Annons:
Etikettallmänt
Läst 1337 ggr
Corgitok
6/15/16, 2:31 PM

Vad tycker ni om detta?

Min väns förälder är 55 år och är ihop med en 42åring. De har vart ihop i 3 månader och har förlovat sig. Tror de ska flytta ihop och gifta sig och skaffa hund inom snar framtid då kompisen ofta pratar om det. Vad tycker ni om detta?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Surpan
6/15/16, 2:35 PM
#1

Om alla inblandade (även eventuella barn som bor hemma då) är glada och lyckliga så ser jag inget problem med det. Kul för dom. Jag orkar sällan gå runt och tycka och tänka om andras förhållanden. Relationer är svåra nog som det är utan att alla runt omkring ska ha åsikter.

/Surpan

Gronstedt
6/15/16, 2:35 PM
#2

Kul för dem.

Åsa S
6/15/16, 2:39 PM
#3

Förstår inte vad problemet är? tycker du att de har varit ihop för kort tid? eller vad är problemet? Jag och min man flyttade ihop nästan direkt då vi blev ihop vi bodde varannan vecka i varandras lägenhet i 4-5mån innan vi hamnade i min lägenhet för gott vi gifte oss 10mån efter att vi blev ihop och det har funkat väldigt bra. Känns det rätt är det väl bara att slå till man lever ju inte i evighet. Det finns de som blir med barn bara några månader efter att de blivit ihop, din väns förälder + partner är kanske lite gamla att skaffa barn men de kan ändå ha behovet att ha något ihop i detta fall en hund.

Zadeira
6/15/16, 2:39 PM
#4

Jag tycker inget särskilt. Det är upp till dem som vuxna människor att göra vad de vill och känner är rätt.

Scorpio97
6/15/16, 2:43 PM
#5

Håller med övriga. Deras liv och deras val. Så länge det inte är en destruktiv relation eller man tror att någon råkar illa ut/mår dåligt, ser jag ingen anledning till att lägga sig i andras relationer.

För mig skulle det vara att gå för fort fram, men är dom nöjda och glada med att vara förlovade och flytta ihop nu är det väl bara att säga grattis och hoppas att allt går bra. Det är ju olika hur man fungerar och vilken takt man är bekväm med.


//Jessie

Corgitok
6/15/16, 2:43 PM
#6

Okej, det är bara att vännens (som är barn) föräldrar är skilda.  Om de flyttar ihop och gifter sig så fort, och sedan märker att det inte fungerar blir det kanske krångligt för vännen då hon redan vart med om en skilsmässa. Är nog bara för tankespridd. Tack för era synpunkter!

Båda har flera barn förresten.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Lia
6/15/16, 3:34 PM
#7

Min mamma är 55. Men hon ser inte ut och känns definitivt inte äldre än 45. När hon dejtar träffar hon därför ibland män i den åldern. Det är inget konstigt alls. Pappa är för den delen 67.

Loris M
6/15/16, 7:37 PM
#8

#6 Det verkar som att din vän är orolig för att föräldern ska skiljas igen så småningom. Vilket inte alls är konstigt att tänka som barn som redan fått uppleva en separation. Vännen verkar vara rädd att lära känna en ny person som hen kanske måste tvingas skiljas från. 

Jag tycker att din vän borde prata med sin förälder och berätta hur hen känner. Inte för att det går att göra något åt det, utan mera för att föräldern kan säkert hitta ett sätt lugna ner din vän och förklara situationen. Tyvärr finns det inga garantier här i livet. Varken din väns förälder eller hennes partner kan veta om förhållandet kommer att hålla. Om man vill uppleva kärleken så måste man våga chansa ibland.

[LarssonA]
6/17/16, 10:34 AM
#9

Tycker det låter underbart!

obstitant
6/17/16, 10:19 PM
#10

Hur gammal är din kompis (och de andra inblandade barnen)? Om det finns yngre barn som bor hemma tycker jag det kan finnas anledning att ta det lugnt med nya relationer så att barnen inte behöver uppleva att fästa sig vid någon som sen försvinner. Men om barnen har flyttat hemifrån, alternativt om de är tonåringar och relationen mellan dem och den nya partnern har funkat bra hittills, behöver det inte alls vara nåt problem.

Upp till toppen
Annons: