Annons:
Etikettsex
Läst 2615 ggr
Alle1
6/15/16, 4:34 PM

Orolig över graviditet

Hej

Nu undrar jag ifall det finns en risk att min tjej kan ha blivit gravid från en sak vi gjorde tidigare under dagen. Vi höll på lite grann med varandra och hon runkade av mig, efter ett tag skulle jag lägga tillbaka mitt könsorgan i kalsongerna så kom mitt finger i kontakt med förhuden som var lite blött från försats. Men när jag placerade tillbaka den i kalsongerna så torkades detta försatsen på mina fingrar av på kalsongerna. Efter kanske någon minut började jag med att pulla henne med samma finger, dock gjorde jag detta genom hennes trosor, dvs det fanns lite tyg som skiljde mitt finger och hennes vagina åt. Detta var med samma finger som hade fått lite försats på men torkats av. Så jag undrar ifall det finns en risk att hon kan ha blivit gravid av detta.

Annons:
Annette
6/15/16, 4:41 PM
#1

Det låter inte troligt.

Fridaaaa
6/15/16, 4:50 PM
#2

Nej man blir inte gravid på det sättet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
6/15/16, 4:54 PM
#3

Nej hon blir inte gravid genom trosor.

[Tibonnanj]
6/15/16, 5:33 PM
#4

Sädescellerna dör så fort sperman torkat.

Alle1
6/15/16, 5:44 PM
#5

Så sädescellerna måste ha dött då jag drog fingrarna mot mina kalsonger? 

Tack så jättemycket för alla svar, lugnande för någon som är paranoid.

Honestyisdead
6/15/16, 6:12 PM
#6

#5 Om inte det så hittar dom inte in till livmodern genom trosor.

Annons:
Alle1
6/15/16, 6:26 PM
#7

Ifall att trosorna satt lite lösa då? Ifall fingret kanske kom förbi trosorna någon enstaka gång? För dem satt rätt så lösa

oh-la
6/15/16, 6:43 PM
#8

#7, du behöver inte oroa dig. Man blir inte gravid på det sättet.

Honestyisdead
6/15/16, 7:05 PM
#9

#7 Hade du fingrarna upp i slidan?  Om inte är hon garanterat inte gravid. Även om du hade haft fingrarna i slidan är det extremt liten risk att en spermie skulle hitta in till ett ägg.

Alle1
6/15/16, 7:41 PM
#10

Den kanske gick snabbt in när någon gång undertiden som jag gjorde det, lite kvickt gick den säkert in.

sosanna
6/15/16, 7:45 PM
#11

Konstigt du skriver. Först var det bara utanpå trosan och ett tyg som skiljde åt, sen satt trosan "lite löst"

sen skriver du plötsligt att fingret åkte in lite snabbt. Hur ska du ha det?

Alle1
6/15/16, 7:50 PM
#12

Vill gärna veta alla möjliga outcomes så att säga. Det var först och främst tyg som skiljde åt, dvs tyg åkte upp. Men efter ett tag så satt tyget lite löst och då kan fingret åkt in lite kvickt men när jag märkte det drog jag ut. 

Förlåt ifall det var lite konstigt beskrivet.

sosanna
6/15/16, 7:51 PM
#13

Gör ett gravtest så slipper ni fundera på saken.

Annons:
oh-la
6/15/16, 8:04 PM
#14

Alltså, risken att bli gravid på det här viset är i princip obefintlig. Spermierna måste vara färska och det måste vara blött, det får alltså inte ha torkat. Spermierna måste in i slidan. Förutom det, att det måste finnas livsdugliga spermier och sädesvätska, ska ni pricka in en ägglossning. Skulle du komma på kinden och efter det föra uppfinnare med sperma i slidan på din tjej, kanske om övriga förutsättningar finns. Att det finns lite torkad försats på ditt finger skulle jag säga innebär en obetydlig risk för graviditet.

Honestyisdead
6/15/16, 8:11 PM
#15

Hon blir inte gravid.  Det är outcomen. Så.

Alle1
6/15/16, 8:12 PM
#16

Tack för hjälpen allihopa, uppskattar det enormt mycket! :D

OlgaMaria
6/15/16, 8:22 PM
#17

Det behövs sädesvätska för att spermierna ska kunna färdas upp till livmodern. Utan detta är slidväggarna en ogästvänlig miljö för spermierna. Och utöver det är det en massa andra faktorer som måste klaffa. Chansen för graviditet är låg om det inte skickas in några hundra miljoner spermier. Men osannolika befruktningar har skett så man ska alltid vara väldigt försiktig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Alle1
6/15/16, 10:15 PM
#18

Det finns väl väldigt få spermier i försats så antar att ifall det ens skulle åkt upp något i slidan så skulle mängden vara för liten.

Fridaaaa
6/16/16, 5:57 PM
#19

#18 Räcker med en spermie för gravidit, egentligen.

Men du behöver verkligen inte oroa dig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alle1
6/20/16, 7:36 PM
#20

#19 Tack för ditt svar, låter lugnande.

Annons:
Fridaaaa
6/20/16, 7:57 PM
#21

#20 Sanningen men på detta sättet som du beskriver man inte gravid

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alle1
6/20/16, 9:11 PM
#22

Är rätt så säker att fingret gick aldrig på riktigt upp i slidan utan var täckt av trosorna, så tack för alla era svar.

Alle1
6/21/16, 2:31 AM
#23

Så ifall jag förstått rätt är det garanterat att hon inte är gravid ifall det var trosorna som täckte?

Fridaaaa
6/21/16, 10:30 AM
#24

#23 Precis och även om trosorna inte täckte hade hon inte blivit gravid ändå.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alle1
6/21/16, 11:38 AM
#25

#24 Hur är det sig egentligen? Ifall dem inte täckte? Kan förstå varför risken inte finns ifall trosorna täcker, men varför finns inte det heller en risk ifall trosorna inte täckte?

Honestyisdead
6/21/16, 12:22 PM
#26

#25 För att spermier inye hittar in själv utan hjälp.

Har ni ingen sexualkunskap i skolan? Tycker inte du verkar redo för sex eftersom du saknar kunskap om det.

Alle1
6/21/16, 12:26 PM
#27

#26 Nja, asså har haft men det handlade aldrig om något som detta…men tack för hjälpen.

Annons:
Fridaaaa
6/21/16, 12:34 PM
#28

Håller med #26, tycker det är "grundläggande" att veta innan man börjar ha sex.
Att börja ha sex är stort ansvar eller vad man ska säga

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alle1
6/21/16, 2:23 PM
#29

Det ni säger är sant, jag är inte särskilt påläst eller kunnig för den delen inom detta. Men tack för er hjälp, har verkligen lugnat ner mig.

[Devya]
6/23/16, 7:58 AM
#30

#29 Du kanske borde ta och läsa  mer om ämnet - utbilda dig själv! :) Då behöver du inte oroa dig i onödan.

Upp till toppen
Annons: