafall så gav jag inte upp. Vi fortsatte att hålla kontakten och några veckor senare så bjöd jag ut henne på resturang. Det var jättetrevligt och vi satt på resturangen i nästa 3 timmar utan att det var tyst i 1 sekund. Jag kände att ju mer tid vi fick tillsammans desto mer förendrades hennes beteende. Hon började kolla mig djupt in i ögonen och log med sitt fina leende, hon pillade med sitt hår genom att virvla håret runt fingret om och om igen, hon skrattade åt saker jag sa men som inte var roliga, hon berättade att hon gillar att prata med mig och att hon känner att hon kan berätta hennes åsikter utan att jag ser ner på henne. Några dagar efter middagen fick jag höra av en kompis att han hade snackat med tjejkompisar till tjejen som jag bjöd ut. De hade sagt att de tycker det är synd att det inte finns fler killar som mig. Men efter middagen så har hon blivit ovanligt seg på att svara på snapchat. Jag visste redan innan att hon var seg och att hon är det mot alla. Men nu så tog det extra lång tid kändes det som. Jag blev osäker och tänkte att jag skulle ge upp henne men jag ville ge det en sista chans. Jag låg i och skrev och helt plötsligt så vände allt. Hon började svara snabbare och började skicka bilder på sig själv där hon gör sig snygg. Denna tjej är verkligen en helt fantastisk person. Hon är den snällaste, trevligaste, omtänksammaste och lugnaste tjejen jag träffat. Hon är även väldigt väldig vacker. Alla dessa egenskaper gör att det känns omöjligt att försöka släppa henne. Hur tycker ni att jag ska göra? Ska jag försöka satsa på henne eller ska jag försöka släppa taget? Hon är ju min drömtjej så det känns extra svårt att ge upp så lätt. Finns det några tjejer på detta forum som skulle kunna förklara hur ni tjejer tänker? Mvh

Annons:
Honestyisdead
6/10/16, 1:51 PM
#1

Vi kan varken svara på hur du ska göra eller hur "tjejer" tänker. Vi är alla olika.

Kör på om du känner att hon är drömtjejen, annars lär du ångra dig. Men se till att ni kör med raka kort. Du ska inte springa efter henne om hon velar hela tiden.

[Outlawly]
6/10/16, 2:07 PM
#2

Det kan ju vara så att hon tog lite extra tid på sig att svara för att hon gillar dig.
Så gjorde jag iaf haha, var tvungen att tänka flera gånger på vad jag skulle svara…

Att hon inte har trivts i andra förhållanden har ju ingenting med dig att göra, om hon nu inte är en sån som tycker att "alla är lika", men sån verkar hon ju inte vara.

Du kan ju vara tydlig mot henne och fråga om det är värt att du satsar på henne om hon någonsin kommer säga att hon vill vara med dig.
Att du inte vill lägga ner all tid på henne om det är i onödan, att det inte kommer leda någon vart.

Åsa S
6/10/16, 2:51 PM
#3

Jag säger tycker du om henne ge inte upp och tolka inte in det som ointresse ifall hon inte skickar meddelanden en del mänskor är inte så mycet för sånt. +En del föredrar att gå långsamt fram. Jag avskyr verkligen at hålla på och prata via dator/telefon föredrar att ses i verkligheten. Har knappt aldrig SMS:at till min man inte ens när vi dejtade, Vi gjorde upp om tid och plats att ses och så sågs vi i stället. Han tyckte det var en skön inställning han var rätt less på att dejta tjejer som hela tiden skickade SMS och gärna ville ha snabba svar.

[Hayabusa]
6/10/16, 3:34 PM
#4

Spontant känner jag att faran att du bränner dig rejält är rätt stor. Jag kan givetvis ha fel, särskilt med tanke på att jag inte känner någon av er.

[Dodde22]
6/11/16, 9:22 AM
#5

Hur menar du då?

OlgaMaria
6/11/16, 10:27 AM
#6

Se till att träffas! Svårt att utveckla en relation på något annat sätt. 

Jag kan tänka mig att hon uttryckt sig som hon gjort för att hon inte vill att du eller någon kille ska kliva in i hennes liv och förvänta sig ett förhållande på en gång. Hon vill nog känna sig uppvaktad och ha en lång dejtfas och inte känna sig fångad. Många gånger när tjejer ger signaler som säger typ - back off - så menar vi - du får kämpa lite hårdare för mig. Förutom när vi säger klart och tydligt, jag vill inte träffas mer eller så, då är det ju så. Nu har hon mest signalerat att hon inte vill att du ska förvänta dig något, men hon verkar vilja ha kontakt med dig och träffa dig, så uppvakta henne. Och undvik kanske dyra restauranger och sådant - det kan få henne att känna sig pressad in i något djupare. (kanske därför hon blev lite seg efter middagen) Bjud ut på fika, fråga om hon vill ta en promenad, komma över och kolla på film, gå på bio, museum eller något annat kul.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Hayabusa]
6/11/16, 11:24 AM
#7

#5 En fråga ställd till mig? Om ja - så kan jag utveckla min känsla, men som sagt - jag vet egentligen alldeles för lite för att kunna säga något. Baserat på den info som framgår i #0 så skulle jag definitivt påstå att det bränns som f-n. Vår hjärna har dessvärre den egenhet att man blir "lite korkad" när man blir förälskad och då ser allt väldigt rosenskimrande ut. 

Låter det negativt och bittert? Absolut, men faktum är att det händer jämnt & ständigt att man "bränner sig" på någon annan. Det som får mig att tveka, baserat på det jag läst, är att tjejen i fråga inte ge helt tydliga signaler. Eller agerar med tydlighet.

Aleya
6/11/16, 3:50 PM
#8

Prata bara med henne och lär känna henne först. Det är mitt råd. Inte hålla på att bjuda ur henne.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
6/11/16, 4:40 PM
#9

Man kan ju bjuda ut med men inte så att du betalar tänker jag ex. bara fråga om hon vill hänga med på en promenad, åka och bada, gå på parkteater etc. såna saker som är gratis. Bara träffas utan några villkor och ingen ska känna sig skyldig något för att någon annan betalar, mera träffas som vänner och lära känna varann genom att ha kul ihop.

Upp till toppen
Annons: